MENTOR KE MAMI?

139 27 43
                                    

Hai! Hai! Hai!

Your mami tiri here!

Well, mami tengah dalam kereta H kesayangan mami ni sambil dengan radio ni.

Saja malam ni nak celoteh sikit. Malu sebenarnya tapi nak juga cakap hihihi.

Sebenarnya, petang tadi WattSitee dah pilih mami.untuk program mentor mentee mereka. Layakkah mami? Ni semua kerja si kukilkufiq (kuang asam betul dia). Ini adalah pilihan mereka di saat-saat akhir. Anyway terima kasih pihak wattsitee pilih saya.

Mesti ramai yang tertanya kenapa 'mami' tua sangat ke? Begini ceritanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mesti ramai yang tertanya kenapa 'mami' tua sangat ke? Begini ceritanya.

Ia bermula dari sorang author ni dia panggil saya sebagai 'mami' sebab mami kata kembar dalam novel dia tu anak angkat mami. Sejak dari tu dia panggil saya dengan mami dan berjangkitlah ke semua reader dia pun panggil saya mami tapi sampai takat situ saja.

Kemudian mami join gp CivilWattOfficial dan ramai anak-anak kecil dalam tu. Mereka ni bahasakan diri aku kau sesama mereka kadang-kadang dengan mami pun kena kau aku, jujur cakap mami baran bila budak-budak belasan tahun ber'-aku kau' dengan mami terasa biadap.

Jadi mami fikir perlu ada gape antara kami dan mami amik keputusan untuk kekalkan panggilan mami itu. Selain itu mami juga ajarkan mereka supaya lebih hormat orang yang lebih berusia macam mami ni, hormat guest dan sebagainya. Mami bahagia dengan panggilan mami ni.

Terasa di hormati dan di sayangi. Thanks you anak-anak mami. Mami nampaklah korang dah bertambah baik. Maaf kalau ada yang kena marah dengan mami pasal guna aku kau, kan mami dah warning awal-awal jaga adab. Tapi alhamdulillah korang semua terbaik pada mami.

Ok, back to topik mentor mentee tadi. Ya Allah terima kasih pada yang dah hantar request pada mami tapi sayangnya mami hanya boleh pilih 2 daripada korang semua. Maaf ye kalau tak terpilih. Satu lagi korang tak takut ke, mami kan garang?

Selain itu kawan saya LeezJoon pun terpilih juga. Dia kalau ajar menulis memang terbaik. So memang di galakkan sangat jadi mentee dia.

Sorang lagi budak kurang asam si kukilkufiq ni. Si abam ni memang teror graphic dan IT. So kalau nak belajar menulis dan IT dalam masa yang sama boleh cuba jadi mentee dia.

Mami harap program mentor mentee ni akan beri manfaat besar pada warga wattpad.

Akhir kata, ada nampak mami senyum?

Kontest & ChallengeWhere stories live. Discover now