Bab 2
Diana's POV:
"Oi Di,cepat lah. Terhegeh-hegeh macam perempuan." jerit Lan.
"Oi kalau aku bukan perempuan lepas tu apa?"
"Kau kan 'lelaki' "
"Lan kau nak kasut size 7 masuk mulut kau?" Aku merenung tajam kearah Lan sambil Ethan dan Rizal sedang ketawa disebelah aku. Kadang-kadang Ethan faham apa yang kita katakan dalam bahasa Melayu, kadang-kadang dia tidak faham pun nanti dia akan ketawa juga. Nanti bila semua sudah reda, dia akan minta aku terangkan.
Kekasih-kekasih mereka tidak ikut sama kerana ada hal yang perlu mereka siapkan dan aku harus 'menjaga' kekasih hati mereka.
Lan tersengeh dan duduk di atas rumput. Di sini tempat lepak kami kalau kami nak tenangkan fikiran atau hanya lepak main guitar. Aku menjumpai bukit ini selepas aku mengenali kawan-kawanku. Bukit ini sugguh nyaman kerana udaranya yang sungguh menyegarkan dan bila sudah hampir jam 5 petang angin akan meniup kencang.
Yusri berlari-lari anak ke arah kami dengan guitar di tangan dia. Kami duduk dalam bulatan dan aku duduk di antara Ethan dan Rizal.
"Guys, I want to cover Marry You." kataku.
"I'll cover with you." kata Ethan. Aku mengiakannya dan mengambil guitar dari Yusri dan meletakkannya di paha aku.
Aku menarik nafas lega dan mula memainkan guitar.
( Diana )
It's a beautiful night,
We're looking for something dumb to do,
Hey baby
I think I want to marry you...
( Ethan )
Is it the look in your eyes?
OR is it this dancing juice?
Who cares baby?
I think I wanna marry you.
( Diana )
Well, I know this little chapel on the boulevard
We can go,
No one will know..
oh come on boy,
Who cares if we trashed? Got a pocket full of cash we can blow,
shots of patron
and it's on boy
( Ethan )
Don't say no,no,no,no-no
Just say yeah, yeah,yeah-yeah
And we'll go,go,go-go
If you're ready, like I'm ready
( Diana )
'Cause it's a beautiful night
We're looking for something dumb to do
hey baby
I think I want to marry you. ( Diana terpandang Ethan )
( Ethan )
Is it the look in your eyes, ( Ethan terpandang Diana, dan Diana cepat-cepat alihkan pandangannya )
YOU ARE READING
Cinta Pertama
Teen FictionDiana Emilia, gadis yang perangai dan berpakaian seperti lelaki, senang cakap orang suka panggil dia tomboy. Tetapi hatinya tetap seperti seorang perempuan yang ada perasaan terhadap lelaki. Dan lelaki itu adalah kawan baiknya sendiri. Jika nak tah...