10: Exam Fin

202 48 28
                                    

Minggu peperiksaan kini sudah menemui penamatnya. Rata-rata wajah classmates aku semuanya menunjukkan riak yang ceria. Amboi, kemain happy. Tapi jangan ingat disebabkan kedengkian aku, aku tak turut serta bergembira.

"UYEA UYEA UYEA GAIS DAH ABES EXAM UYEA UYEA!" Melompat gembira aku di situ jadinya. Kalah Beruk Yin. Agaknya dah boleh join Persatuan Beruk Sedunia kot. Ah, lantaklah. Janji kita enjoy!

"Wowowowowow lek." Tangan Jinyeon menahan pergerakan aku. Pergelangan tangan aku dikunci sehingga menyebabkan aku duduk senyap. Kalah budak baik. Yelah, bila Jinyeon dah naik tangan ni, boleh mengundang malapetaka kalau tak dituruti!

Aku duduk semula di atas kerusi sebaik sahaja Jinyeon melepaskan tangannya dari memegang aku. Dagu ditongkat. Aku hanya diam merenung hadapan membiarkan Babuns yang lain bercerita.

Korang nak tahu apa dah jadi dengan Yoongi dengan Jinyeon? Diorang dah berbaik. Makin sweet pulak aku tengok. Menci betullah tengok diorang bermanis-manis kat situ. Alamak terdengki.

"CHAGI!"

Datang dah. Jinyeon sudah tersengih melihat Yoongi yang melambai memanggilnya dari luar pagar sekolah. Dia berjalan ke arah kami. Aku perhati je dua ekor ni. Setiap hari Budak Gula tu akan datang dan menunggu Jinyeon tu.

"O-oppa..." Jinyeon sudah bertukar menjadi kucing jadian. Kemain cover ayu. Sebelum ni, tak kira siapa pun, semua dibalunnya. Depan Yoongi, kemain lagi... Dasar munafake! Hikhok. Natey beruk betul.

"Jom?" Yoongi menghulurkan tangannya sambil tersenyum manis.

Eh, kau nak bawak dia ke mana?! Aku sudah mencapai tangan Jinyeon. "Eh pehal ni! Kitorang dah cop dia dulu!" Tak puas hati ni chial.

"Haahlah kitorang nak berjimbalah yini malam." Wawa sudah campur tangan dalam masalah ni. Sekaligus menyokong aku.

"Al maklumlah dah habis exam."

Hehek. Tetau je Hyo ni. Aku tersenyum kemenangan.

"Kau bagilah kitorang pakai dia dulu."

"Eh, sat sat!"

Perbalahan terbantut. Semua mata memandang ke arah Jinyeon.

"PEHAL?" Saegull sudah hilang kesabaran. Tunggu masa boleh meletup.

"Korang ni, pehal buat aku macam barang sia." Jinyeon sudah mencebikkan bibirnya.

"Lah habistu? Kau tak nak join gi club karaoke arcade malam ni?" Seomin menjongketkan keningnya.

TENGOKS? SEOMIN YANG BERTUNANG PUN DAPAT. APATAH LAGI, KEKASIH PAKSA RELA NI! Eh, melebih lak. Aku memandang Seomin. Dia boleh keluar? Macam tak boleh percaya je budak ni. "Eh, kau boleh ke sia?"

"Taehyung tak marah ke, weh?" Minhyo sudah memandang Seomin.

"Dia nak marah? Eleh takdenya. Nak kesah pasal aku pun tak. Apa lagi, nak marah."

NI BUAT AKU PANAS NI. HOT LITLIT TOL AH!

"Aik pesal tak bagitau?" tanya Jinyeon.

"AH, KORANG AMBIKLAH JINYEON RINI EK. AKU TETIBA ADA HAL PULAK!" Yoongi menyampuk.

"Eo? Waeyo, Oppa?"

Eh, gediks betullah anak Yoo ni.

"Takpe, Chagi keluarlah dengan kawan baik Chagi, eh?" Tangan Yoongi naik mengusap kepala Jinyeon.

"Cantik ah gini!"

Aku tahu kau nak buat apa, wahai Wawa Si Lebah...

"Kau lak jangan melebih malam ni, eh? Sedar sikit diri tu belom lagi 19!" Jihye memberi amaran. Kakinya menyepak bontot Wawa. Uish, ganas.

[SU] Banana Uyu + knjWhere stories live. Discover now