Barış Manço'nun 40 yılı aşkın sanat yaşamı boyunca :
* 40 yılı aşkın sanat yaşamı boyunca hiçbir gazeteciyi dövmedi,küfür etmedi...
* İçkili,sarhoş,kendini kaybetmiş bir halde tek kare fotoğrafı çekilmedi.
* Okur-yazar olmamayı marifet sayanların aksine,yüksek tahsil yapmış olmasına rağmen "ben böyle eğitim gördüm,yurt dışında mürekkep yaladım" diye hava atmadı.
* Aydın,düşünür bir insandı;ama halktan hiç kopmadı,iç içe yaşadı.Şarkılarının çoğunda onları anlattı.
* Ve çok ünlü olduğu halde,korumalarla dolaşıp,kendini insanlardan soyutlamadı.
* Erişilmezi oynamadı.Basın ile ilişkilerinde aracılar kullanmadı.
* 40 yıl boyunca,bir meslektaşıyla kavga etmedi.Kötü söz söylemedi.
* Sanat aleminde en geçerli yöntem olan "iki yüzlülüğe" rağbet etmedi.Doğruyu söylemekten çekinmedi.
* Gündemde kalmak için,olur olmaz şeylere hiçbir zaman itibar etmedi.Öyle ki günlerce kendisinden medyada tek kelime söz edilmediği halde "tık"ı çıkmadı.
* Şarkıları doruklara çıktıkça,onun alçakgönüllülüğü arttı.
* İmaj ve farklılık olsun,dikkat çeksin diye (askerlik haricinde) bıyığını,saçını kesmedi.
* Gece kulüplerinde boy göstermedi.
* Ailesini mecbur olmadıkça medyanın huzuruna çıkartmadı.
* Tantanalı,şaşaalı yaş günleri,evlilik yıl dönümleri kutlamadı.Bunları hiç haber malzemesi yapmadı.
* Gerginlik yaratarak gündeme gelmek yerine,uzlaşmacı ve barışçı olarak geri planda kalmayı tercih etti.
* "Bana niye bunu vermediler,şunu yapmadılar" diye devlet büyüklerine,yönetenlere karşı saygısını hiç bozmadı.
* Plakçısıyla hiç tartışmadı.Bu şekilde haber olmadı.
* Gazete gazete,televizyon televizyon dolaşıp,birilerini şikayet etmedi.Koltuğunun altına klibini alıp,magazin programları ve haberlerin kapısını çalmadı.
* "Benim bestelerimin fiyatı 60.000 dolardan başlar" diye kendini beğenmiş demeçler vermedi.Eğer 100.00 0 dolara da beste sattıysa,helal olsun.! Bunun reklamını asla yapmadı.