terasa ada

10.4K 109 11
                                    

"Adrianna..awak tau ke Amelia tu cmna?"

"Ttbe Amelia ni... knp Siti?"

" Entahla.. mcm mana mau kasitau kamu ya... "

"Ishhhh kamu ini apa bahh" Aku memerli kwn sebilikku ni. Dh seminggu lebih rasanya..rindu sgt kat Amelia. Maklum la tercalon mengikuti kem tahunan perkhemahan ko-kurikulum. Jd pengawas mmg kena jaga student junior. Kami ni menunggu masa je nak keluar dr sekolah ni. Mampukah aku terus berjauhan dr Amelia?

"Amelia dgn Ros tu ada apa2 ka?"

"Mksd awk apa Siti?" Soalku dengan dahi ku yg sedikit bkedut dan tgn ku terhenti mnulis. Terasa ada sesuatu yg berlaku.

"Knp bah kau tinguk aku bgtu Adrianna. Ndak la..begini. Kebetulan kali,sy jumpa Ros dgn Amelia kat library minggu lepas. Tp muka si Ros merah2.. kaya lepas nangis. Amelia pujuk lain mcm bah.. geli aku."

"Oooo...." Mungkin itu sekadar pujuk memujuk biasa sj. Tak mungkin Amelia...arghh. Aku megeleng2 kpla ku.

"Adrianna. Kau kenapa ni? Ko ndak geli kah dgn apa aku cerita ni. Amelia bah tu .. dia siap pegang2 pipi si Ros. Lain bah cara dia pegang. "

"Entahla Siti. Myb Ros ada masalah kot tu dia pujuk cara mcm tu." Aku menyambung menulis lg tp otakku mula fikir lain..tidak!

Aku kenal Amelia mcm mana. Bab pujuk memujuk..rayu merayu...mmg aku hanyut. Amelia seorang yg sgt menepati janji apalgi menunaikan janjinya. Dia sgt mengambil berat ttg diriku.ya.. semua ttg diriku.. bahkan kulit pd bdnku tercalar sedikit dia dh cemas dn gelisah. Melebihkn seorang doktor. Apalagi.. kalau hati ku dsakiti... seperti dia yg memiliki hati ini. Dia yg menjaga sepnuh hatiku dn diriku ini. Aku kenal Amelia. 

"Awk dengar ke mrka berdua ckp apa masa tu?"

"Sy tinguk dr jauh bah. Mereka bdua di blkg sana tu. Mmg ndak mau kacau tgh pegang2 gitu."

"Pegang apa?" Soalku kehairanan.

"Ishh ko ni. Kau tnya bah sama adek ksygn mu tu. Jangan lupa byr duit aiskrim td hehehe" Terus Siti Maria keluar pg surau sekolah.

Amelia your love

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Amelia your love...sayang.

Hati ini kembali merindu..saat melihat kiriman tissue yg Amelia selit sebelum dia naik bus untuk bergerak ke tapak perkhemahan.


P/s : busy.😎

Senior.Aku Jatuh CintaWhere stories live. Discover now