7

737 137 46
                                    

Selepas kami menenangkan kookie , kami masuk ke dalam bilik ayah jungkook .

" ni , bilik yang appa aku simpan barang-barang dia "kata kookie sambil menunjuk ke arah sebuah pintu yang berada di dalam bilik appanya.

Jaebon memulas tombol pintu bilik itu dan kami melangkah masuk.

" holyy shiteu!!!! Bazookaaa?!! " kata jaebon sambil berlari .

Kookie hanya tersenyum .

" yah cepat masukkan semua peluru dalam bag ni" kataku dan mencampakkan sebuah bag ke arah kookie.

Aku berjalan disekeliling bilik itu . Aku terpegun . Terdapat begitu banyak senjata api yang hebat-hebat .

" daebak " kataku sambil menyentuh senjata api tersebut.

" dah jom " kata kookie dan membaling beg yang penuh dengan peluru kearah aku.

Sebelum kami beredar, kami penuhkan alatan senjata kami dengan peluru.

" atleast bawa lah guns lagi" kata jaebon.

" berapa banyak kau nak bawak. Kau je dah ada tiga . Cukup ah tu ." Kataku .

" oke ni last . Aku bawa bazooka eh."kata jaebon.

Aku pandang dia atas bawah.

" ha cer la angkat " kataku.

Jaebon dengan susahnya mengangkat bazooka itu.

" jangan jadi beban boleh tak . Dah la nak jalan jauh." Kataku.

" siapa kata jalan kaki ? " jaebon smirk sambil menggoyangkan kunci kereta milik eomma.

" niceuuu " kata kookie.

***

Kami terpaksa memanjat lagi kerana kereta eomma berada di dalam garaj. Jaebon memanjat dahulu dan kemudian giliran aku untuk memanjat.

Aku terjun terburu-buru dan aku terjatuh diatas mayat makcik jenat.

" ew "kataku . Tangan aku dikotori lendir-lendir yang ada pada mayat jenat.

" aku nak pi mandi " kataku sambil berdiri dan aku berjalan ke arah pintu.

Tetapi kookie menghalang aku dengan badannya.

" pale otak kau nak mandi. Ayah kau tengah bertarung nyawa tu." Kata kookie.

Kami pon berlari ke arah garaj .

Pon!

Jaebon membuka kunci kereta eomma.

" okeh guys masuk ." Kata kookie sambil dia membuka pintu kereta bahagian driver.

Aku dan jaebon saling berpandangan . Kami akur dan masuk ke dalam kereta , aku duduk disebelah kookie dan jaebon di belakang.

" so , kau boleh drive? " kataku dengan teruja dan kagum .

Jarang en jumpa budak 15 tahun boleh drive? future hasben nih .

" Tak " kata kookie .so dia pon menekan minyak .

Tapi kereta auto milik eomma tak bergerak.

" hand brake weh hand brake " kataku sambil menepuk dahi jungkook.

Kookie melepaskan handbrake dan menolak gear ke bawah .

As expected, kereta bergerak ke belakang.

Aku mengabaikan kookie sehingga dia sudah terbiasa dengan memandu. Kookie memandu ke arah pagar . Malangnya , pagar tertutup .

" kau pergi " kata jaebon sambil menolak aku.

✔️《 Re-Pub》《 READER×BTS》ZOMBIE APOCALYPSE || MalayWhere stories live. Discover now