UPDATE!

121 22 6
                                    

Hai semua. Macam mana dengan cabaran semalam ok tak? Senang je kan? Ada juga yang kata susah.

Lex ar, baru RM50 tak susah lagi tu. Saja nak tengok macam mana sambutan dan perkembangan cabaran ni. Because next akan ada Cabaran Karya RM100 pula. So dari sinilah mami nak menilai pro and con Cabaran yang mami bagi.

Ok, berbalik pada cabaran kita tadi. Korang nak tips ke? Kalau kata tips tu rasanya kalau baca betul-betul cabaran yang mami bagi memang berlambak tips dalam tu. Hihihi... Baiknya hati mami tinggalkan jejak di situ, tapi kalau dapat korang buat kelainan pun lagi mami suka.

Baru-baru ni wattpad ada problem sikit noti lambat naik. Jadi pada yang dah buat buku tapi mami belum vote, komen dan letak kat reading list boleh komen kat bawah ni ya. Nanti mami check balik.

Pasal pemilihan genre pula, terpulang nak buat berapa genre pun korang nak kalau korang mampu dan sempat. Takda limit pun, kalau nak buat 4 genre sekali pun boleh juga.

Cuma mami nak ingatkan. Setiap satu genre satu kata aluan kemudia baru sambung genre baru. Contoh kat bawah ni :

M/s 1 :  Genre Romance

Kata-kata Indah.

Saya Tun Indah yang sememangnya indah di pandangan mata berbesar hati menyahut cabaran karya rm50 daripada @TunIndah.

Genre pilihan saya adalah Romance bertajuk Takdir.

Sekian terima kasih sayang.

#####

M/s 2 - 4 :   Cerpen

M/s 5  :  Tamat

TAMAT

#######

M/s 6 :  Genre Horror

Kata-kata Indah.

Saya Tun Indah yang sememangnya indah di pandangan mata berbesar hati menyahut cabaran karya rm50 daripada @TunIndah.

Genre pilihan saya adalah Horror bertajuk Perpustakaan Tinggal.

Sekian terima kasih sayang.

#####

M/s 7 - 9 :   Cerpen


M/s 10  :  Tamat

TAMAT

#######

Dan begitulah seterusnya. Ada yang tanya boleh buat cerita sendiri tak? Reka sendiri? Jawapannya boleh asalkan tak lari dari fakta yang mami bagi. Faham semua?

Akhir kata semoga berjaya.

Jangan lupa tag kalau dah ada buku tapi tak add dalam RL lagi.

Nak tips boleh bagitahu.

Kalau ada apa-apa soalan boleh komen atau dm.

Kontest & ChallengeWhere stories live. Discover now