So habislah tingkatan dua. Progressing antara aku dan crush aku? Zero. Haha. Dan kini aku masuk ke tingkatan 3. Budak PMR dah... Luckily, aku satu kelas lagi dengan Fateh, Toha, Safuan, Nurus, Ain dan hampir semualah budak-budak kelas masa form 2 tu.
Ha 2012 ni ada quite several memorable event jugalah yang berlaku. Dan kalau aku ingat balik, memang aku akan senyum sorang-sorang.
So, the first event:
Area bulan Jun 2012, kebanyakan budak kelas aku tiada sebab mereka join satu pertandingan ni dan sebab budak kelas aku ni tersangatlah aktif, maka hampir separuh dari kami tiada dalam kelas. Masa tu kelas Sains dan kami ke makmal. Sir Shahrul masa tu dia cakap dia akan buat sub-teaching. Dia akan lantik several student untuk jadi 'cikgu' untuk tajuk-tajuk tertentu. Jadi, pelajar yang tak dilantik jadi cikgu tu kenalah buat kumpulan dan pergi belajar dengan 'cikgu' yang telah dilantik.
Aku pula Sir lantik untuk ajar tajuk 6, tingkatan 2. Aku angguk dan belek buku, mencari tajuk yang perlu aku ajar. Kemudian, ada dua suara berbunyi hampir serentak.
"Dayah, jom satu group dengan aku."
Aku angkat muka dan aku nampak Fateh dan Azri dua-dua ajak aku jadi satu group dengan diorang. Aku terdiam.... sebab FATEH. Aku tayang muka blur. Macam mana aku nak jadi satu group sedangkan aku 'cikgu'.
"Hidayah awak nak buat sub-teaching kat mana?" soalan Sir buat aku kembali ke dunia nyata semula. Aku pandang Sir membiarkan kata-kata Azri dan Fateh berlalu seperti angin.
"Ha? Oh saya pilih meja belakang Sir." Kemudian terus aku bawa buku dan segala alat tulis ke meja belakang, bersedia untuk mengajar. Bukanlah mengajar sangat pun. Cuma refresh-refresh tajuk lama je. Tapi sempat aku pandang Fateh sekilas. Dia sedang berurusan dengan Sir. Mungkin tentang duit buku latihan Sains. Dia kan bendahari kelas.
Sebaik aku duduk, Safuan dan Toha duduk di depan aku. Kemudian, Asif dan Mujhim sampai di meja aku dan mereka minta aku ajar mereka berdua juga. Aku okay jelah. Masa tu, urusan si Fateh masih belum selesai. Namun sebaik Asif dan Mujhim nak duduk, Fateh datang ke meja kami. Aku tak tahu apa yang dia buat tapi lepas tu Asif dan Mujhim pindah pergi ke meja Azni, meja sebelah aku. Aku diam, memerhati apa yang sedang berlaku.
"Okay, jadi apa yang kita nak belajar ni?" soal dia bersemangat. Kami yang dah kat meja tu ketawa.
"Chill. Kot ye pun duduk dulu." Aku masih ketawa. Kemudian dia duduk di sebelah aku. Sebab itu je tampat yang kosong.
Lepas dia duduk, kami pun mulalah belajar. Tapi sekejap je. Kami ni kan dah macam geng. Tak lama belajar tu, selebihnya kami berborak. Entah apa topik yang kami bualkan pun kami tak tahu. Random topic.
Pastu Mujhim berbunyi dari meja sebelah. Pada masa yang sama, si Toha ajak tukar dengan Ain supaya dia dapat belajar dengan Nurus.
"Wei jom tukar." Kata Mujhim.
"Alaah aku lama lagi ni. Tak puas borak lagi." Jawab Fateh. Aku ketawa je. Luarannya. Dalaman aku dah rasa dup dap dup dap. Tapi aku kena keep control myself. Must look cool at all cost!
Dan akhirnya dia tukar juga. Ada jugalah rasa lega bila dia tukar 'cikgu' sebab...aduh mata dia tu. Haihhhh... aku bukan nak berasa dia pandang aku tapi itu yang berlaku.
Aku perasan jugalah yang akhir-akhir ni selalu aku perasan dia tengok aku. lama pula tu. Ha mesti ni nampak macam menipu kan? Tapi ini hakikat. Aku tak tipu. Kalau sekejap-sekejap tu tak apa lagi ni lama. Kau rasa hati aku ni kuat ke nak terima tu?
When your crush looks at you, you find it's hard not to blush. When your crush talks to you, your heart start to race and you lost all your words. When you guys having a conversation, it's mean the death of you...
YOU ARE READING
|| CRUSH || [✅]
RandomSemua orang ada CRUSH dan semua orang layak ada CRUSH. Jadi apa yang aku tulis dalam ni? Well obviously tentang aku punya CRUSH. Haha *** "Writing is better than talking and something is best left unknown."