12

256 5 0
                                    

Pov: Evelina

De oude man kijkt mijn vader afwachtend aan. Wachtend tot hij gaat praten. Mijn moeder is lijkbleek geworden. Bella ( het meisje met blond haar) kijkt argwanend. En de rest van de tafel staart hons aan. Mijn vader trekt zijn mond open om iets te zeggen maar voor dat hij dat kan doen antwoord ik. 'Wij zijn de genen die moesten vluchten toen jij hons achter na zat!!' Zeg ik. Iedereen kijkt nu mij aan. Ik kijk naar mijn moeder die alleen nog lijkbleker. Me zelf kan ik wel voor mijn kop slaan. Dat ik dat heb gezegd. Maar als ik eenmaal iets zeg ga ik gewoon door. Zo ben ik nu weer. 'Of terwijl jij bent mijn opa!!!' Zeg ik tegen de oude man ( opa). Iedereen in de zaal hapt naar adem bij mijn laatste worden. Ik wil veder gaan maar wordt onderbroken door mijn vader.' GENOEG EVELINA!!' schreeuwd mijn vader. Ik schrik van zijn woede in zijn stem en ben meteen stil. Bella staat op en loopt naar mijn vader toe.'Ze liegt toch papie' zegt Bella.'Nee Bella ze liegt niet'. Bella kijkt mij kwaad aan en loopt de eet zaal uit. 'Mooi die is weg' zei ik. Mijn vader kijkt me boos aan.' uitleg NU zoon !!' roept opa.' Zo dadelijk in mijn kantoor na het eten iedereen !!'. Opa knikt en gaat zitten. Thomas en mam gaan ook zitten. Pap duwt mij op een lege stoel naast Thomas en mam. Zelf gaat hij aan het hoofd zitten. Iedereen is stil aan de tafel. De mevrouw net blond haar kijkt hons vies aan. Waarschijnlijk is het Tessa om dat ze er het zelfde uit ziet als Bella maar alleen ouder. De jongen met zwart haar is Jesse denk ik want hij lijkt heel erg op pap.

Iedereen heeft wat te eten gepakt behalve ik. Net heeft de hele tafel hons 2 min lang aan gestaard en wij hen. Tot dat pap zij 'jullie gaan nu eten of helemaal niks eten'. Daarna was iedereen snel begonnen met eten behalve ik. Pap heeft gelukkig nog niks door. Mam wel maar ze zegt er niks van. Ze is nog steeds lijkbleek en het lijkt net of ze liever door de grond zakt dan hier nog zit. Er komt een dienst meisje naar mijn vader gelopen en zegt iets in zijn oor. Pap antwoord terug en knikt. Ze loopt weer weg. Pap kijkt de tafel rond. En ziet mij niet eten. Hij staat op en loopt naar me toe. Ik denk dat ik nu een probleem heb. Mij bord is interessanter dan ooit dat hij ooit daarvoor is geweest. Mijn vader knielt naast me neer. Zodat hij even groot is als mij.'Evi waarom eet je niks?' vraagt hij. 'Ik heb geen honger'.'Als je wat eet dan geneest je pols sneller' zegt pap. ' Ja als nog ga ik niet eten'.' Dan moet je het zelf maar weten' zegt pap. Hij staat op en loopt  weer terug naar zijn stoel. Ik staar wat voor uit maar uiteindelijk pak ik toch een broodje. Mijn vader zag dat en lachte naar mij. ik glimlach een klein beetje terug. En begin te eten.

Iedereen is klaar met eten. Alle werknemers staan op en lopen weg om hun ding te doen. Mijn vader, opa, oma, Jesse, Tessa, mam, Thomas, ik en Bella ( die uiteindelijk toch weer aan tafel is gaan zitten omdat ze honger had ) staan op en lopen naar het kantoor waar we eerder zijn geweest. Opa en oma gaan zitten op de twee stoelen die voor het bureau. Wij gaan er om heen staan. Pap wenkt hons om naast hem te komen staan. Dat doen we. Hij begint met praten. ' Fijn dat jullie er zijn'.'Ik snap dat er wat verwaring/woede is ontstaan nadat Evelina zij dat mijn vader haar opa is'.' Ik moet jullie medendelen dat dit klopt'.'Dit hier is Leah en pap ik denk dat je haar wel kent '? Pap wijst mam aan en kijkt naar zijn vader die knikt. 'Je wist ook dat ik kinderen met haar had toch '? Vraagt pap aan opa. Opa knikt. 'Dus wat ik hier aan iedereen wil vertellen dit zijn mijn kinderen Thomas en Evelina'. IK wil dat jullie hun met respect behandelen en hun uitlegen hoe hier alles gaat plus een rondleiding geven door het huis zodat ze weten hoe ze moeten lopen begrepen '? Vraagt pap. Iedereen knikt en oma glunderd helemaal ze kijkt heel blij.  Mam lijkt opgelucht. En ik en Thomas vinden het allemaal best. Alleeen opa, Bella en Tessa kijken minder blij. En Jesse was bij dit sprek volgens mij niet aan wezig om dat hij alleen maar op zijn telefoon zat. Ik ben benieuwd hoe iedereen het op pakt dat wij hier zijn.

 H12 

Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden 

ik zelf vond het eerlijk gezegd niet het beste hoofdstuk maar ik hoop dat je het met plezier hebt gelezen
Xxx emmmatjes

 kidnapped by my father the Mafia bossWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu