2018

1.2K 94 0
                                    

Aku tersenyum sendiri. Ah...memori. Tapi ini bukan semua. Cuma beberapa part yang aku rasa boleh diceritakan, aku tulis. Because some things is best to be keep to myself. Aku peluk semua diari tu. Kepala aku penuh dengan semua memori - tentang dia, tentang aku. Satu per satu memori itu kembali bermain di minda. And I'm drown in the memories of us.

Banyak kenangan manis antara aku dengan dia walaupun sampai ke akhirnya, sampai habis sekolah aku hanya kekal sebagai kawan pada dia. Tapi pada aku, he's my crush, my Prince. Pada dia, mungkin tiada apa-apa namun pada aku, that is everything. Sampai sekarang pun, aku hanya tahu perkembangan dia dari group whatsapp. Private message? Ish tak berani aku.

Lagipun mana mungkin aku ada harapan. Kat Universiti tu lagi ramai orang yang lagi layak untuk dia. Dia baik, jauh berganda baik dari aku. (Typical reason I know but trust me it's real.) Jadi aku ambil keputusan, cukuplah aku hanya ada crush pada dia. Sampai aku jumpa new person that can replace him, then I'll move on from him. Ok itu mengarut. Haha.

Tiba-tiba reality hits dan perlahan mata aku jadi kabur. That things named FACTS datang lagi. Air mata aku bertakung dan mengalir lagi. Dada aku sesak. Aku hampir tak boleh bernafas. Tersekat-sekat nafas aku dan air mata aku makin laju.

Why?

Why?

Why?

I should forget him and accept it.

I'm in denial all this time.

Aku tak nak terima, aku pilih untuk menafikan.

Tak ini semua satu kebohongan. Please someone tell me, this all a lie. Reality is not this painful.

Please, someone bangunkan aku dan cakap ini semua satu kebohongan. Ini semua satu mimpi. A nightmare.

But deep down you know it Dayah that this is all not a dream. He's gone Dayah. For real. He's gone... FOREVER.


|| CRUSH || [✅]Where stories live. Discover now