sunday funday 1

14.3K 163 1
                                    

"Xnk beli apa2 ke babe?" Tnya mira yg sdg isi trolinya dgn sgala mak nenek keropok..jajan.. mcm la lama x outing..hahaa

"Aku beli megi sj ni bah...,"jwb ku ikut intonasi sabahnya. Sumandak asal dr Putatan. Jauh sekolah kt malaya. Ikut fmly yg nomad. Yala..anak askooorrr.. tu la skema.

"Ko ndak mau coklat ni ka?.. bkn akak mu si Nurul suka? ..wewitt," perli si Mira ni kata ht ku

"Ya la bah..ko ni.xkuasa nk beli.. lbh baik aku bg hati hahahhaa.."

4ptg
Wajib ada kt asrama bfore 4.30 kalo outing weekend. Nasib la sempat naik bus balik..aniaya aku n mira kena tahan pengawas depan gate. Hahaha...

Kbtulan laluan g bilik kiteorg kena lalu bilik pengawas kt bwh.. meriah bunyi bilik pgwas tu..aku n mira mmg lalu mcm pencuri..slow2.tkt oii kena tegur. Bkn x knl pgawas senior cmna. Walaupun aku bru je jd pgwas tp still gak respect.

"Aisyahhh... adek ko tu baru balik." Jerit Akak bib yg sdg basuh tgn kat luar.. slps mkn kot.. bau pun mcm kfc lalu td. Kwn2 akak aku mmg gilo agaknya.. semua pakat2 nk tgok aku..

"Mai la sini sat..." kata slh sorg kwn aku dr pintu. Siot betul Mira... tglkn aku..rupana dia dh langkahbseribu naik tgga. Sempat pla lambai2 kat aku dr ats. Aku perati jer dr bwh. Nanti ko Mira.

"Errr ya kak. Ada apa.?Sy baru balik dr Giant dgn Mira." Mataku saat tu tpndg pla satu wajah itu.. ada dia rupanya dlm bilik ni. Ptt meriah.. geng2 K.A.. teringat peristiwa smlm.. ahh that kissing..

Xberani ke dia nk tgok aku dpn pintu ni.. toleh la wahai pujaan hati ku.. buat2 sembang pla dgn kwnnnya sblh. Akak ku mmg hantu jajan. Sng la sikit aku..xperlu hntr asrama akak aku.. satu plastik tu mmg khas utk akak aku. Mataku masih lg melekat tgok akak Nurul.

"Nurul. Adek ko ni kan.," kata kak bib sblah ku.

Mata btentang mata. Dia senyum je. Aku mengangguk tsipu2 malu. Ceh. Gataiiii hati..gatai bijiii bak kata kwn ku Nora. Pndang skjp pun xpa... janji aku dpt lihat wajah itu. Dia ingat x peristiwa smlm.....

"Kak bib. Sy naik bilik dl ya"

----------------Nurul Adrianna----------------

Alamak..budak ni. Dh knpa bdri dpn pintu tu. Harap2 dia x ingat kejadian smlm.bkn sngja aku cium dia..

Kerana mimpi aku yg gila.. dlm mimpi tu aku diejek kwn lelakiku...dikatakan aku ni bcouple dgn adek Aisyah. Xmalu bcinta dgn perempuann...huuuuuu...
Apalg dlm mimpi tu.. dgn rs x puas hati.. aku cium sj Amelia dpn mereka. Baru mereka diam..

"Puas hati!!," kataku pd Izwan dn kwn2nya smbil blalu mnarik tgn keding Amelia.

Ttba aku terasa ada sesuatu dbibirku... ku buka mata. "Ya Allah..aku bmimpi rupanya" detik hatiku.. tp aku dh tercium dia... aduhh malunya.. terus aku mgalihkn posisi tidurku k blkg. Malu utk btentang mata..maluuuuuu..

"Untungla ada adek angkat" kata Jannah smbil jilat tgnnnya yg penuh sos kfc tu. Dia la tong smpah aku..hehe. aku xmkn sgt kfc..tp trringin.. dan mkn ramai2 cmni..confirm mgenyangkn..

"Ish ko ni..tu kakak dia Aisyah" jwb ku trsenyum.. senyum ku lontarkn pd adek Aisyah. Hensem gak dia.. bseluar jeans. Kasut vans warna purple kgemaran ku.. baju petak2..dgulung smpai lengan. Jam g shock warna hitam d tgn kirinya.. style. Tp rmbutnya.. adehh. Messy hair. Nk kata rmbtnya pendek mcm laki x jg.. nk kata pnjg x jg.. sedang2..

10.15pm.
Seperti biasa.. ada pjumpaan asrama every weekend. Blah blah blaaa. Itula tgjwb ku...sbgai Ketua Asrama. Tgok khadirn... kekemasan.. n evrythg.

"Ada apa2 soalan or masalah bole jumpa Kak Siti.Semua bole bsurai" itu je utk pjmpaan hr ni..rs pla kmlasan melanda.. mklmla esok Isnin.

"Siti. Nak air milo panas x?Nanti sy buatkn.." kataku mcari cwan..milo...gula..sudu..dpt cecah biskut crackers..mmg sdp..dgn suasana sejuk..hujan gini.

"Bole je Nurul.. lapar pla time ujan gini"

Aku pun pg la luar.. amek air panas kat coway... sebaik sj ku pintu.. kebtulan lalu budak comel. Dia pndg aku. Aku pndg dia. Mula2 buat2 xtau tp hati dh mcm magnet..... nak tgur ke x..

"Xnk tdo dgn akak mlm ni?,"kataku smbil memerhatiknnya isi air panas dlm ttprware..ada megi..

"Errr bantal n selimut sy ada lg dlm bilik akak rsnya.."

"Ya x ya jg kan.. nanti masuk je ya Amel" jwbku smbil perhatikan dia n Amira blalu prgi k blik depa.x keruan aku dbuatnya.. trlupa pla bntal n selimut budak tu ada lg dlm bilik ku.

Bunyi deruann hujan..mkn lama mkn lebat... angin btiup kencang..sejuk. kipas yg no 5..ku tukar pd no 2.
Sejukk sgt. Amelia mmg dh baring dsblhku dr td. Statik je ...x bgerak langsung bdk ni tdo. Siti yg kat ats ktl mmg lama dh tdo..tdo pun tdo mati kalo Siti.

Baring smula lps ttp kipas.aku pakai stoking d kaki. Mcm org bpantang.. entahla mlm ni xdpt nk tdo.. aku pusingkn wajahku dn memandng wajah Amelia. Manis. And suddenly.. dia tukar posisi tdo nya ..mukanya sgt dkt dgn ku....

"xdpt tdo ke" suara dia dgn matanya yg pejam tp bkata2. Ish budak ni mgoda.

"Awak knapa mata pejam tp masih bckp" jwbku.. Dia.. terus mbukakn matanya...matanya yg coklat...pndangan nya..mnusuk jantungku. Mata aku xleh nk bkedip dh.. im stuck. Mcm love struck pulok..
Tgnnya dh mbelai pipiku.. dia main anak jari jemarinya d wajahku..dr mata..hidung.. smpai di bibir... dia bhnti n asking me.

Senior.Aku Jatuh CintaWhere stories live. Discover now