Pov: Evelina
' Jullie kunnen nu gaan. Behalve Pap en Tessa' zegt pap. We lopen allemaal het kantoor uit. Als we buiten staan komt mijn oma naar hons toe. ' Hallo ik ben Martha maar je mag me ook Marie noemen' stelt mijn oma zich voor aan mijn moeder.' Hallo Leah' lacht mijn moeder haar vriendelijk toe.' Hallo Evelina en Thomas leuk jullie te ontmoeten na al die jaren dat ik niet wist dat ik nog meer klein kinderen had ' zegt oma met tranen in haar ogen. Ze knuffelt hons stevig en wij haar terug.' Zal ik jullie een rondleiding geven door het gebouw'? Vraagt oma.' Graag ' zeggen we in koor. En we beginnen te lopen.
We lopen nu al een uur rond in het gebouw. We zijn al bij de keuken geweest. Waar we heerlijke koekjes hebben gegeten en koffie hadden gedronken en heel veel gepraat. Van cijfers van school tot het leven zonder een vader te hebben. Tot dat we veder zijn gegaan met de rondleiding. We zijn langs de gymzaal gelopen waar op dat moment niemand was. We zijn naar de Trainingszaal geweest. Je denk vast nu Trainingszaal en gymzaal zijn toch het zelfde. Klopt alleen in de Trainingszaal waren ook plekken waar je met pistolen kon schieten en je kon er ook meswerpen.
Volgens oma wordt de gymzaal zaal bijna nooit gebruikt dus die is eigenlijk een beetje nutteloos. Toen we daar aan kwamen werd er net training gegeven. Aan kinderen van ongeveer even oud als hons. Daar schrok ik van. Iedereen viel stil toen ze hons zagen. Pas toen oma zij.' Ga maar door met trainen we kijken alleen even rond'. Gingen ze pas weer door. We keken rond en gingen er toen weer vandoor. Hierna gingen we nog naar het zwembad dat hadden ze hier blijkbaar ook. Wat ik niet snapte. Maar het blijkt dus dat er s'ochtens word getraind. En s'middags je er na toe kan gaan om te ontspannen.Nu liepen we door een hele lange gang met deuren en allemaal zij straatjes ook met deuren. Ze waren allemaal genummerd. En er stond hier veel bewaking met pistolen. Er kwamen uit sommige kamers geschreeuw en uit andere kamers weer gehuil. Ik vroeg me af wat er hier gebeurden. Dus vroeg ik het.' Oma mag ik wat vragen '.' Tuurlijk lieverd' zei oma.' Wat is hier aan de hand '? ' Ik mag je dat niet vertellen. Je komt er wel achter wanneer het zover is. Ik denk dat jullie vader niet eens blij is dat ik jullie hier naar toe neem' antwoorden ze. Net op dat moment werd er een meisje mee gesleept aan haar haren door een man. En gooide haar in een kamer en liep weg. Oma Haasten zich uit de voeten. En wij volgende haar meteen.
We zaten weer in de keuken. Thee te drinken. De rondleiding was net afgelopen. En we zaten weer te kletsen. Op eens zij oma. ' O ja ik moest jullie nog de regels vertellen'. We knikte allemaal. Ze begon met het vertellen van de regels.
Regels:
1. Verlaat het gebouw niet zonder toestemming.
2. Kom niet op plekken waar op staat dat het verboden is en je er geen toestemming voor hebt.
3. Doe wat de baas zegt spreek hem niet tegen
4. Familie van de baas word niet
Tegen gesproken.
5. Kom altijd op tijd tijdens het eten. B halve als je er toestemming voor hebt.
Ontbijt van 7 uur tot 9 uur. In het weekend van 8 uur tot 10 uur.
Lunch van 1 uur tot 2 uur. ( Mag kiezen of luncht of niet)
Avond eten van 6 uur tot 8 uur.
6. Je moet in bed liggen om 12 uur snachts.
7. Geen ruzie maken met mede collega's.Overtreedt je een van deze regels
Dan krijg je hele zware straffen.Het zijn een hele hoop regels. Hoop dat ik ze kan onthouden. Want ik heb soms nog al lak aan de regels.
Bella komt de keuken binnen gelopen en kuurtje hons geen blik waardig. Ze pakt een koekje en wat thee en loopt weer weg zonder iets te zeggen.
Mam en oma en Thomas zijn gesprekken aan het voeren met elkaar. En ik zit diep in gedachten verzonken. Waar waren we toe net? Waarom mogt oma er niks over zeggen? Waarom zo veel bewaking? Waarom doet Bella zo raar? En waarom mag Tessa hons niet? Ik snap er totaal niks van. Maar ik kom er wel achter.
Er is allemaal geschreeuw op de gang. En precies dan komt opa binnen stormen. En daar na pap. Ze kijken elkaar alleen maar boos aan en zeggen niks. Ook niet tegen hons. Ze staren elkaar alleen maar woedend aan. Dan begint pap te praten. ' je doet ze niks!! Je hebt niks te zeggen over mij want ik ben de baas!! Als ik er achter kom dat je iets deed dan krijg je zo VEEl straf '!!!! Schreeuwd mijn vader. Opa zegt niks staat op en stormt weg.
H13 af
Wat vinden jullie tot nu toe van het verhaal ?? Zou het graag weten
Xxx emmmatjes
JE LEEST
kidnapped by my father the Mafia boss
Mystery / ThrillerLezen op eigen risico !! Het is namelijk een super slecht verhaal dit verhaal gaat over Evelina ( ook wel Evi ) ze heeft een verschrikkelijke tweelingbroer Thomas. de grootste player van de school. En dan nog mijn moeder die totaal niks kwijt...