Ohňostroj

9 2 0
                                    

(Se zvuky Francise Pertona odcházejícího svižným tempem z kanceláře vše utichne a rozezní ze zvuk prskajícího ohně. Mnohem silnějšího, než jaký doteď byl, vánek je pořád slabý a jemný, ale oheň je stále silnější a silnější, rozezní se zvuky větších klacků, které jsou do ohně doslova vhozeny.)

FRANCIS: Čas se krátí. Už jsme skoro u konce vyprávění.

VIKTOR: (Vyděšeně) Takže jsi generálnímu nadělil extrémně silnou dávku, která ho...

FRANCIS: (Se smíchem) Ale ne, kdepak. To by bylo moc jednoduché. Nadělil jsem mu takovou dávku, co ho přiměje rozhodit rukama pěkně do stran. Přežije to, ale jen tak dlouho, aby nesl následky svých činů.

VIKTOR: Následky?

FRANCIS: Přesně tak. Sebral jsem z jeho kanceláře smlouvy, s nimiž mne v podstatě držel v šachu, už předtím jsem zaručil právníkům, že ty dokumenty seženu. Řekli mi, že s těmi papíry ho dokážou odsoudit a nebudou mne ani potřebovat jako svědka.

VIKTOR: (Zasměje se) Proč se vlastně vyhýbáš všem těmhle veřejným aktivitám? Máš na všech věcech neuvěřitelný podíl a přitom jen sedíš v pozadí a taháš za nitky.

FRANCIS: Upřímně, tohohle bych se účastnil rád, už jen proto, že tím zradil nás všechny, ale mohlo by to mít špatné následky. Kolik je hodin?

VIKTOR: Za pět minut pět, ale zastavily se mi hodinky.

FRANCIS: (Vyděšeně) To snad ne! Takovou věc přeci nemohu zmeškat! (Sáhne rychle do batohu, aby vytáhl rádio) Teď se pomodli, milý Lostere. (Cvakne tlačítkem a rádio začne znít ve zvucích ladění frekvence. Zvuky se postupně ohýbají do různých tónin a frekvencí)

VIKTOR: Myslel jsem, že máš všechno nachystané.

FRANCIS: (Se smíchem) Když v tom batohu hrabeš každou chvíli, rozladíš to hravě, tohle je starší kousek. Ha! (Konečně naladí frekvenci a zvýší hlasitost)

MODERÁTORKA: A nyní přepojíme rovnou na zahajovací prezentaci společnosti Technology for Tomorrow, jejímž jménem promluví sám generální ředitel Henry Cogers, který právě vstupuje před veliké publikum. (Rozezní se hlasité potlesky, které nakonec utiší až Cogersův hlas)

COGERS: Všem vám děkujeme, děkujeme mockrát za vřelé přijetí. Je tomu už delší dobu, co ve světě technologií přišel ohromný převrat. Samozřejmě, věda a technika se každým dnem posouvá mílovými kroky, ale nastal čas narazit na technologii, která bude suplovat nové kolo. Nový oheň. Novou žárovku. Novou elektřinu.

VIKTOR: Proč že to nešel do politiky?

FRANCIS: (Nasupeně) Tiše!

COGERS: A kde jinde bychom mohli takový technologický klenot předvést, než právě v srdci technologie, v Japonsku. Trvalo nám měsíce, ne i roky, než jsme tuto technologii vyšperkovali...

FRANCIS: (Udiveně) Cože?

COGERS: ...aby byla naprosto bezchybná a bezpečná, proto vám můžeme představit dílo, které mile překvapí každého člověka, který kdy trpěl nedostatkem kapacity v baterii. Na tomto výtvoru pracoval kvalifikovaný tým odborníků...

FRANCIS: (Krotí vztek) Cože?

COGERS: ...pod vedením člověka, který si nepřál být jmenován vzhledem k povaze objevu, který je pyšným patentem firmy TFT.

FRANCIS: (Navztekaně) Jak jinak!

VIKTOR: Pšššt!

COGERS: Dlouho jsme uvažovali, jak světu tento klenot předvést a ukázat, aby to bylo poutavé a zároveň praktické. Ale naštěstí jsme přišli s výsledkem. A ten je ukryt právě zde, po mém boku. Tímto vám slavnostně odhaluji... Mobilní telefon TFT 1.0 s novou, téměř nevyčerpatelnou baterií! (Rozezní se hlasitý potlesk)

Technologie zítřka (Technology for Tomorrow)Kde žijí příběhy. Začni objevovat