Sekarang ni kan kelas kami dah lain-lain maka kawan-kawan baik aku, shipper no 1 aku ni balik-balik mereka buat report kat aku tentang Fateh sampai aku hanya mampu dengar tanpa reaksi.
Tapi memang aku perasan jugalah yang dia selalu lepak kelas aku. Hampir setiap malam. Tapi tak peliklah sebab kawan-kawan dia kan ramai kat kelas aku. Cumanya si kawan baik aku ni, selalu cakap macam ni:
"Dayah, tadi dia datang kelas. Dia borak dengan Hakim tapi mata dia pandang kau. aku cakap betul ni sebab masa tu aku duduk selang semeja je dengan Hakim." - Mira
"Dayah, dia suka kau. Aku yakin. Aku ni dah jadi pemerhati korang berdua dari form 2 lagi." - Bani
Tapi aku pilih untuk tak nak terima. Yelah, masa tu dalam kepala aku, aku nak move on. Sebab azam aku masuk tingkatan 4, aku tak nak melayan perasaan. Pada aku benda tu buang masa. Aku nak lebih fokus untuk diri aku sendiri. Jadi aku memang totally ignored dia. Yelah buat apa aku nak tegur dia sedangkan aku tak ada urusan pun dengan dia. Plus aku dengan dia hanya kawan. Tu pun aku tak rapat sangat. Kan aku lebih rapat dengan Toha. Ni dia dah lain kelas, lagilah aku tak bercakap dengan dia. Jadi masa tu, aku memang buat derk jelah pada segala laporan orang tentang dia pada aku sampai kawan-kawan kata aku aku lembab bab perasan. Tapi ada aku kisah? Tak! Hahaha.
Ada satu hari ni, masa tu kami dah habis minggu exam. Jadi sekarang ni musim tanda kertas exam lah. Nak jadi cerita, cikgu Fizik aku dengan kelas 2, tu cikgu yang sama. Jadi cikgu tu suruh kami tandakan kertas jawapan budak kelas 2, dan kelas 2 tanda kertas kami. Sedang agih-agih kertas tu, maka dapatlah aku kertas dia. (Ok aku jujur kat sini. Aku yang cari kertas dia.... lowkey cannot move on from him tbh...)
Jadi aku tanda kertas dia dan adalah beberapa manusia yang tahu termasuk Lukman. Dia tahu tu pun sebab dia nak tahu berapa markah si Fateh.
Dan beberapa hari lepas tu, Lukman datang kat meja aku. Masa tu waktu rehat tak silap aku. dia datang, duduk depan meja aku dan dia cakap ni:
"Dayah kau tahu tak, hari tu Fateh ada datang jumpa aku. Dia tanyalah aku berapa markah dia. Aku bagitahulah dia berapa markah dia. Lepas tu aku cakaplah macam ni kat dia - Untunglah kertas girlfriend yang tanda. Dia buat muka pelik. Dia tanya aku - siapa? Aku diam jelah. Lama lepas tu dia cakap - Oh dia ke? Lepas tu kan Dayah, dia senyum lebar betul." Itu cerita Lukman. Korang boleh bayang si Lukman ni species makcik bawang kaki gosip version lelaki. Yes, that's how he is for me.
Dengar cerita Lukman buat aku ketawa.
"Orang lain kut. Bukan aku."
"Tapi kalau bukan kau siapa? Ain? Ain dah ada orang lain. Bani? Tak mungkin. Dan majority dalam kelas ni dah ada yang berpunya. Jadi mestilah kau kan? Dah tak ada orang lain dah." Kata Lukman dan aku hanya mampu ketawa kering.
Aku tak nak percaya. Boleh jadi budak-budak ni saje je nak kasi kena aku. Bukan boleh percaya budak-budak ni.
YOU ARE READING
|| CRUSH || [✅]
RandomSemua orang ada CRUSH dan semua orang layak ada CRUSH. Jadi apa yang aku tulis dalam ni? Well obviously tentang aku punya CRUSH. Haha *** "Writing is better than talking and something is best left unknown."