"Hello?"
"Hello Encik Nik. Puan Zarra.."
"Yes isteri saya..kenapa dengan dia?"
"Maaf tapi Puan Zarra dah larikan diri.."
"Lari?!?!". Terkedu Nik mendengar pengumuman begitu. Rasa seperti baru sahaja mendengar berita Zarra terkena penyakit yang tiada ubatnya. Sedih. Kecewa. Itu saja yang dapat dirasakan. Salah dia. Betul?. Mungkin tak?. Terburu-buru?. Yes. Exactly.
"Haah. Encik boleh datang ke hospital. Segera.." Ayat terakhir kedengaran sayu. Dia tahu perkara yang terjadi kali ini akan menghantui hidupnya bertahun-tahun. Nik bergegas. P.A barunya dipecat lalu dia pergi begitu sahaja.
Tingkat 2 ditekan semasa menaiki lift. Sakit sungguh hati nya melihat lift yang bergerak begitu perlahan. Dia patut menggunakan tangga.
Ting! Pintu lift terbuka. Laju dia bergegas ke arah bilik ward Zarra. Orang sekeliling tidak dipedulinya.
"Sayang.. Mana surat.. Ya allah. Tolong ah.. Sayang..". Laju dia membuka pintu. Setiba-tibanya dia terkejut. Terkejut melihat satu pasangan yang sedang berciuman di dalam bilik. Yang sakitnya si perempuan. Wajah lelaki itu hairan. Si lelaki memandang wajah isterinya.
"Sayang??.. Awak curang dengan saya ke selama ni?"
"Hah??. Mana ada.. Apa awak ni? Saya sendiri tak kenal lelaki tu"
"Dah tu kenapa dia ....."
"Cik..saya salah bilik.. Sabar.. Jangan salah faham. Jangan terburu-buru.."
"Ha.. Kan dah cakap" kata si perempuan bangga dengan kesetiaannya. Si lelaki hanya menahan malu. Ceh. Cakap dekat orang pandai. Tapi diri sendiri?. Well obvious sebanarnya itu tujuan dia berkata begitu. Dia benci melihat perkara yang sama terjadi pada orang lain.
Nik memberi salam lalu beredar. Dia pergi ke kaunter pertanyaan.
"Assalamualaikum.. Erm..tumpang tanya pasal Za..."
"Puan Zarina Aliya?"
"Yup"
"Awak suaminya kan?"
"Yup". Nik seperti orang baru lepas kene stroke hanya sepatah-sepatah yang mampu dijawab.
"Erm.. Dia.. Ada tinggalkan surat ni.. N.. Note ni.." Nurse menghulurkannya kepada Nik. Nik membuka note itu.
Assalamualaikum,
first of all maafkan saya. Saya salah saya layan nafsu. Second. Saya redho kene tinggal macam tu je. Third. Awak tak tahu apa yang terjadi sebenarnya. Awak tak tahu. Minta maaf bende ni jadi macam ni. Tapi saya nak tuntut cerai. Awak ceraikanlah saya kalau nak hidup senang. Saya pun tahu awak bencikan saya. Ceraikan saya please. Saya serahkan duit sebanyak 200k untuk awak sebagai permintaan untuk penceraian .Kita tamat disini je. Assalamualaikum.Love,
Rara.Menitis air mata Nik membaca surat itu. Bertapa seksanya dia menerima takdir. Takdir yang begitu melukakan hati. Sampul surat dibuka. Kelihatan duit cash tersedia dan tersusun di dalammya. Dari mana dia mendapatkan duit sedangkan dia tidak bekerja?. Sebenarnya Zarra adalah tukang jahit professional dan dia selalu men-design baju perkahwinan bagi ramai penyanyi dan pelakon. Dia juga mempunyai wang simpanan.
"Cik...?" Nurse itu memanggil Nik. Nik yang memandang nurse perlahan mengambil bunga mawar dari tangannya.
"Dia.. Tinggalkan ni sekali..". Terang nurse itu. Walaupun dia kelihatan sibuk dia pandai melayan pelanggan.
YOU ARE READING
Milik Aku!? (COMPLETED)
RomanceZarra - "No!..please.. stop.. sakit!" Ricky - "Kau tak akan terlepas!" Nik - "You're forever my perfection" Datin Sabrina- "Susah nak maafkan kau Zarra"