(Francis Perton prochází ohromnou výrobní halou firmy TFT s.r.o. Je tu několik bucharů, vrtacích strojů, pásových pil i brusek, halou zní divoké údery bucharů do oceli, skřípění vrtáků a jiskření brusek, stejně jako hlasitý řev kolem pracujících dělníků. On sám vykračuje po ocelové plošině v horním patře haly, takže má výhled na celou halu a zároveň dokáže slyšet sebe samotného.)
FRANCIS: (S povzdechem) Blázinec. Jestli nastane den, kdy v tomhle provozu nebudu potřeba, sním svoji kalkulačku. Fakt že... (Zarazí se, protože uvidí blížícího se Stevena Fandryho řečeného Hák.)
FANDRY: (Mírně roztřesený hlas) Dobré odpoledne, pane řediteli techno...
FRANCIS: Nechceš mi rovnou smeknout přilbu, Fandry? Co tady sakra děláš?
FANDRY: (Stále rozklepaný) Promiňte, pane ře... Tedy, pane Pertone. No, víte...
FRANCIS: (Táhlý povzdech) Už týden ti říkám, že jsem Francis. A teď k věci. Hoří snad někde?
FANDRY: (Váhavě, ale plynuleji) No, ve vaší kanceláři je-
FRANCIS: (Přeruší jej rozladěně) Tak počkat, počkat. V MOJÍ kanceláři? Kolikrát jsem vám všem říkal, že do mojí kanceláře nebude lézt nikdo, aniž bych o tom věděl? Leze to z tebe jako z chlupatý deky, tak co je s mou kanceláří?
FANDRY: Ge-generální ředitel, pane.
FRANCIS: (Naléhá) Co s ním?
FANDRY: No, on je s vaší kanceláří, pane, teda...
FRANCIS: (Ohromeně) Cože?
FANDRY: No, víte... (Využije Francisova udiveného mumlání) Přišel sem generální s tím, že se chce ve zdraví dostat do vaší kanceláře, že prej s vámi má nějaký nedořešený papíry. Tak to za mne vzali kluci a já ho...
FRANCIS: (Přeruší jej) Jo, jasně, jasně. Rozumím. Zpátky do práce.
FANDRY: Nashle, pane ředite...
FRANCIS: Sakra, Háku, máš dvacet čtyři hodin na to, aby ses naučil říkat mi Francisi, a jestli to nedokážeš, vymyslím pro tebe nějakou hodně nevděčnou práci, rozumíš? (Chvilku čeká na odpověď, ale nedostane se mu jí). Odchod. (Fandry odchází a Francis pokračuje na cestě ke své kanceláři) Generální ředitel? Co ten by mohl chtít po mně? (Vezme za kliku) Pane generální! (Rychle za sebou zavře, utlumí tím valnou většinu zvuků z haly. Na jeho místě v kanceláři sedí Henry Cogers)
COGERS: (Vesele) Už jsem se bál, že vás ve vaší kanceláři nezastihnu, pane Pertone. Vítejte.
FRANCIS: Provoz sám nepojede, pane. Co vás přivádí do mojí svatyně?
COGERS: Jeden z dělníků dole mi nabídl doprovod, ale nevypadal ze mne moc nadšeně, když jsem zmínil vaši kancelář.
FRANCIS: (Zasměje se a přistupuje blíže) Do mojí kanceláře nesmí lézt bez mého vědomí ani velekněz vesmíru.
COGERS: (Vážně) Chápu. Pojďte dál, nebudu zdržovat dlouho, koneckonců... (začne listovat papíry) ...vidím, že máte plné ruce práce. A já vám ještě nějakou přidám.
FRANCIS: (Překonává vztek) Prosím?
COGERS: Slyšíte dobře, Pertone. Posloucháte firemní rádio?
FRANCIS: (Klidněji) Občas.
COGERS: Nehoda v dole TFT osm, říká vám to něco?
FRANCIS: Ještě teď mi zvoní v uších při té ráně, co tam zazněla. Co s tím mám co dočinění já?
ČTEŠ
Technologie zítřka (Technology for Tomorrow)
Science Fiction"Rozhlasová hra" psaná do soutěže Českého Rozhlasu. Drobný pokus studenta strojního inženýrství, který v daném prostředí rád píše a do určité míry se v něm rád pohybuje. V soutěži byl kladen důraz na možnost využití moderních ozvučovacích efektů, pr...