Last day orientasi ... finally. But not the end. Aku x siap minta lg sign K.A Orkid. Susahnya nk tegur dia ni. Mcm x bmnt je. Geng dia yg lain ok je. Siap cubit mnja. Sembang cm biasa. Ok.. mgkin sbb aku ni adek Aisyah. Dan aku mmg comel2 pon huhuhu.. rmbut aku yg mcm ariel peterpan tu... sdp mata mmandang. Skali tgok mcm Ara Johari. Cehhh... berangan aku. Ya la aku kan comel...
"Sapa2 yg dh siap sign.. bole dh duduk dan yg belum siap sy bg masa sejam lg, " ujar Ketua Pengawas.
"Amira ko dh siap ke?"
"Itula ko..ajak minta sign,bt xtau je.asyik ingat mkn je.." jwb Amira smbl bllu mningglkn ku sorg2 tepi gelanggang. Actually tmpt bkumpul utk sgala xtvt spnjg minggu orientasi.
Aku perhati je ... sini sana semua org ni minta sign ..mcm kelam kabut je semua. Mana tak sejam je masa. Aku still lg duduk rilek haha. Sial btul la ...
Smbil tu mata duk trcari2 gak dia ni. Mana la K.A ni? Tp sng sbnrnya cr. Kalo nmpk akak bib. Kat situ la dia.. akak Nurul. Geli hati pla pgl dia ni A.k.a.k. hahahaAsyik bjln2 tepi gelanggang tu..yessss.. aku dh nmpk dh kelibat dua org bff tu. Kat tepi stage rupanya... sbnrnya berat kaki nk mlgkh k situ tp krna tpksa aku relakan. Cia cia cia..
Dup..dap...dup... dap.....
------------------ K.A pov---------------------------
Mana pla adek si Aisyah ni. Rsnya dia xminta lg sign aku ni. Masa tgl sejam..Ishh. Knp aku tfikir adek Aisyah ni? Pndai2 la dia cr aku kan. Hurm.
"Hai Nurul..tmnung jauh gitu pasaipa?" Tegur Habibah smbil kunyah gula2 @coklat hsl dr 'mbuli' budak2 orientasi ni.
"Xdak apa2. Cuma pelik je.. sbb adek Aisyah xmai lg kat aku ni ..minta sign."
" wow.. why so concern? Sblum ni xprnh cmni babe? Ada apa2 ke?"
"Aisyah kn prnh kt adek dia tu suka bt perangai. So.aku xnk la dia bwa mslh kat asrama aku nnti. Tu aku cr Amelia tu.."
" 0hh.. i see. But x slh kalo u concern ttg dia sbb dia tu comel gak.bole jd adek angkat. " Kata bib smbil kenyit mata kirinya..Habibah o habibah. Nama ayu tp suka myakat. Sgt suka..
"Nurul, tu adek Aisyah. Tepi gelanggang tu... mcm dtg k sini je."
"Ye la kot Bib"
--------------------- Amelia POV--------------------
Please la.. jgn kuat sgt bgetar oi jantungku. Perlahan2 aku bjln mnuju k arah dua org bff tu. Huh.. tak bpeluh jd bpeluh..
"Asslmkum akak bib" smbil kpla ku dgaru.. snyum pun acah2 comel. Ceh.tp hati nk bg slm kat akak nurul sbnrnya.
"Wlaikkumslm..Amelia. nk minta sign sy ke or akak Nurul ni..", jwb akak bib smbil tgnnya mncuit bahu akak Nurul.
"Err.. sbnrnya .. nk minta sign Akak Nurul... "
"Bole je tp kena cr coklat cadburry dl.. baru akak Nurul sign.."
"
Ok...",terus aku blah..
Arrggh sudahhhhh. Permintaan itu. Nasib baik la x tinggi mana.. sah2 aku cari Julia. Ju yg mmg pgemar coklat. ..hahha. selesai je minta n bkata manis dgn Ju.. akhirnya.. dptla 10 biji coklat cadburry."Akak Bib.. ni coklat.. bole sy minta sign akak Nurul?"
"Aik..tnya Akak Bib.. dh knpa... tnya sndri la Akak Nurul ko tu"
Aishhhhh ..aku dh knpa bole pla minta kat akak Bib. Seriusly..lidah kelu nk minta kat dia ni.
Tgok cr dia pndg aku smcm je. Mcm nk terkam. Sapa x takut.. aku dh mula kecut perut gak. Nk pgl cmna pun xtau. Bole pla dia bt xtau tepi tu. Hati batu ke dia ni. Aduh.."Ermm.. akakkk. Nk sign akak Nurul Adrianna bole?".. nah amek kau.. full name aku pgl.. her name ..rs mns nama tu.mcm orgnya.. pertama kali tgok muka dia dekat.. ya la dia duduk kat kerusi. Aku bdri tgok dia sign. Aku mengamati dr matanya...hidungnya.. bibirnya yg telan liur tu. Seksi pla. Ssekali dia pndg aku. Aku pndg lain. Mgkin dia perasan kot aku sdg perhatikn wajah dia.
"Lain kali jgn blagak sombong" itu kata2 K.A Orkid kat aku slps dia siap sign. Harreeeeeee betul. Aku ke dia yg sombong ni... tp slh aku jg sbb x minta dr awl. Aku sengaja lmbt minta sign... or dia mmg tgu aku. Ishh x mgkn...mmm.
.......
Nurul Adrianna binti Shamsudin
Ketua Asrama Orkid
Jurusan : Kesusasteraan MelayuP/s : stay cute Mel :)
A
nne
Wowwww. Cm x prcya..ada smiley.. and.. stay cute. Simple nya sign dia. Anne.hati mmg xleh nk ckp...sapa x gmbira dpt sign K.A Yg muka garang. Xpnh snyum. Tegas n teliti sgt... smpah yg pnjg nya 2 cm pun dia bole nmpk tepi longkang. Mmg perfect la jd K.A.
YOU ARE READING
Senior.Aku Jatuh Cinta
RomanceKISAH Benar Belaka!!!!? xtfkr pun jth cinta dgn sorg perempuan. but i like her so much. cara dia bckp..the way she looking..her smile.. her eyes..her lips. her hair.. body mmg sedap kalo dpeluk babe.. just the way you are..mcm lagu tu aku mbygkn aka...