anders

88 7 2
                                    

Hoi zoals jullie lezen is dit een ander hoofdstuk dan normaal. Ik wil jullie namelijk om hulp vragen.

Hoi zoals jullie weten ben ik Nikita. Ik heb een broer met licht autisme. Om dit te begrijpen gaan we terug naar de basisschool Tristan heeft tot groep 6 in speciaal onderwijs gezeten. Na groep 6 merkte de leraren dat hij in het basis onderwijs kon. Zo behaalde hij zijn HAVO/VWO advies. Maar we waren bang dat hij omdat hij wat 'anders ' is gepest zou worden op een reguliere voorgezetonderwijs school. Dus hij ging naar een speciale school waar de klassen maar met 9 meneen zijn en er mensen zoals hij zijn. Dachten we. 2 jaar lang werd mijn broer vreselijk gepest. Soms kwam hij thuis. En vroeg mijn moeder:" Hoe ging het op school?" En hij antwoordde :" Beter dan normaal ik ben alleen bedreigd." Zoals jullie snappen doet dit mij pijn. Dus we wouden hem van school veranderen want de school kon niks tegen het pesten doen. Hij was al naar een andere klas geplaats en hij voelde zich gewoon niet op zijn plek. We hebben 3 scholen geprobeert maar alle 3 zeiden ze af. 'Omdat ze de zorga niet aankonden.' Maar hoe konden ze weten wat voor zorg hij nodig heeft als ze het niet eens hebben gevraagd? Mijn broer heeft namelijk een coach die hem helpt. Maar wij kunnen hem niet de zorg die de andere school kon bieden bieden. Daar gingen ze weer een fout in.  Het ergste was dat 1 school niet eens met Tristan in gesprek zijn gegaan.

Ik weet dat ik veel van jullie vraag. Maar om dit onderwerp in de aandacht te brengen alsjeblieft teken mijn petitie. Het heet vechten voor autisme en ik ben het met een paar vrienden gestart. Ik wil dat mensen stoppen met labeltjes plakken. Kinden die wat anders zijn moeten de zelfde kansen verdienen. Dus daarom: teken mijn petitie als je het er mee eens bent en laat ook andere weten wat er in deze wereld gebeurt! Het zou mij erg helpen

Groetjes Nikita

Harry Potter Stuff Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu