EXTENT CABARAN RM10.

125 25 38
                                    

Hai!  Hai!  Hai!

Mamee monster datang lagi!

Just mami nak bagitahu yang Cabaran RM10 - Kenangan Zaman Kanak-kanak yang sepatutnya berakhir semalam mami dah lanjutkan kepada hari esok. Maklumlah semalam ada insiden yang tak diingini berlaku.

Jadi sesiapa yang nak mencuba Cabaran RM10 ni masih boleh hantar cerita anda lagi pada mami okey. Jangan risau mami tak makan orang pun, mami makan nasi.

************

MENTOR WRITER.

Mami harap dapat full support dari semua orang yang mengikuti program ini. Positif kita ambil yang negatif kita tinggalkan. Apa yang berlaku biarlah hanya kami-kami yang tahu.

Setinggi-tinggi tahniah kepada mentee yang masih kekal dalam program ini. Semangat korang memang seharusnya dibanggakan. Tak mudah menyerah kalah. Pepatah baru mengatakan Pantang mundur kecuali operasi.

Mentee mami berumur 16 & 18 tahun.

Mentee LeezJoon berumur 12 & 16 tahun (rasanya lah).

Mentee kukilkufiq berumur 13 & 16 tahun.

Dan kami mentor-mentor ni dah hampir seabad tinggalkan dunia persekolahan. Lagilah otak jem nak bersyair bagai.

Tiada alasan bagi kami tidak menyahut cabaran yang diberikan pihak penganjur. Malah kami selaku mentor memberikan semangat dan bersama berganding bahu bersama mentee masing-masing menyelesaikan cabaran itu. Alasan sekolah, tak tahu syair, saya budak budak sains bukan budak sastera semua itu mami tak dengar. Malah mereka komited mahu selesaikan misi mereka itu. Rungutan sampah itu langsung tak singgah pada pendengaran mami.

Semoga berjaya pada semua. Sesungguhnya mami sangat-sangat surprise dengan hasil kerja mentee-mentee ini walaupun belum siap sepenuhnya. Baca saja pada komen yang sebelum-sebelum ini, mami anggap itu hanya teaser saja belum sepenuhnya. Sungguh mami teruja!

*********

GP CIVILWATT

Mami minta maaf pada anak-anak mami dalam GP tu. Mami pissed of semalam disebabkan beberapa orang yang tikam belakang mami, muka talam memang mami benci orang macam ni. Dah tak suka jangan join keluar saja. Jangan depan 'ya mami' , 'baik mami' , 'mami terbaik' dan segala tok nenek but in the end kau tikam belakang aku dan cakap bukan-bukan pulak.

Siapa je sisa-sisa yang manusia macam tu yang ada dalam GP tu yang ada perangai macam tu mami mohom left la GP tu cepat sebelum mami yang bertindak. PASTI kalau mami yang bertindak kau akan sakit.

Mami tak suka orang yang beralasan. 'Saya macam ni sebab, saya macam tu sebab' dan segala bagai. Stop your drama ok. Pergi la korang cari orang yang lebih baik untuk mengajar korang dan mungkin bukan dengan aku yang garang macam mak tiri ni.

Aku memang tegas dan garang. Sebab itu cara aku di didik. Selepas ni GP tu akan di tapis. Siapa nak masuk perlukan recommended dari penulis lain tak boleh masuk macam tu saja.

Akhir sekali. GOOD LUCK buat semua.

Anak-anak mami. Maaf mami berkasar semalam sebab mami teramat marah.

Kontest & ChallengeWhere stories live. Discover now