2012 - 2

1.3K 102 2
                                    


Event yang ni pula berlaku lebih kurang sebulan sebelum PMR. Masa tu malam, kami ada kelas tambahan untuk satu form 3 kat surau. Kelas tambahan Sains dan yeah Sir Shahrul yang mengajar malam tu.

Aku seperti biasa, ambil port barisan belakang sekali sebab barisan depan dah penuh. (Alasan...) Aku pandang bahagian lelaki. Yang sebaris dengan aku, muka-muka yang aku kenal ada si Hakim, Lukman dan....Fateh. Oh aku nampak dia hari ni. Yes. Haha.

Jadinya, me being me, aku tidur masa kelas tu berlangsung. Sedar tak sedar, aku dengar sir cakap:

"Hidayah tak turun lagi."

Mendengar nama aku diseru, dengan mata yang separuh terbuka aku angkat muka. Tapi apa yang aku nampak, semua orang dah pusing belakang tengok aku. Sebab dalam seluruh tingkatan, yang guna nama 'Hidayah' tu aku sorang je. Aku macam; what the heck is happening?

Sir perasan semua budak perempuan pandang aku, dan dia cakap:

"Hidayah tu buat apa. Itu untuk diri dia sendiri je."

Dengar statement sir, apalagi satu surau riuh dengan suara ketawa pelajar form 3. Aku segan lah wei. Tapi aku ikut jelah ketawa.

"Hah Hakim, dah-dah lah tu ingat si Dayah." Sambung Sir. Aku pun apa lagi, lagi sakanlah aku ketawa. Apehal aku dengan Hakim. Haha. Budak lelaki pula buat riuh lebih sikit.

"Kenapa? ada orang marah ke?" Sir sambung lagi. Dengar ayat tu, budak lelaki makin riuh. Aku hanya ketawa tahan malu. Budak perempuan pun lagi galak lah ketawakan aku. sedap sangat kenakan aku ek???

"Aik, Toha marah ke?" aduiii Sir berbunyi lagi. Tapi yang ini serius lawak. Toha? Seriously? He's my best friend. Dan disebabkan itu tak pasal-pasal aku jadi bahan malam tu.

Habis je kelas, kami yang perempuan ni masuk ke bahagian perempuan. Lepas tu Syira datang kat aku.

"Dayah, kau tahu tak tadi, masa kau kena sebut dengan cikgu, dia sengih je." Kata Syira. Aku seperti biasa buat muka blur. Tak faham.

"Apa?" Syira dah tepuk dahi dengar respon aku.

"Macam ni. Tadi masa cikgu kenakan kau, aku pandang belakang dan nampak dia. (Fateh) Dia senyum-senyum segan. Budak kelas kau pun pandang dia. usik-usik dia. Budak kelas lain pun sama. Pandang dia masa Sir mention-mention nama kau. Dan respon dia, dia sengih-sengih segan gitu." Kata Syira. Aku terkejut.

"Semua orang tahu ke?" soal aku sebab aku ingat rumour yang aku ada something dengan dia (di mana hakikatnya tiada apa-apa pun antara aku dengan dia.) tu antara aku dengan member-member aku je.

"Tahulah kot. Ish kalau budak aliran teknikal tahu, habis kau." Sambung Syira.

"Segannya wei...."

"Tulah kau. Siapa suruh melayan." Dan Syira tinggalkan aku speechless.

Seriously girl??? Aku tak layan dia... I just had crush on him and I guess it's showing on my face. Tapi...aku tak rasa dia pun sama macam aku kan???

|| CRUSH || [✅]Where stories live. Discover now