Kookie ternganga . Tak sangka musuhnya juga antara ahli kumpulan dipanggil
BTS (Bespren Till Sjannah)Aku hanya terdiam . Memang scary kalau tengok Taehyung marah.
Jaebon hanya tidur , seperti tiada apa yang berlaku.
" Siapa kata korang boleh ambil member baru?!! " Taehyung menjerit lagi . Dia rasa dikhianati .
Rasa nak pecah weh gegendang telinga. Tak masalahnya ,bila masa diorang bermusuh? .
Mereka cuba menenangkan Taehyung tetapi Taehyung mengamuk . Mereka tak nak ada pergaduhan antara mereka .
Taehyung berjalan meninggalkan kami yang terpinga-pinga . Terasa ketegangan antara kami . Kookie mula bermasam muka , hatinya terguris . Kata-kata Taehyung tadi sangat kasar.
Yelah siapa je tak terasa hati bila terang2 orang tu tak suka kita berkawan dengan dia kan?
Kookie masuk ke dalam kereta dan menghempas pintu kereta itu . Aku dalam dilema , mana satu makhluk yang aku nak pujuk..
" jom la masuk . Bahaya duduk luar. " kata Namjoon.
Mereka mengangguk dan masuk ke dalam salah satu strager's house.
Aku hanya menunggu diluar. Aku memandang kookie yang termenung. Aku terdengar beberapa das tembakan dilepaskan dan kemudian pintu rumah itu terbuka.
" woi cepat la masuk " kata yoongi yang sedang berdiri di pintu rumah .
Ey anak sape yang kuajo ni
" o-okay .." kataku . Sebelum melangkah masuk , aku mengejut jaebon yang masih tidur dan memanggil kookie .
Kookie akur , dia berjalan di belakangku . Aku dan jaebon melangkah masuk ke dalam rumah . Mereka memandang kami serentak.
" eh korang siapa? " kata jaebon sambil memandang mereka dan aku silih berganti.
Setan la . Dah 1 episode kitaorang berdrama , dia baru nak tanya.
Tanpa menjawab persoalan Jaebon , aku terus duduk diatas sofa , bersebelahan dengan jimin. Aku merampas coke yang berada di tangan Jimin dan meneguk dengan laju.
Aku pon stress paham tak. Mase2 macamni nak buat drama . Pening la!
Kookie duduk disebelah Jin dan melentokkan kepalanya dibahu Jin
Gay detected!
Aku triggered je sambil tengah meneguk sekali lagi jimin punya coke.
" Boleh tak jangan rampas coke aku." Kata Jimin sambil membuka lagi satu air tin coke.
Aku masih buat muka beruk . Geram tau dok?
" Er , tak de siapa nak pujuk tae ke " kata Yoongi yang duduk disebelah Jimin .
" Biar aku pergi cari dia ..lagipun , aku yang salah " kata Jimin sambil bangun dari sofa . Aku dengan cepat menarik bajunya dan menyebabkan dia terduduk semula di atas sofa.
" Biar aku " kataku dingin . Ketika aku ingin melangkah pergi , aku jatuh tersungkur kerana kakiku disadung oleh seseorang.
" auch " aku memegang dahiku yang tersembam di lantai. Aku berdiri dan tunjukkan muka beruk ku lagi.
Jimin buat muka innocent dan Yoongi menahan ketawa.
" Kau kan?! " aku menujuk kearah Jimin. Jimin menggelengkan kepalanya dengan pantas dan menunjukkan ke arah Yoongi dengan ibu jarinya.
YOU ARE READING
✔️《 Re-Pub》《 READER×BTS》ZOMBIE APOCALYPSE || Malay
Fiksi PenggemarRe-publish ××××××××××× THIS FF IS ACTUALLY FUNNIER THAN YOUR EXAM RESULT AND OFC LEBIH HAMBAR DARI RAYA TAHUN NI + + + + 《EDITED》 Fanfic ini telah diubahsuai kepada penggunaan bahasa yang lebih sopan berbanding sebelum ini untuk mengelakkan masalah...