tersedak aku

11.4K 159 4
                                    

Seriusly orientasi ni mmg mmenatkn. Aku kelaparan. Time dpt rehat.. mmg aku guna masa rht utk mkn. Peduli la Amira.. dia skema btl. Nk dptkn sign abg2 n kakak2 senior..Aku.. aku dlh aku. Ikut kpla sndri je. Hahaha. Bad gurl. Ada gak aku dgr ... lalu tepi telinga ni. Adek Aisyah ke Amelia ni.. jauh beza betul perangai depa bdua ni.. Lantakla kata2 org mmg xprnh hbs.

Hr pertama orientasi.. ceramah. Sesi pknln dgn geng2 pgawas ni..pgaws tu.. pusing satu sekolah la..
Sng je minta sign ni. G je kat abg senior confirm bg. X kerek sgt mcm akak senior. Ada yg kerek ni.. geng akak bib. Nk kena nynyi bagai la.. blakon la.. tiup lampu smpai pdm.
Mnari monyet..
Ya la abg2 akak2 senior.. akan ku turuti. Tp mslh besar bg ku.. kena pla minta sign dgn K.A. ...

WAJIB ada sign K.A. nk kena jumpa dia lg kerrrr.. aigooo. Dh la aku mgelak nk jumpa sbb dia ni kdkut sgt nk bg snyum. Mls la nk jumpa org cm tu. Biarla dl.

7pm. Jam yg dtunggu..mkn mlm. Kt dwn mkn je hehehe. Masa mkn la best dpt jumpa Ros n Ju. Ju ni mcm bodyguard Ros la sbb bdnnya besar chubby. Haha mklmla kami bertiga ni satu course. Jd perangai tu mcm hantu gak kdg2. Behave dpn pgws je tp dlm kla jd kaki bsing kt blkg.

Dr jauh nmpk je geng2 K.A turun skli mkn kt dwn. Aduh kena cpt sikit jln ni. Kang tserempak ..aku bknnya bole mnhn. Asyik tunduk malu jumpa. Ada akak aku pun .. aku x tegur sgt geng akak aku ni. Geng akak aku suka sgt nk tegur aku..mklm la aku comel. Lesung pipi kat kiri. Mata coklat. Manis2 mcm chocolate cuma cara pnmpilan aku je bbza dgn akak aku. Geng akak aku ni nakal gak. Suka nk cubit pp aku. Dh la aku ni jnis x suka di approach.. . Lain la dgn classmate.

"Sorry, sy nk mkn ni", kata ku kat akak Jannah smbil kenyit2 mata kat akak aku. Bg akak aku backup tu yg kenyit mata. Akak aku tau ..aku ni jns cmna.. x suka org.. dgn dunia sndr je.

"Aisyah. Adek ko comel sgt tp sombong smcm." Kata akak jannah smbil cedok lauk sayur kobis😂

"Jannah, dh la tu.. dia nk g mkn tu..kesian.nnti lmbt.. ko bkn x knl Nurul Adrianna cmna...kdg2 risau gak aku dgn adek aku ni. Risau dia xleh adapt environmt asrama ni.."

"Ok kot..tu ada Ros n Ju kwn2 dia."

" ye la Jannah. Dh cop kad mkn kan.."
Akak Jannah selaku ketua dewan mkn a.k.a bff akak aku.

Aku.ju.ros. kami btiga mmg suka pilih port bawah kipas mkn. Mklmla dwn makn ni cmna kan... sdpnya la ikan kembung goreng dn sayur kobis.
Aku mnikmati sesungguhnya...xsdr manusia yg lalu kiri kanan.. masa mkn la best sbb xda gangguan.

"Hi dik.. mkn smbil berangan ke" tegur kak bib. Sekali ku toleh ke kiri. K.A and da gang. Gulp!! Tbatuk2..
Tersedak.. sbb mereka semua tu kiranya mcm org besar. Top senior. Top n top la. Org kuat asrama. Satu meja yg penuh 10 org tu.. mmg mnakutkan kalo dpdg lama2. Lagak bkn main.. kemainn  haih depa ni getus ht ku...

Nmpk pla dia lg.. bgetar lg rs ni. Dh knpa aku ni.. time ni jg nk rs cintan cintun... sweet gak dia ni time mkn. Aku tgok bibir dia je..

"Mel..ohh mel.. jom. Dh siap mkn kan..." Ju n Ros bgn dr kerusi mkn. Aku masih lg mnelan nasi yg x smpt ku kunyah gara2 kak bib tegur. Hihiihih.. trsenyum sumbing aku kat kak bib smbil mgikuti bontot Ju n Ros.

---------------------K.A pov-----------

"Dpn kita jln ni adek aisyah kan,"tnyaku pd Habibah a.k.a Akak Bib. K.A Mawar.
Habibah dan Nurul mmg tkenal dgm sikap tegas n bttgjwb mrka kat sekolah ni. No wonder ramai yg sembunyi or lari kalo nmpk byg mereka bdua ni.

"Ofkosla..budak comel tu. Suka tgok dia walaupun boyish kan Nurul" jwb Bib..

Knp budak ni mhantui fikiran aku betul?..

"Nurul, adek Aisyah tu ok ke duduk asrama ko?" Tnya Siti Maria. Penolong K.A Mawar.

"Ok je.xda mslh pun," kataku smbil mataku memerhatikn  gelagat mrka btiga bgn dr kerusi mkn... Amelia.Ros.Ju.

"Bgsla mcm tu..sbb Aisyah tu risaukn  adek dia bt perangai je. Sbb dia tu jns keras kpla.."

"Ooo.." tu je mampu ku ucp..

Amelia.. nama familiar utk sorg perempuan tp x utk boyish. Xkan aku ttrik kt boyish. Ishhh.hh

Senior.Aku Jatuh CintaWhere stories live. Discover now