13

735 133 66
                                    

1 a.m.

Mission starteu.

Setelah sebulat suara, kami memilih Kookie sebagai umpan.

" Tak de orang lain ke syaiton . Asal aku yang kene " kata kookie sambil mengikat tali di pinggangnya.

" cepat2 la berambus." Kata Taehyung .

" eh kau . Bff aku ni ." Kataku sambil meletakkan tanganku diatas bahu Kookie.

" eh eh kauuu . Dia jadi umpan pon sebab kau yang pilih . Bff mende macam ni." Kata Yoongi sambil menolak tanganku dan meletakkan tangannya dibahu kookie.

Bij . Kau pikir aku tengah buat apa sekarang? Aku tengah pujuk la ni -_-'

" weh kirim salam kat appa dengan eomma aku. "Kataku .

" setan looo " kata Kookie , dia mengambil kayu baseball milikku dan memecahkan tingkap bilik itu.

" gerak lu pape roger." Kata kookie dan perlahan-lahan menuruni bangunan.

Semua mata tertumpu ke arah kookie. As expected , zombie tersebut bergerak dengan perlahan .

Aku merampas lampu suluh yang berada di tangan Yoongi dan menyuluh kearah kookie. Zombie tadi mula menghampiri kookie.

Jungkook's POV

Aku dengan segera meleraikan ikatan di pinggangku dan namjoon yang berada di tingkat atas segera menarik tali tersebut untuk orang seterusnya yang bakal turun.

Boyoung melambai2 ke arahku . Terasa seperti aku sedang menempah ajalku sendiri. Tiba2 Ada seekor zombie meraba2 badanku dan aku melempangnya.

Aku suci okay! Aku bukan sajat.

" Hai guys , aku ditugaskan untuk mengalih perhatian korang , so aku nak ajar korang tarian poco-poco . Ikut eh ." Kataku dan aku pon berjoget dengan khusyuknye.

" Suruh diaorang kejar kau la syibal bukan ajar poco2 ." Jerit seseorang dari atas. Aku mengangguk faham dan mula berlari . Mereka dengan ghairah(?)nya mengejarku tetapi pergerakan mereka agak lambat jadi meneruskan pelajaran poco2 sambil berlari.

Boyoung's POV

" Tak sangka anak jeon ni bebal gak." Kataku sambil menggalas beg aku dan memegang beg kookie.

" ha next " kata Namjoon sambil memegang tali .

" lady first " kata Taehyung sambil smirk dan memandang aku.

" ke.. kau takut? " kataku , membalas smirknya dan menyilangkan tangan. Taehyung rasa tercabar.

" okay aku next ." Kata Taehyung sambil berjalan kearah Namjoon dan memandang tajam ke dalam mataku.

Tiba2 Yoongi merampas tali di tangan Namjoon.

" Biar aku turun dulu ah. Lembab pft" Kata Yoongi dan mengikat tali tu di pinggangnya. Korang tahukan cara Yoongi jalan? Ofc , bontot tertinggal kat belakang . Hump tonggek sia , ni mesti kes buat squat hari2 en.

" er Yoongi. Nak aku tolong ikatkan? Kau ikat macam tak betul je." Kata Jin risau kerana ikatan Yoongi nampak seperti mudah terlerai.

" Takpe2 " kata Yoongi sambil menyapu rambutnya kebelakang . Yoongi mula turun dengan perlahan-lahan. Malang tidak berbau , ikatan Yoongi terbuka dan dia terjatuh . Pinggulnya terhentak .

" yoongi!! " kami menjerit serentak. Ofc yang paling risau adalah Jin aka eomma of the group.

" Arghh " Yoongi mengerang kesakitan . Dia memegang pinggang dan pinggulnya. Jin dengan segera turun ke bawah untuk memeriksa keadaan Yoongi.

Lesson : Thabaik riak . Jangan gadaikan nyawa anda demi swagness.

" Hyung okay takk?!! " jerit Jimin.

Yoongi hanya mengangguk walaupun pinggulnya sakit. Aku dengan segera turun bersama begku . Dan menurunkan sekali beg2 mereka. Aku membuka ikatan di pinggangku dan segera pergi ke Yoongi.

Yoongi baring telentang aku dengan segera menolaknya supaya dia baring meniarap , takut kecederaannya bertambah teruk.

" Yah Yah sakit la . Kasar do kau" kata Yoongi.

" tu la . Jin dah offer nak tolong ikatkan kau ta-" kata-kataku terpotong kerana Jin menutup mulutku. Aku memandangnya dengan penuh pertanyaan .

Asal dia tutup mulut aku?
Dia takut Yoongi marah ke?
Ke dia tak nak aku membebel?
Atau sebab dia sorang je boleh membebel?
Apa yang aku cakap salah ke?
Suara aku kuat sangat ke?

Aku menepis tangannya .

" Ap-" sekali lagi dia memotong perkataan aku.

" shhh .. tu " Jin menunjuk kearah seekor zombie yang berpecah dari kumpulannya . Dia tak perasan akan keberadaan kami. Kami hanya membatu . Selepas zombie itu pergi , Taehyung ,Jimin , Jhope dan Jaebon mulai turun.

Tinggal Namjoon sahaja yang masih berada di atas. Jimin dan lain2 mula berlari kearah Yoongi.

" Hyung!!!! " jerit Jhope .

" Bontot kau dah la tonggek . Sekarang ? Dah bengkak . Bertambah la tonggek kau" kata Jimin sambil membantu Yoongi untuk bangun.

" Ahhhhh!!!!!! " kedengaran suara menjerit dari tingkat atas. Namjoon!

Kami semua memandang ke arah tingkat 2. Namjoon sedang bertarung bersama seekor zombie . Kami tak dapat membantunya kerana dia seorang sahaja yang berada di atas. Malangnya , Namjoon di gigit...

Namjoon mengerang kesakitan . Kami terpaku , kami langsung tidak menjangkakan perkara seperti ini berlaku. Namjoon kelihatan ketakutan . Dia melihat perubahan pada tangan dan kakinya lalu dia menjerit-jerit. Kami semua terdiam , kami tahu kami tidak dapat menyelamatkannya..

" Dah dah jom gerak ." Kata Taehyung sambil menggalas begnya.

" Yah ! TAKKAN NAK TINGGALKAN DIA?!" Yoongi mula menjerit.

" Hyung.. kita terpaksa.." kata Jimin yang cuba untuk menenangkannya.

" Dah dah Jom " kata Taehyung lagi . Dia cuba untuk menyembunyikan perasaanya. Tentulah mereka sedih kerana sahabat karib mereka turut menjadi Zombie .

Aku dan yang lain2 mengekori Taehyung dengan langkah berat. Setelah merembat sebuah kereta Ranger , kali ini , Jin yang memandu , disebelahnya adalah aku . Jhope , Jaebon di tempat duduk belakang. Manakala Yoongi , Taehyung dan Jimin duduk di belakang
( tah apa nama dia.) Masing2 buat muka pasrah kene duduk belakang.

Jungkook's POV

" Halah lambatnya diorang!!!!! Aku dah lama ni lari!!!" Jerit Kookie yang masih dikejar.

" Takpe2 yang penting paha aku makin keras and badan makin sado HAHAHAHA" kata Kookie.

Tiba2 sebuah kereta Ranger memintasku dan Yoongi menghulurkan tangannya supaya aku dapat naik keatas kereta itu dengan mudah.

" Wei drive slow la sikit! " jerit Yoongi.

Aku sedaya upaya mencuba untuk mencapai tangannya tetapi aku mula kehilangan tenaga. Matahari sedikit demi sedikit mula menyising. Kepantasan Zombie juga mulai meningkat.

Aku dapat mencapai tangan Yoongi yang pucat . Kusangkamayathidup. Tetapi dia tak dapat menarik aku .

Aku ajak pergi gym kau tak nak . Ha ni la padahnya.

" Taehyung tolong la aku! " arah Yoongi kepada Taehyung . Taehyung hanya mengendahkannya. Lalu , Jimin menghulurkan tanggannya dan mereka berdua menarik aku .

Aku terbaring , nafasku tercungap-cungap . Aku dah kehilangan tenaga. Tiba2 seekor zombie memegang kakiku dan menarik aku.

" Jungkook! " jerit Yoongi dan Jimin.

***
Eh eh tak habis2 ending mesti suspen XD

__
_| |_
\ /
\ /
\/

✔️《 Re-Pub》《 READER×BTS》ZOMBIE APOCALYPSE || MalayWhere stories live. Discover now