Harry nemohl uvěřit svým očím. Jeho rodiče stáli vedle Severusových rodičů a koukali na ně se smíšenými pocity.
„ Ahoj broučku. Ahoj Sevie." Pozdravila mile Lily.
„ Ahoj mami." Zopakoval Harry. Nečekal, že by rodiče našel tady. K čertu nečekal, že by rodiče vůbec našel.
„ Harry, tvoje dcera má pravdu. Ta dívka co tu před chvíli byla napadla naší vnučku a vyhrožovala, že jí zabije." Vložila se do toho babička Eillen.
„ Cože a proč tě chtěla zabít?" nechápal Severus.
„ Protože jí tatínek zabil tátu." Poznamenala Eli.
„ Koho." Zatajil dech Harry. Při pomyšlení, že svojí dceru nějakým způsobem ohrozil ho zamrazilo.
„ Voldemorta." Zašeptal Harryho táta. Harry se na něj polekaně podíval. Ten bastard měl dceru?!
„ A co její matka? I když nedokážu pochopit, že by někdo vlezl do postele k Voldemortovi." Nechápal Severus.
„ Ne, taky nevlezl. Je adoptovaná." Uvedla věci na pravou míru Eli.
„ Aha."
„ To není aha, Severusi. Brumbál je s ní teď sám. Pojď rychle." Popoháněl ho Harry. „Mami, tati, je krásné vás vidět, ale popovídáme si později." Rozloučil se rychle. Ani jeden si nevšiml, že je Eli následuje. Hnali se rychle směrem k Brumbálovi a oba měli hůlku venku.
„ Albusi, prosím odstup od ní." Poprosil ho Harry.
„ Harry, chlapče, co se děje?" Nechápa Brumbál.
„ Jde o to, že nás celou dobu podváděla." Zavrčel Severus.
„ Oh, tak už vám to řekla? A já si myslela, že jí nebudete poslouchat." Zasmála se Lumena. „ Jo a jen tak mimochodem jmenuji se Clari a né tím odporným jménem. Jo a ještě vás mám pozdravovat od nového temného pána." Znovu se zasmála a pak se chytila za přívěšek a přemístila se.
„ Přenášedlo." Poznamenala Eli. Její rodiče se s trhnutím na ní otočili.
„ Co tu děláš?"
„ Co by, šla jsem vám pomoct." Pokrčila rameny Eli.
„ Nechápu to." Přiznal se Brumbál. Harry a Severus vše Brumbálovi vysvětlili.
„ Elizabeth je mi moc líto, že jsme ti se Severusem nevěřili." Začal Harry.
„ Tati v pohodě. Jen mě to trochu zamrzelo. To je vše." Poznamenala Eli a povzbudivě se na oba usmála. Harry pouze posmutnil. Nevěřil své dceři a mohl o ní i přijít. Rychle si jí zabalil do náruče a pořádně jí zmáčknul.
„ Tati, vzduch by byl fajn." Zanaříkala Eli. Než jí však Harry mohl pustit zmáčknul je oba Severus. Všichni se rozesmáli.
„ Co takhle zajít do knihovny?" navrhla Eli. „Mám pocit, že by tě někdo rád poznal tatínku."
„ Jo to by bylo fajn." Poznamenal Harry. A s tím se všichni vydali do knihovny. Když vešli všichni si povídali.
„ Babi, dědo a babi a dědo. Tak tohle je divný." Poznamenala když je všechny nahlas oslovila.
„ Eli, broučku. Musím s tím souhlasit." Mrkla na ní Eillen.
„ Tak co se stalo?" vyzvídal Tobias. Severus si povzdechl. „ Utekla." Řekl a posadil se do křsla před obraz. Eli toho okamžitě využila a vlezla si na jeho klín. Lily s Jamesem na to koukali a nevěřili očím. Severus Snape někoho nechal aby si mu sedl na klín. Severus to vůbec neřešil. Harry si sedl na kraj opěradla, ale zároveň se i opíral o Severuse. Lily při pohledu na ně jí zvlhly oči. Její chlapeček a její nejlepší kamarád byli spolu a šťastní. Měli nádhernou dceru.
„ Jak jste...jak jste se sem dostaly?" vykoktal Harry. Severus mu položil ruku okolo pasu.
