Ego..

42.3K 327 26
                                    

"Benci!..aku benci hidup aku..ini laa itu laa..seme nak ikut arahan.. Aku bukan anak datin ke dato' ke nak diarah-aah..nak ada security guard bagai.. Eh.. Jap.. Aku memang anak dato' n datin.. Ahh.. Apa-apa laa.. Yang aku maksudkan do i have to follow every single stupid instruction.. Geezzz" bebel Zarra panjang lebar seorang diri di tepi taman kegemarannya.

Permandangan yang indah itu dipulaukan. Dia tidak lagi membayangkan taman itu indah walaupun berhampiran tasik. Angin nyaman meniupi mukanya mengurangkan rasa sakit di hati. Waktu persekolahan sudah tamat. Sengaja dia tidak mahu pulang kerumah. Rancangannya ialah untuk pergi ke club dan tidur di hotel. Dia tidak mahu balik. Zarra membuka kasut high heels nya lalu meletakkannya di tepi kaki kerusi batu bewarna putih. Bercorak marble. Sekilas fikiran,dia berasa seperti selesa dan bersyukur kerana dapat bersekolah di situ kerana permandangan yang cantik. Guru yang penyayang dan tidak mempunyai peraturan yang ketat. Tidak seperti sekolahnya yang dahulu. Benar ada penyaman udara dan tidak banyak kerja sekolah tetapi dia tidak mempunyai kawan yang baik .Tidak mengapa. Dia redho. Dia mengaku bahawa dia sayangkan sekolah barunya.

Zarra berdiri menghadap tasik. Matanya dipejam menahan kesabaran. Dia memikirkan nasibnya. Dia sedih. Hatinya mula sayu. Zarra cuba untuk menahan air matanya malang sekali air matanya melimpah juga. Badannya dipeluk. Hari ini dia berpakaian lebih sopan. Baju bewarna biru gelap berlengan pendek yang dimasukkan ke dalam skirt paras betis bewarna putih berbunga biru bertona. Dia memilih baju itu setelah melihat artis-artis terkenal seperti Kajol, Selena Gomez dan Taylor Swift memakainya. Dia berasa selesa. Air matanya yang mengalir tadi dibiarkan. Dalam nafas yang ditarik. Matanya masih terpejam.

"Ell!..Ell!.. Rara!. Ada bende nak cakap ni". Satu jeritan dilaungkan.

Zarra membuka matanya pantas. Dia kenal suara itu. Tidak sempat Nik menghampirinya dia sudah mengelap air mata yang berjurai. Cepat-capet Zarra mengambil beg tangannya. Baru saja hendak tunduk mengambil kasut Nik sudah memegang lengannya.

"Hei.. Lepas lah!" Tengking Zarra lalu menarik lengannya.

"So..sorry.. Tak sengaja.. Saya..." Nik memang tidak sengaja memegang lengannya dia tidak mahu Zarra ke tempat lain. Dia mahu berbincang dengan baik. Semalam baru saja hendak berbincang Zarra sudah meninggalkan meja makan dan terus menuju ke bilik.

"Saya apa saya?.. Sorry naik lori. Sorry for what..for ruining my life?!.. Oo.. Tak sengaja.. Masa kau cakap agree nak kawin dengan aku tu pun tak sengaja laa kiranya?!!" Bebel Zarra dengan penuh kemerahan. Bagi Nik Zarra kelihatan sungguh comel ketika marah kerana mukanya merah. Biarpun dia mengamuk mengalahkan singa betina.

"Eh?.. Awak salahkan saya plak?.. Jp jp .. Hold on.. Sape kiss sape??.. Sape yang save sape?"

"Eh..please ah.. Aku tak perlukan bantuan sesape.. Kau yang rajin sangat pi slamatkan aku buat pe?.. Kau yang datang..aku tak suruh kan?"

Ego Zarra yang tinggi membuatkan Nik kecewa. Sakit hati melayan perangainya yang tidak matang. Tangannya digenggam. Tapi dia ikhlas. Dia cuma geram.

"Jp.. Tak perlu diselamatkan??.. Awak dah kene tebuk Zarra!.. Awak ingat ada ke jantan lain nak terima awak?.. Awak ni memang bangsa tak reti bersyukurkan?.. Kalau bak kata dia pancut dalam.. Bak kata awak mengandung??.. Cuba bersyukur sikit ada orang nak selamatkan.. Kalau saya ni jahat Zarina Aliya.. Saya sekali pergi join tebuk awak.. Pergi jolok awak.. Cuba try bersyukur once in your life Ell!!" Suara Nik sudah meninggi. Dia mahu Zarra supaya sedar akan perbuatannya.

Milik Aku!? (COMPLETED)Where stories live. Discover now