"Akak. Esok sy balik asrama dgn Ros. Nak g tgok wyg dl " Aku tgok je akak aku packing brgnya... aku punya.. mcm biasa.. mama yg packed. Hhihhihi.Â
"Ikut suka hati adek..jgn lmbt pula smpai asrama. Kang kena lg"Â Teringat kejadian dl. Myusup masuk asrama sbb lmbt.. nasib baik x kantoi.. gara2 lepak luar x ingat dunia...
"Terima kasih akak ku yg cntek molek ni.Pttla ramai peminat.. delicioussssss!" Perliku.. aku terus blari anak kluar dr biliknya.Â
"Mama!!!!! Akakkkk dh ada pakweeeee!!! " Sengaja aku mjerit. Duduk d sofa.. tgok Fast & Furious.
Tongg!!!!!! Kepala ku dketuk guna tudung periuk. Kurang asam punya akak. Atleast guna la baldi. Sakitttnya la. Mama perhati je gelagat kami bdua dr dapur.. sedapnya la bau rendang ayam... xjadi aku nk kejar akak aku... aku myinggah d dapur.... sempat ku cubit sikit isi ayam.. smbil ku peluk manjaaa mamaku. Muuahhh!.. ku kucup pipi mamaku."Dahla tu usik kakak kamu,pergi mandi" Aku mmg xnk mandi hahaha. Esok je. Bgn subuh mmg payah bila aku pejamkn mata tido smlm pukul 2.30 pg .
"Itula sapa suruh tgok bola pepagi buta" Akak aku mmbebel. Mama mmg backup aku. Aku jeling je akak aku yg baru siap mnanggalkn telekungnya. Tp dia hulurkan juga tgnnya utk bsalaman dgn ku. Aku sengaja je usik akak ku lg. Aku cium tgnnya yg dhulur pdku. Aku gigit manja..
"Wahai akak ku syg.. maafkn patik..tunku Aisyah.." Mama ku mmg tsenyum lebar dan melayan kenakalan ku ini...
"Ada la tu kalau manja2 mcm ni" kata akak ku smbil memeluk mama ku.
" Akak... nanti tlg bawa bagasi adek skali ye. " Aku baringkan kepala ku d peha mama.
" Dh agak dh.... pemalas." Mamaku mencium lembut dahi kami bdua. Kami la harta dn buah hati ksygnnya setelah bapa ku mnceraikn mama ku ketika usia akak ku 13 tahun. Peritnya.
Ku lihat dr jauh.. Ros dgn tudungnys warna pink mmg xdpt dpisahkn. Budak ni mmg budak la.
"Hi comel" Ros meletakkn tgnya d pgelangan lengan ku. Dia sempat mcium pipiku. Aku mbiarkan saja perlakuannya bgtu. Aku mbalasnya dgn senyuman...lantas ku cubit manja pipinya.
"Rindu sy la tu" Aku memesan snack plate spicy manakala Ros chicken rice set. Lapar sgt.. ya la dh nk tghari kan..tkejar2 pula nk tgok wyg pukul 1.15pm. Padahal baru td aku mkn megi kat 7E smtara tgu Ros smpai..HAHAHA!
Ini aku suka ttg Ros. Aku nk mkn pun
. Dia yg tlg aku asingkn isi ayam dgn kulit ... aku x suka mkn kulit. Dpotong nya kecik2 isi ayam tu.. alahai. Sweet... bila dpt kena suap... dgn jari lg tu... . Delicious!."Baby u kena mkn byk tau.. lg comel nnti" Ros pgll aku baby. Eh wht hppn. Ermm layan je la. Aku mgangguk sj kpala ku. Mnikmati ayam spicy dsuap. Ceh blagak manja aku ni.
"Ehem.." Tdengar sesorang bdehem dr blkgku. Who knows? Nurul Adrianna. Alamak.. aku mpelawanya duduk skali dgn kak bib. Mereka baru keluar dr Popular Bookstore..mklmla kak bib best student. Mmg situla tmpt shoppingnya.
"Ju xikut sekali ke Ros?" Pertanyaan kak bib mmbuatku memandang wajah Nurul Adrianna. Dia sempat memijak kaki ku d bawah. Aku trsentak dan tersedak air coco cola bila Ros mgatakn kami bdua je keluar bersama. Aku perhati je Kak bib mcecah rotinya dgn potato loaded tu.. hati ni yg x tenang.aduh. kantoi pula! Aku pun x gtau aku kuar dgn Ros hrni. Mesej ckp balik dgn akak. Pdn muka ko Amelia.
"Kak bib . Kak Nurul. Kiterg gerak dl eh. Sbb nk tgok wyg ni. " Aku memberikan senyuman je .. sesekali ku toleh wjh dia. Hurm.. mendung awan kelabu.
"Baby.. Cpatla minum air tu. Nnti ttgl pla tgol opening cter" Nurul Adrianna terus memandangku dgn mata yg tajam. Kak Bib mlayan hpnya dgn tgn sblh mkn ayam. Aku bgn dr kerusi dn ku capai beg ku. Berlalu gitu je..arggghhh biar la.
YOU ARE READING
Senior.Aku Jatuh Cinta
RomanceKISAH Benar Belaka!!!!? xtfkr pun jth cinta dgn sorg perempuan. but i like her so much. cara dia bckp..the way she looking..her smile.. her eyes..her lips. her hair.. body mmg sedap kalo dpeluk babe.. just the way you are..mcm lagu tu aku mbygkn aka...