„ Můžeš poděkovat své dceři." Zasmála se Lily. Harry se pouze nechápavě podíval na Eli. Ta se na něj usmála.
„ Miona mě vzala do Godrikova dolu. Chtěla jsem vidět kde jsi prožil malou část dětství. Slyšela jsem jak hlasy a snažila se přijít na to od kud to vychází. Babička s dědou byly zabalený v krabici a hádali se."
„ Co jste dělali zabalený v krabici? A proč jste se hádali?" zajímal se Harry.
„ Měl to být tvůj dárek k narozeninám. Začarovali jsme ho kdyby se nám náhodnou něco stalo, abys nás měl celou dobu u sebe. Už jsme však nestihli říct o obrazu Albusovi. A hádali jsme se protože tvůj otec je nesnesitelný puritán." Vysvětlovala Lily.
„ Já jsem nesnesitelný puritán? Zkuste si být s ní nějaký čas. Je k nevydržení." Zavrčel na zpátek James. Harry i Severus se rozesmáli. Ani jeden člověk v místnosti si nevšiml, že Eli už tak nějak nikoho nevnímá a spí spánkem spravedlivých.
„ Něco nám o sobě pověz synu. Nic o tobě nevíme. Nikdo nám nic nechtěl říct." Vyzvídal James
„ No, nevím co bych vám o sobě řekl." Zamlouval to Harry.
„Všechno." Řekli naráz oba rodiče. Harry se zasmál.
„ No tak jak vidíte, mám dceru. Jsem učitele OPČM v Bradavicích."
„ A co Voldemort? Vím, že něco říkala už ta neomalená holka. Něco o tom , že jsi ho zabil." Strachovala se Lily. Nechtěla nad tím přemýšlet, ale Voldemort byl hrozba.
„ Mami, neboj se. Voldemort je mrtví. Zabil jsme ho." Uklidňoval jí Harry.
„ Jak?" zajímal se James. Jenže nebyl jediný kterého to zajímalo. I Severuse to zajímalo. Harry o tom nikdy nemluvil a ani před lety, když ho zabil to nikomu neřekl ani svým nejlepší přátelům ne. Harry si povzdechl.
„ No, berme to tak, že zemřel v bolestech a sám." Prozradil Harry, ale dál nic neříkal. Otočil se na svojí dceru, která teď spokojeně spala v Severusově náručí. Harry se lehce usmál. Zvedl se a převzal Eli do svých rukou. S omluvou odešel uložit jejich dceru do pokoje. Když jí položil do postele a chystal se odejít tak ho zastavila ruka na jeho dlani. Otočil se a viděl jak na něj jeho dcera rozespale dívá.
„ Řekneš jim někdy pravdu?" zeptala se. Jako jediná věděla co se ten den stalo. Harryho noční můry jí to řekly.
„ Nevím holčičko, ale dneska určitě ne. Možná někdy jindy." Zamumlal a dal jí pusu do vlasů.
„ Dobře, ale kdybys potřebovat jsem tady." Zašeptala a už zase spala. Harry se vrátil zpátky do knihovny.
„ Spí?" zajímal se Severus.
„ Jako zabitá. Což je divný, většinou je jako sova." Rozesmál se Harry.
„ Harry, včera měla další záchvat." Prozradila Eillen. Harry se vyděšeně na ní podíval. Moc dobře věděl co stojí za tímto záchvatem.
„ Harry neříkal jsi, že ty záchvaty má jenom když se cítí emocionálně sama?" divil se Severus.
„ Jo."
„ To se jí tak stýskalo?" přemýšlel Severus.
„ Nemyslím si, že je to tím, ale něčím jíným."
„ A čím?"
„ Severusi prosím, tohle ti neřeknu, protože jakmile ti to řeknu půjdeš někoho zabít."
„ Nepůjdu. Jen mi to řekni."
„ Ne. Věř mi i já jsem ho chtěl zabít." Polemizoval nad tím Harry.
„ Takže se jedná o kluka?" domyslel si Severus.
„ Ne. Jo....Severusi prosím, nešťourej se v tom." Poprosil Harry.
„ Ne. Je to i moje dcera Harry. Chci vědět co naší holčičku trápí." Přesvědčoval ho Severus.
