Hai guys.... ok book cover saya baru tukar.... it was made by AreeyaA...
I thanked her a lot for the book cover. It's lovely.. I personally love it.. Thank you Areeya...
I suggest you guys do check out her book okay...
Love all my readers...
And of course this is the last chap for this story...
Enjoy....
£~£~£~£~£~£~£~£~£
Bab 15
24 May 2007
Dear Dairy,
I'm in love with Ethan!
Sudah setahun aku bersama Ethan dan hari ini adalah hari yang aku sedar bahawa aku benar-benar menyintai Ethan. Kawan rapatku sendiri. Macam tak percaya... Tetapi aku tidak akan meluahkannya kerana, aku pasti Ethan akan hanya mentertawakan aku sahaja dan pesahabatan kami putus.
Dengan itu aku harus tutup mulutku dan pendam perasaan aku terhadapnya. Aku lebih rela kami berkawan dari dia tahu tentang perasaanku dan putuskan persahabatan kami.
Love,
Emy.
Diana merenung setiap ayat yang ditulis. Dia seperti tidak percaya dan terfikir bahawa mungkin ini sebabnya kenapa dia berasa begitu selesa dan suka keakraban antara dia dan Ethan.
Tetapi dia masih buntu kerana dia rasa ini tidak adil buat Ethan. Dia tidak mahu hanya Ethan seorang yang mampu ingat segala-galanya tentangnya sedangkan dirinya?
Sementara itu, di rumah Ethan sudah bersiap-siap untuk bertolak ke Changi Airport terminal 2. Flight Ethan akan bertolak jam 5 petang nanti. Kawan-kawannya sudah menunggu Ethan di sana. Kini sudah jam 12 tengahari, keluarga Ethan sudah tahu tentang keadaan Diana yang hilang ingatan dan kenapa Ethan ingin pergi ke USA.
Mereka sedih dengan keputusan yang diambil oleh Ethan. Mereka masih percaya bahawa Diana masih mencintainya tetapi Ethan kata mustahil. Mereka beredar dari halaman rumah itu dengan hati Ethan yang begitu berat tapi dia tahu ini untuk kebaikan orang yang dia cintai.
"Ethan are you sure you have made up your mind? You don't want to ask her first?" tanya ibunya.
"No mom. My decision is final." Ethan masih bertegas.
Sampai di lapangan terbang kawan-kawamnya sudah menunggu Ethan. Ethan menghampiri mereka dan Rizal orang pertama peluk dia.
" Are you sure about this Ethan?" tanya Rizal. Ethan mengganggukkan kepalanya.
"You know you can always talk it out with her right." pujuk Mel.
"She said it already. I heard everything." jawab Ethan lemah.
"I'm sure she still has feelings towards you Ethan." kata Yusri.
"Thanks guys but she's sick. I don't want her to force herself. Let me go away from her for awhile or maybe forever." Ethan masih tetap dengan keputusannya.
Diana bangun dari tempat duduknya dan ingin pergi dari tempat itu tetapi matanya tertarik pada batang pokok yang ada dibelakang bangku. Disitu terukir nama-nama yang dia kenal.
Rizal dan Mel
Yusri dan Fatin
Lan dan Wadinah
Ethan,Diana
Diana membiarkan jari jemarinya menyentuh nama-nama itu. Dengan secara tiba-tiba segala ingatannya kembali. Dari hari pertama dia melangkah masuk ke dalam kolej dia sudah bertemu dengan Ethan.
YOU ARE READING
Cinta Pertama
Novela JuvenilDiana Emilia, gadis yang perangai dan berpakaian seperti lelaki, senang cakap orang suka panggil dia tomboy. Tetapi hatinya tetap seperti seorang perempuan yang ada perasaan terhadap lelaki. Dan lelaki itu adalah kawan baiknya sendiri. Jika nak tah...