*Hunter

119 11 2
                                    

'Delia, wij gaan een paar dagen naar een ander bos. Quo, de wolf die gelinkt is me de aquamarijn steen, heeft een partner gevonden en nu kunnen we Mike laten trainen. Helaas kan de partner van Quo, Mare nog niet weg, daarom gaan we naar haar toe' zegt Nate. 'vind je het erg om hier te blijven met Snow en dat wij daarheen gaan?' vraagt Isa. 'is goed dan gaan we gewoon trainen en zo' zeg ik.

Later die middag gaan ze weg. Ik ga met Snow trainen en vroeg naar bed. De volgende dag ga ik vroeg weer met Snow trainen. In de middag nemen we vrij. Ik ga met Snow in het gras liggen. Ik val in slaap, het is heerlijk warm. Ook Snow viel in slaap, eerder dan ik eigenlijk.

Ik word wakker doordat iemand mijn polsen pakt en een arm op mijn rug draait. Ik probeer me los te trekken maar de greep word strakker. 'Snow!' roep ik. Snow opent zijn ogen meteen. In een seconde staat hij in aanvalshouding. 'pas op Delia, deze man in een jager.' zegt hij. De man duwt mijn andere arm ook op mijn rug. 'ik zou maar niet te veel doen anders eindigt het niet goed voor jou vriendinnetje' zegt de man. Snow springt op de man af. Een hand gaat richting hem en even later ligt hij op de grond. 'wat heb je met hem gedaan!?'roep ik en ik ga wild heen en weer bewegen. 'lig stil! hij is alleen verdoofd' zegt de man. 'jullie irritante kinderen zorgen ervoor dat ik deze zeldzame wolven niet kan krijgen.' gaat hij boos verder. Met zijn knie houdt hij mijn handen op mijn rug. Ik probeer me los te maken maar het lukt niet. De beweegt veel heen en weer alsof hij iets zoekt. Dan voel ik iets in mijn arm gaan, ik voel hoe een vloeistof in mijn arm worden gespoten. Ik word suf. 'wat is dit?' vraag ik. 'een verdoving voor mensen' zegt de man. Zijn stem klinkt ver. dan wordt mijn zicht zwart.

Ik word wakker in een kamer. Ik lig in een bed. Versuft kijk ik naar de deur. Dan zak ik weer weg.

Wanneer ik weer wakker word komt de man binnen. Dit is de eerste keer dat ik hem zie. Het is een slordige, redelijk oude man. Hij heeft vies haar en een vies petje op. zijn kleren zitten onder de vlekken. 'waarom heb je me meegenomen?' vraag ik. 'omdat jullie anders die wolf gingen redden, nu ik jou heb zullen die andere niks kunnen doen.' zegt de man kil. 'Dus je gaat me hier gewoon vasthouden?' vraag ik boos. 'Nee, ik laat je gaan als ik alle wolven heb en ze verkocht heb' zegt de man grijnzend. 'U bent gek!' roep ik. 'geen zorgen ik zal je niet verwaarlozen, ik geef je eten en drinken van tijd tot tijd.' zegt hij. Dan loopt hij weer weg en draait de deur op slot. Ik voel me duizelig en val weer in slaap.

(Nate)

Blaze en Mike doe het goed, eerst waren er veel foutjes maar die hebben Mare en Quo snel geblust. We hebben net pauze als we opeens een wolf horen huilen. 'een nieuwe partner? 'vraagt Isa. 'nee dit is anders.' zegt lux en ze spitst haar oren en huilt terug. Meteen krijgt ze antwoord. Ze draait zich snel om. 'jongens, Snow en Delia zijn door de jager gepakt!' zegt ze ernstig. 'wie is dat?' vraagt Mike. 'geen tijd we moeten opschieten' zeg ik en ik en Isa springen op onze wolf. Meteen doen Mike en Mare hetzelfde. We rennen zo snel mogelijk. Maar pas na een uur zijn we er. Alles is verlaten. 'we moeten ze vinden' zegt nigro. Iedereen knikt. 'hij heeft ze vast meegenomen, we moeten ze helpen.' zegt lux. En zonder iets te zeggen rennen ze richting een huisje. Op een paar meter afstand stoppen ze.

dark snowWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu