6.bölüm

116 3 0
                                    

Saat 16:20 di helyum kokusuyla plastik kokusunun karıştığı dükkanın telefonu çaldı çocuk gürültüsü bir yandan da bastırıyordu havayı. Adanın efendim deyişinin bitirmeden söze karşı komşuları hatice girdi yavrum anlamadım ne oldu inanki bende bilmiyorum beklemiyordum dedi.
Ada: hatice teyze ne oldu anlamadım dedi.
Hatice: kızım gel anneni hastaneye kaldırdık.
Ada telefonu kapatıp oranın tek hastanesine koşar adımlarla hareket etti anahtarı alıp aytene yöneldi sana emanet kapat dedi.
Ayten ne oldu diyemeden ada yok oldu gözden.
Hastaneye bı hışımla girip kapıda annem! annem! nerde.
Hemşireler den biri kısa boylu siyah saçlı beyaz önlük bile diz altında duran kız.
Hanım efendi burası hastane ne bağırıyorsunuz die çıkıştı.
Ada: sabiha ateş burdamı ne tarafta annem durumu nasıl dedi.
Siyah kısa:  sakin olun iyidir eminim gelin bakalım listeye dedi.
Ada: tamam hadi söyleyin nerde.
Siyah kısa: şuan 15. ci Oda da bayan şimdi gidip annenizi görebilirsin dedi.
Ada: ne taraftan gitmem lazım bilmiyorum beni götürürmüsünüz lütfen dedi.
Siyah kısa: evet yardımcı olabilirim beni takip edin dedi.
Yürüdü beyaz duvarın tam ortasın dan mavi şerit çiddi olsun diyemiydi yoksa insanların korkması içinmiydi bilinmez ama bir yerin soğuk görünmesini en iyi bu sağlardı. Düz yürüyordu tepedeki ışıkların bir birini takip etmesi gibi ada da kısa siyahı takip ediyordu. İlerden iki kat çıkıp sağda ki ilk odada dedi.  Ada sağolun dedi ve merdivenleri iki şer iki şer çıkmış oda nın oraya hemen gelmişti.
Kapıyı aralamış annesinin ayaklarını görmüştü bi hışımla ilerleyip sarıldı. Annesi uyuyordu ada ayaklarına kafasını koyup ne olduğunu hatice teyzeye sordu.
Hatiçe: kuzum öğlen de sütlaç yapmıştım götüriyim de yesin dedim arkadaşım bi baktım vur vur kimse açmıyor kapıyı ben ne edeyim çilingir çagırtım benim çocuğa açı verdiler kapıyı bi baktım annen yerde yatıyor ağladım ağladım bi baktım hastanedeyiz ben onu görünce bende bayılı vermişim uyandım seni aradım kızım o daha uyanmadı test neyim yaptılar ona onu gördüm okadar iyimiş kalkarmış ama neyi var onu tabib bilir.
Doktor kapıda belirdi boyu 1.86 ya yakın esmer siyah saçları geriye doğru taranmış kirli sakallı beyaz önlüğünün cebindeki lacivert kalemi ile  elindeki siyah dosyayla içeri girdi. Yaklaştı merhabalar siz yakınımısınız dedi. Ada o benim annem dedi. doktor ozaman size bu zamana kadar nerde olduğunuzu sorayım küçük hanım dedi.
Ada sizle yaşıt olduğuma göre şu küçüğü kaldırıp annemin nesi olduğunu anlatırmısınız dedi.
Doktor sezgin : iyi dinleyin ozaman büyük hanım anneniz uyanıcak ama kaç kere daha bayılır bu bünyeyle bilemem nasıl sizden ve ailesinden bunu sakladı onuda bilemem dedi.
Ada: açık konuşun
Doktor: anneniz hem yaşlı hem tansiyon hastası hemde göğsün de ekg çekilirken tesadüfen göğsünde kitle bulundu sevdiğiniz anneniz için rutin kontrolleri neden yaptırmadınız.
Adanın gözleri kızarmıştı bunları dinlerlerken ama daha fazla dayanamayıp ağlamaya başlamıştı.
Doktora bilmiyordum dedi inanın bilmiyordum dedi ve dizlerinin üstüne çöktü.
Doktor sol kolundan tutup onu yatagın köşelerin de duran tekli koltuğa oturttu su rica etti hasta bakıcısından. Ada iyiyim dedi ve suyu içti evet dinliyorum şimdi ne yapmamız lazım...

Helyum 'la gelen güzellik Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin