Devam edin ağaç kesmeye,hayvan öldürmeye,sanki dünyada sadece biz varmışız gibi yaşamaya devam edin.Su içtiğimiz nehirler kurusun ne olacak ne de olsa çocukların,gençlerin doğanın güzelliklerine değil sadece paraya ihtiyacı var.Ağaçların hepsini kesin ne olacak insanoğlunun,hayvanların,hatta o ağaçların kendilerinin bile kendilerine ihtiyacı yok,neden yeşilin içinde büyümüş zeki,mantıklı,farkındalıkları olan bir nesil isteyelim ki.Ne de olsa para her şeyi çözer.İşkence edin hayvanlara ne gerek var ki onlara. Ne de olsa bu dünya sadece bize ait onlar kim.Hamile kedileri tekmeleyin,köpekleri dövün,çiğnediğiniz o sakızları yere tükürün kuşlar ekmek sanıp ağzına alınca boğularak ölsün.Niye sorun olsun ki bunlar ne de olsa para her şeyi halleder.
Bir yandan kitap okuma oranı şöyle az böyle az deyin ama bir kitap da 20 tl nin altında olmasın biz de seçim yapalım almak istediğimiz onca kitap arasında. Hatta bir süre sonra masraflı diye kitap okumaktan vazgeçenlerimiz olsun.Neyi ne kadar değiştirebilir ki bir kitap değil mi.Sonra çocuklarımız test çözünce mutlu olalım kitap okuyunca değil.Kitap okumak güzel değil çünkü kitap okuyan insan sorgular,ayrıştırır,düşünür,ön yargılarından kurtulur,kendine ait fikirler oluşturur,kabullenmez hemen.Kütüphanelerden bazı kitapları işaretleyelim ‘’üyelere verilemez’’ diye neden diye soran okur olursa da durumun içeriği hakkında bilgi veremiyoruz deyin.Farklı görüşlerde romanlar okutmayalım insanlara tek pencereden bakmak varken hayata neden farklı düşünceleri olsun ama değil mi.Para her şeyi halleder ne de olsa.İnsan sıfatının ne olduğunu öğrenmemize gerek yok yaşıyoruz işte.Yardımlaşmanın bilincine varmayalım,paylaşmanın zevkini tatmayalım.Para her şeyi halleder çünkü.Devam etmeyelim arkadaşlar buna,kabullenmeyelim,istemediklerimizi yapmayalım,sormak -öğrenmek istiyorsak eğer yapalım.Onlar kesiyorsa biz dikelim ağaçları,onlar kurutuyorsa biz yeşertelim nehirleri,onlar dövüyor rahatsız ediyorsa biz oynayalım hayvanlarla,biz elimizdeki simidi, suyu,sütü paylaşalım onlarla.Çünkü eğer bir şeyleri değiştirmek istiyorsak buna önce kendimizi değiştirerek başlayalım.Para öyle her şeyi de çözmez bunu da bilelim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TUMBLR YAZILARI
Short StoryMozaşist bir toplumuz aşk acısı çekmek rahatlatıyor bizi.