Bab 9

8.7K 254 7
                                    

Mulutku melopong. Rayyan? Apa dia buat dekat sini? Bukan dia balik awal ke? Aku cuba untuk berdiri. Rasa sakit dikepala semakin menyucuk membuatkan aku gagal menyeimbangkan badan. Aku jatuh semula di atas sofa.

"Nah." Rayyan menyuakan mug berisi air jernih dan sebiji pil. Aku menayang muka hairan. Painkiller ke? Nampak macam dadah je. Entah entah memang dadah! Dia bagi aku dadah ke?

"Fatihah,ini ubat migrain. Adik I yang bagi. I tak gila lagi nak bagi staf I makan dadah." Aku mengalihkan pandangan mataku. Malu sia!!!

"Em..thanks." Ucapku sambil mengambil mug dan pil ditangan Rayyan. Rayyan sekadar mengangguk. Dia tunggu dekat situ sampai aku bangun ke?

"Along!" Suara tu macam ku kenal. Rayyan dan aku memandang ke arah pintu bilik yang terbuka luas. Rayna.

"Apa?" Soal Rayyan malas. Rayna tersengih kemudian memandang ke arahku. Dia berlari anak lalu memeluk tubuhku. Aku terinjak sedikit ke belakang. Mungkin impak daripada Rayna kut.

"Akak! Rindu akak. Akak rindu Ayna tak?" Ujar Rayna. Aku tergamam seketika. Rindu? Ok lawak.

"Err..ye ye. Cik Rayna sihat?" Soalku. Janggal!

"Ala apa cik cik ni. Panggil Ayna je. Tak pun Sharlin atau Alin atau.."

"Ayna, Kak Fatihah sakit kan." Potong Rayyan.

"Oh. Sorry sis. I forgot. By the way,have you taken your medicine?" Soal Rayna. Aku melopong seketika. Punyalah laju dia speaking dengan aku. Aku sekadar mengangguk.

"You tak balik lagi ke?" Soal Rayyan.

"Tak. Saya tengah siapkan kerja yang tengku suruh saya hantar lusa. Err..banyak." Jawabku. Aku nampak muka Rayyan macam serba salah.

"Along! Asal along jahat sangat? Kenapa bagi kerja banyak sangat dekat akak?" Marah Rayna. Aku tersenyum. Adik pun garang juga. Bukan main lagi tu! Aku melihat Rayyan menggaru belakang kepalanya.

"Along...em along.."

"Takdelah banyak sangat Rayna. Dah nak siap dah pun." Bohongku. Kesian pula tengok Rayyan tergagap-gagap nak jawab soalan Rayna. Takut dengan adik rupanya. Haritu garang bukan main!

Aku cuba untuk berdiri buat kali yang ketiga. Rasa kurang sikit sakit kepalaku. Mungkin kesan ubat tadi. Jam dipergelanganku dipandang sekilas. Pukul sebelas malam?! Kena telefon akak ni.

"Eh akak nak pergi mana?" Soal Rayna. Aku menunjukkan ke arah tempatku. Rayna memegang lenganku untuk membantuku menyeimbangkan badan. Yang bestnya,Rayyan macam nak papah aku tau,tapi terbantut dan aku sempat captured dia tersenyum malu. Haih kalaulah hari hari macam ni kan syok.




"Hello kak." Sapaku.

"Ha dik. Kau dekat mana ni? OT ke?" Soal Kak Tiqah.

"Adik dekat ofis lagi ni. Tadi adik pengsan."

"Pengsan?!" aku menjauhkan telefon daripada telingaku. Boleh rosak pendengaran aku dengan suara soprano Kak Tiqah.

"Ha a. Migrain teruk lah kak. Mak dah tidur ke?" Soalku mengalih topik.

"Dah. Ha ni tadi Shahril datang. Katanya nak ajak kau makan malam dekat rumah family dia. Tapi dah kau takde,dia kata esok nak ajak kau keluar makan." Ujar Kak Tiqah. Aku menghela nafas malas.

"Malaslah kak. Adik tak suka dia! Akak pun tahukan cerita cinta kami dulu." Aku menjulingkan bebola mataku ke atas.

"Tahu. Akak pun hairan kenapa mak nak sangat kau kahwin dengan si Shahril tu. Akak sendiri tak berkenan dengan dia." Kata Kak Tiqah. Yesss! Ada geng!

Encik Singa Pujaan HatiKuWhere stories live. Discover now