„ Já....tak dobře." Povolil Harry.O NĚKOLI MINUT POZDĚJI
„Zabiju ho. Ne nejdříve ho budu mučit a pak ho zabiju." Řval Severus a snažil seodstrčit Harryho od sebe. „ Pusť mě Harry. Jdu zabít toho zrzavého kurevníka."Vrčel Severus.
„ No Severusi! Prosím kontroluj svůj slovník prosím. Takhle jsem těnevychovala." Byla šokovaná Eillen.
„ Promiň mami, ale mojí holčičce nikdo ubližovat nebude." Znovu se naštvalSeverus. James se rozesmál. „ Máš nějaký problém?" zeptal se ho.
„ Ne jen jsme tě nikdy neviděl tak naštvaného. A hlavně nikdy jsem si nemyslel,že ti bude záležet na někom tak hodně." Poslední větu už říkal s hřejivýmúsměvem na rtech. Severus byl zaskočený. Harry se rozesmál a dál sledovalSeverusovu tvář.
„ Harry." Oslovila ho maminka.
„ Ano?"
„ Prosím povídej mi o škole. O tvých školních letech." Zaprosila Lily. Harry sevzdal a tak vyprávěl vše od jeho zařazení až po konec. V průběhu celéhovyprávění Lily málem několikrát omdlela a James chtěl vylézt z obrazu aněkomu jít nakopat zadek. Vše zakončil s tím, že už je unavený a i seSeverusem se vydal do postele. Ráno když přišly na snídani čekalo jepřekvapení. Eli už tam seděla a čekala na ně i s připravenou snídaní.
„Tátové dobré ráno." Pozdravila je Elizabeth.
„ Dobré ráno." Znejistila oba.
„ Tatínkové, mohla bych dneska s Miou na nákupy?" zeptala se a nahodilapsí obličej.
„ Proč ne?" odpověděl Harry a Severus pokýval hlavou.
„ Děkuji." Usmála se na ně Eli. Okolo 9 hodiny jí vyzvedla Mia.
„ Ahoj Mio. Jak se máš?" zajímal se Harry.
„ Ale jde to." Pousmála se Mia.
„ Můžeme vyrazit." Oznámila všem Eli.
„ Tak běž, ale buď opatrná." Nabádal jí Harry.
„ Jo neboj." Odmávala to Eli a už tlačila Miu do krbu. Jen co se oběodletaxovaly Severus popadl Harryho do náruče. Harry vypískl.
„ Severusi co to děláš?" smál se Harry.
„ Jdu tě zneužít do naší ložnice." Řekl naoko naštvaně Severus. Harry se smálcelou cestu až do ložnice. Severus rozkopl dveře a Harryho hodil do postele.Harry se celou dobu smál. Elizabeth si den s Miou opravdu užila. Bylynakoupit nové oblečení, nějaké dopňky a pak si zašly na oběd.
„Elizabeth, mamka tě zve k nám."Prohodila, když si dávaly zákusek.
„ Mio, moc ráda bych, ale nejsm schopna se teď podívat do tváří Charlieho.Nejspíš bych mu jednu vrazila a pak bych mu ještě nějakým způsobem ublížila."Povzdechla si Eli.
„ Taky by jsi to zasloužil. Prevít jeden. Ublížil ti. Mamka i s taťkou jsouna něj naštvaní. Eli, vím, že se na něj zlobíš, ale dal mi pro tebe dopis.Nemusíš ho číst, ale tvrdil, že když si ho přečteš tak pochopíš." Začala pomaluMia. Eli se zatvářila nerozhodně, ale dopis si převzala. Schovala ho do tašky aani jedna už na toto téma nemluvili.
„ Pojď, zajdeme se podívat na Freda a Georgeho." Navrhla Mia.
„ Dobře." Souhlasila Eli a obě se vydaly na cestu
„ Ahojte. Jen pojďte dál." Zval je Fred.
„ Georgi, máme návštěvu. Mia s Elizabeth."
„ S Elizabeth? Ona přišla?" Divil se Georg.
„ Vypadá to," začal Fred.
„Že na nás nezanevřela." Dokončoval Geroge.
„ Co pro vás,"
„ Můžeme udělat?"
„ Víte, moc se mi líbí, jak se doplňujete. Je to takové uklidňující." ProneslaEli.