Annura baru tersedar daripada tidur nya di tengah hari. Selepas pulang dari petite ia langsung tertidur. Mengantuk sangat lah tu.
Annura menyibak selimut namun tersekat dek kerana mini table yang ada di atas katil.
Annura menggosok rambut nya yang kusut masai kemudian mula bersukan tangan sekejap guna memberi ruang bagi otot-otot selepas tidur lama. Daripada siang hingga ke petang.
Dia melirik meja yang diatasnya ada sebuah talam yang tertutup. Annura menggosok matanya melirik ke arah jam dinding.
"Dah pagi ke?"
Tapi jam baru sahaja menunjukkan pukul 5 petang. Masih pada hari yang sama. Masih pada hari dimana ia pergo ke dessert house petite milik Rayyan.
Annura mencabut sticky note yang tertampal si atas penutup talam itu.
"Enjoy the dessert... I have an appoinment till 8 pm. Your dinner will arrive at 8 pm"
Annura menggaru kepala nya yang tidak gatal sama sekali. Tiada nama pengirim. Tapi Annura tahu ini dari siapa. Siapa lagi kalau bukan Rayyan si anak Raja.
Secepat kilat Annura membuka penutup talam itu. Berbinar-binar mata Annura melihat carrot cake di atas katil nya. Senyuman Annura melingkar dengan manis semanis carrot cake buatan Prince Rayyan.
Satu suapan carrot cake sudah selamat masuk ke dalam mulut Annura. Terpejam pejam mata Annura memakan kek lobak feveret nya.
"Sedaaap nyaaaa. YaAllah sedap nya. Terharu."
Annura tak dapat bendung rasa sebak nya. Entah kenapa hati dia tissue semacam petang ini. Terharu sangat. Carrot cake tersedap yang pernah ia makan setakat ini.
Annura laju memakan dua slices carrot cake yang di beri Rayyan. Selepas memakan kek Annura menuliskan sesuatu di belakang kertas yang Rayyan bagi tadi.
"Carrot cake tersedap yang pernah aku makan. Thank you, Prince Rayyan"
Annura meletakkan note itu di atas tudung saji mini. Kemudian dia meletakkan talam itu di atas meja ruang televisyem bilik Rayyan.
###
It's almost8 p.m. dan pintu bilik Annura di ketuk. Kemudian Annura berjalan kearah pintu dan membuka pintu bilik. Seorang pelayan rumah datang dengan dua kotak berkaler peach yang di ikat dengan pita berwarna sama.
"Apa ni?" Tanya Annura pada pelayan itu.
"Ini adalah hadiah daripada Prince Rayyan untuk Cik Puan Annura" Kemudian pelayan itu pergi tanpa sebarang informasi lanjutan mengenai isi dalam dari hadiah mengejut ini.
Annura membawa dua kotak hadiah yang sudah diserahkan kepadanya. Ia meletakkan hadiah itu di atas katil.
"Tak kot aku nak makan kotak untuk dinner?" Annura bermonolog sendiri. Sebab mengikut sticky note daripada Rayyan tadi dinner Annura akan sampai pada pukul 8 malam. Annura membuka perlahan pita peach pada kotak itu. Kemudian membuka nya secara perlahan.
"Dress well and I wait you outside. I give you 30 minute only. Quickly!!"
Annura menggaru kepala nya yang tidak gatal kemudian tersenyum dan tersengih. Sambil terus memandangi baju yang sangat cantik dengan manic manic halus dan berwarna peach beserta tudung berwarna silver dan juga ada kasut tumit tinggi berwarna senada dengan baju.
"Macam tahu-tahu je aku suka peach" Annura bergumam seraya menyolekkan brush pada pipi putih gebu miliknya. Annura tidak menyangka bahwa Rayyan akan mengajak nya candle light dinner.
KAMU SEDANG MEMBACA
Lelaki Pilihan Umi
Romance"Umi ni macam lah Nura ni tak boleh cari calon sendiri" - Annura Rizrose "Umi macam lah anak umi ni tak ada peminat" - Annura Rizroze "Umi, stop! Nura penat dengan lelaki" - Annura Rizrose "Sampai masa nanti Nura kahwin lah" - Annura Rizroze