21

592 118 47
                                    

7 a.m.

Aku terjaga apabila terasa badanku dihimpit.

" eh perempuan ni." Aku mencarut sebaik sahaja aku bangun.

Aku segera menolak badannya yang berada di atas badanku. Lepas dah pakai singlet dan seluar , aku keluar dari khemah.

Aku meredah masuk ke dalam khemah Tae dan Yoongi . Mereka tidur dalam keadaan berpelukan.

Sah gay

" WEI WEI BANGUN BANGUN" jeritku sambil mengetuk-ngetuk periuk . Tae dan Yoongi mula bangun dengan mata kelat bertahi mata , air liur basi di pipi , rambut serabai.

" woi hanat. Bagi balik periuk aku!! " kata seorang lelaki.

" ha nah . Ala pinjam kejap pon tak leh ke." Kata ku sambil menghulurkan periuk itu kepada..

JIN?!!

" Eh Boyoung?!" Kata Jin sambil meletakkan tangannya di dada.

" lahh korang ada kat sini jugak . Aku fikir dah mati " kata Yoongi.

" Boyoung... " seorang lelaki mula memasuki khemah.

" K-kookie.." balasku.

" Ak-Aku minta maaf ." Katanya dan memeluk ku.

Halah halah . Sis tak kuat

Tanpa aku sedar , air mataku mula gugur. Asal kau berubah wei , asal kau terpengaruh dengan syaiton nirrojim , asal kau dibutakan dengan cembura buta kau .

Aku... sayang kau

"Biy... i nak cendol " kata Jimin yang baru sahaja masuk ke dalam khemah dan terkejut beruk.

" wtf biy u curang ?! " kata Jimin.

" no baby , i tak curang . Esok kita repeat k? " kata Kookie setelah meleraikan pelukan.

" ok guys . No more kunyit scene . Sekarang kita kena lari." Kataku.

" lari lagi?! " kata Jhope.

" yup . Kita tak boleh percaya tempat ni sebab kitaorang dah terdengar rancangan depa. " jelas Yoongi dan semua mata memandang kearahnya.

Lalu , Yoongi pun mencerita kan dari tempat salah berak sampailah part kene halau sebab dia kentut.

" tapi camne korang leh sampai sini. Mana irene ." Tae menggulingkan matanya.

" bij tu la , dia trap kitaorang . Dia sengaja buka pintu lepastu zombie tu mula serbu kitaorang . Nasib baik pintu belakang ada , kitaorang lari then baling bom tangan then BOOMMMMMM " jelas Kookie dengan khusyuknya. Kookie diberi tepukan gemuruh.

" dah dah jom amik balik bag kita yang diorang dah curi pastu keluar sesenyap." Kataku dan kami beredar dan pergi ke khemah masing2.

***

Ketika aku masuk ke dalam khemah , perempuan itu masih tidur nyenyak . Aku menyarungkan jaket free yang telah mereka sediakan dan melangkah keluar.

Langkahku terhenti kerana perempuan itu memegang lenganku. Aku memandang wajahnya dan dia mula menari raver.

Eh tak . Dia menggunakan bahasa isyarat untuk berkomunikasi denganku.

" Ada nampak muka aku macam orang pekak? " kataku dan dia mula tersengih.

" boleh saya join awak? " katanya sambil membuat puppy eyes.

Jangan kata lagi sekor minah gedik

✔️《 Re-Pub》《 READER×BTS》ZOMBIE APOCALYPSE || MalayWhere stories live. Discover now