Masuk Asrama

24.7K 217 9
                                    

Feb2010
Aku :junior a.k.a mel
Nk masuk asrama pun byk sgt prosedur..aishhhh.. jumpa cikgu ni jumpa cikgu tu...jumpa pengurus ni jumpa pengawas ni.. nasib baik la aku ada sorg bff ni. Her name Rose. Mmg suka diajak ksana kmari. Mklmla Rose ni kan lama dh duduk asrama dr form 1. Aku..masuk tgktn 6 bru nk masuk. Wtf?. Hahhahaa. Yg pasti Rose yg uruskn but sadisnya sbb xdpt satu asrama ngn Rose. Aku dpt Asrama Orkid. Mcm mana la aku duduk asrma xda geng ni..hurm

Cikgu Fatimah : isi borang ni dan tandatgn. Tp kat bawah sekali tu. Awak kena jumpa Ketua Asrama Orkid utk verify and so on...bla..bla

Me: baik cikgu. Err nk jumpa Ketua Asrama tu kat mna?

Cikgu : aikkk. Xkn cikgu kena carikan. Awk try la pg blok D. Dia tingkatan 6 ats. Skrg ni waktu rehat..myb dia ada kat kelas or dewan mkn.

Me: terima kasih ckgu. (Nsb baik x kena ceramah..) Jommm Rose. Pg blok D jumpa budak ni.

Rose: budak ko ckp. Ko x knl lg K.A Orkid tu cmna.

Me: Relaks. Its me babe. Aku ni kan tknl dgn muka sombong. Xyh risau Rose. Smbil tu aku tgok kat borang td and kertas attchment ada nma ketua asrama tu. Nurul Adrianna. Sedap nama ..mcm omputih.

Blok D. Wow.. segak aihh mamat senior.. tp mata2 akak senior pulokkkk mcm singa lapar. Tgok kami bdua mcm apeeee.. hahahaha. Aku mcm biasa.. bitch expression again. X kuasa nk layan abang2 senior2 yg wewittttt...
Rose lerrr ramai pminat. Dia kan sweet2.. mcm jagung susu. Bkaca mata. Kecil molek. Mmg pujaan jejaka la. Sdg aku leka memerhati smbil naik anak tngga 3 tgkt tu. Fuh. Penat gak. Ros tarik lengan baju i..
Ituu itu....ituu.. K.A Orkid.
Aku dr jauh.. xla jauh dlm 20 lgkh kot. Nmpkla juga 2 org perempuan ni jln. Xtau la mana satu yg K.A tu. Yg pasti mata aku ttarik pd minah sblh tu.. hitam manis.. rmbut nya diikat like pony tail.. free hair.. rilek je..her eyes. Her lips.. . Berangan pla aku.

Rose: Akak Nurul.. ada kwn sy nk jumpa akak. Nk minta sign utk masuk asrma esok.

K.A Orkid: knpa awk yg ckp? Dia xda mlut ke.. xnmpk ke skrg sy rehat?hah.mana kwn awk tu? Ni ke?

Me: err.. ye sy. Nah ni borang utk sign.

Akak Bib(bff K.A Orkid) a.k.a Ketua Asrama Mawar. : eh.. awk bkn adek Aisyah ke?

Me: ye sy.

K.A Orkid: ok dh. Esok jumpa sy kat asrama. Lain kali. Jgn suruh org lain.

Rose tsengih2 tepi aku mcm kerang busuk. Rupanya akak bib tu Ketua Asrama dia ..pttla rilek. Aku kepanasan pulok. Sialan Rose......

But..at the same time
Aku curi2 sbnrnya tgok K.A aku ni. Masa dia tgh isi borang tu.. aku suka tulisan dia yg kemas. Cantik.mcm orgnya. Dh knpa pla rs mcm ni. .. xmgkn aku suka suka ada rs mcm ni. Tp enthla. Kdg2 rs itu pelik. Aku ttrk jg kdg2 bila si Rose gedik manja dgn aku. Tp she's my bff...
Lupakn je la...tp still bfikir jg masa balik ke kelas....

....akak senior Nurul Adrianna.

Senior.Aku Jatuh CintaWhere stories live. Discover now