85

110 8 0
                                    

LUNA LOVEGOOD💙💙

Weetje 1:Ze heeft haar toverstaf altijd achter haar oor gestoken, draagt een ketting gemaakt van Boterbier-doppen en oorbellen met radijsjes (die later luchtruimpruimen blijken te zijn) eraan.

Weetje 2: Luna haar haarkleur noemen we ook wel vuilblond

Weetje 3: J.K Rowling maakte Luna als een soort van anti- Hermelien.

Weetje 4: Toen Luna een keer commentaar mocht geven op Zwerkbal van Anderling vond Ron het komsich al snapte Luna zelf niet wat er zo grappig aan was.

Weetje 5:Tijdens de begrafenis realiseert Harry zich dat behalve Ginny, Hermelien en Ron, alleen zij en Marcel op de oproep van Hermelien hebben gereageerd. Hij constateert dat zij waarschijnlijk de twee meest eenzame leerlingen uit de SVP-groep waren, en daarom mogelijk het vaakst hun SVP-munten controleerden. (HARRY IK KOM JE VERMOORDEN)

Weetje 6:J.K. Rowling heeft in haar Open Book Tours laten weten dat Loena Leeflang natuuronderzoeker is geworden. Of ze ooit een "Kreukelhoornige Snottifant" (één van de niet-bestaande dieren waarin Loena gelooft) heeft gevonden, is niet bekend.👏👏👏

Weetje 7: ze heeft in de boeken 1273 woorden met Harry gesproken,263 met Ron, 207 met Hermelien.

Weetje 8: Luna heeft 50 punten voor ravenclaw weten te winnen en nooit af weten te halen. (De punten waren er voor het waarschuwen over voldemort geven (gegeven door Anderling))

Weetje 9: ze is jarig op 13 Februari.

Weetje 10: Haar hobby is nurgles spotten.

Een super hoofdstuk over Luna volgens hoofdstuk over:..... Draco😶

Harry Potter Stuff Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu