2013 - 1

1.2K 94 0
                                    

2013...hmm aku tingkatan 4. 16 years old me and I start my quite rebellious phase. Bukan jahat mana pun, jahat siiiikiiiiit je. Tapi aku tak nak cerita bab kenakalan yang aku buat sebab aku nak cerita pasal crush aku je kat sini. Haha.

Jadi apa yang jadi masa aku form 4 ni? Since dari form 2 sampailah habis form 3 pun masih zero progression. Well what do you expect? Aku tak buat apa-apa mestilah tiada progression kan? Hahaha.

Jadi akan adakah progression masa aku di form 4 ni? Hah ni yang aku nak cerita. Masuk form 4, aku tak sekelas dah dengan dia. Dia masuk kelas sebelah. Aku kelas 1, dia kelas 2. Sedih? Agaklah. Tapi bila dah masuk form 4 ni, makanya wujudlah beberapa watak baru.

Aku kenal several new guy and befriend them. Dan aku pun jarang nampak or jumpa dia. Yelah dia kan dah kelas lain. Jadi percentage untuk ada interaction antara aku dan dia tu menghampiri 0%.

You guys pun fikir macam tu kan? Hah! Korang silap, the me at that time pun silap. Aku ingat aku dah boleh slowly move on dari crush 3 tahun aku tu since dah jelas antara aku dengan dia tiada harapan, tapi aku silap. He proves me wrong. Rupanya silent action is much more torturing than words.

Ok jadi keyword untuk cerita tahun 2013 ni adalah - confused af. Ok sorry I curse. Haha. Just confused. He makes me confused.

***

First thing first, apa yang sedih dalam tahun 2013 ni adalah cerita perpindahan Toha. Toha pindah dan aku macam hilang seorang kawan. Well Safuan do stay here but Toha.... since aku lebih rapat dengan Toha, so bila dia pindah tu...aduhhh sedih wei.

Seminggu before dia pindah dia ada bagi aku Cadbury. Dia cakap hadiah habis PMR dan sebab dia dah janji. Even aku tak ingat janji tu, aku cakap aku akan bagi dia coklat juga. Dan dia request untuk aku bagi dia card juga bersama-sama dengan coklat tu. Extra kan dia? tapi sebab mengenangkan kawan, aku layankan jugalah. Masa tu aku totally clueless tentang berita dia nak pindah. Aku tahu pun the day before aku bagi dia coklat.

Jadi malam tu, sebelum balik prep, aku tunggu dia kat luar kelas. Nak bagi coklat tu lah. Aku tunggu dia kat pintu belakang kelas aku yang bersebelahan dengan pintu kelas 2. Masa aku tunggu tu, sempatlah aku pandang budak-budak kelas 2 yang sedang kecoh yang amat. Dan...masa tu jugalah aku nampak dia kat meja dia. Tempat aku berdiri tu memang betul-betul straight dengan tempat dia duduk dan dia memang nampak aku. aku yakin dia nampak aku sebab kami ada buat eye contact. Dia pandang luar, and our eyes met. Aku pun laju-laju lah alih mata aku dan buat tak nampak dia kat dalam kelas tu. Masa ni Toha tak kelaur kelas lagi.

Tiba-tiba Mursyid datang kat aku. Dia bagitahu aku something. Aku dengar jelah. Then Toha datang. Jadi aku bagilah coklat bersama kad yang dia minta.

"Wah thanks Dayah. Kau memang kawan aku." cakap Toha. Muka dia happy betul dapat hadiah tu. Haha he's such a boy.

"Haha. Kau tu. Pindah sekolah baru jangan lupa aku pula." Aku senyum tapi dalam hati aku sedih juga. Kawan baik aku pindah....

"Haha jangan risaulah. Oh nanti lepas aku pindah, kau tengok bawah meja kau. Aku ada bagi something." Toha cakap. Aku terkejut.

"Kau bagi apa? Kau jangan hantar santau kat aku." kami ketawa.

"Tak adalah. Oklah, aku balik asrama dulu. Nak kemas barang. Kau kenapa tak balik lagi?"

"Aku tunggu Bani. Kau baliklah dulu." Aku buat isyarat suruh dia pergi. Aku senyum tapi dalam hati aku menangis. Dia senyum dan dia pergi.

Aku tarik nafas dalam sebab nak tahan diri dari menangis. Bila aku angkat muka, aku terpandang ke dalam kelas 2. Sekali lagi mata kami bertemu. Tapi seperti biasa, aku yang alih mata dulu. But seriously, his stare makes me shudder a bit. It's like saying to me; what are you doing there? Not to mention with a guy?

Dan nasib baik Bani sampai dan kami terus balik ke asrama. Kalau pandangan mata tu boleh tembus, rasanya tembus kepala aku dengan pandangan mata dia. Mana dia alih mata dia tu even dia tahu aku perasan.

Rasa macam nak korek biji mata dia tu tahu tak!

And that is the starter of our silence interaction. 

|| CRUSH || [✅]Where stories live. Discover now