Du bara du

124 2 0
                                    

Lördag den 8 September

Sabina hjälpte mig med sminket och mitt hår, jag sminkade mig och hon fick säga lite hur jag kunde göra och hjälpa mig. Jag ställer mig framför min stora spegel och tittar på hur jag ser ut, jag ler och tycker faktiskt att det är väldigt snyggt. Jag tar på mig mina svarta klackskor med hög känt som är nästan till knäna.

Jag tar bussen till stan, medans jag sitter på bussen så lyssnar jag på musik, jag lyssnade på rooftop. Det tar 20 minuter att åka till stan hemifrån mig.

När jag kommit fram så går jag in till ett köpcentrum som finns mitt i stan, jag går i till café la la. Jag tittar runt mig för att se om Niklas var där men det var han inte så jag beställde 2 bullar och 2 st coka cola.
Jag satte bara en stund innan jag såg att Niklas kom och då började hjärtat slå snabbt. Jag vinkade till honom och han kom fram till mig. Vi kramades och sa hej.

"Jag visste inte vad du ville ha så jag beställde bulla och en Cola"

"Det funkar utmärkt"

"Bra jag var lite nervös över om du inte skulle gilla det"

"Allt funkar till mig"

"Bra"

"Så vad har du gjort idag då???"

"Jag har inte gjort så mycket förutom att göra mig iordning tills vi skulle träffas"

"Du är jätte snygg"

"Tack du också"

Det blev tyst en stund och vi åt upp det vi hade framför oss.

"Så vad vill du göra frågade jag???"

"Jag vet inte, vad har du lust att göra???" Frågade Niklas

"Jag vet inte, vi kan väl gå runt och titta lite i affärerna"

"Det gör vi"

Vi gick ut ifrån caféet och gick runt i affärer, jag hittade inte så mycket men jag köpte lite iallafall. Vi hade jätte roligt och till slut satte vi oss ner i en soffa. Mitt hjärta slog snabbt och det kändes som att jag skulle sprängas.

"Jag är glad över att vi äntligen träffas" sa Niklas

"Det är jag också"

"Vi borde göra det här igen eller vad tycker du???"

"Ja det måste vi"

Jag blev så glad när han sa att han var glad över att träffa mig. Jag kände att jag ville krama honom men det kunde jag ju inte göra.

"Hur stor är din lägenhet??" Frågade jag

"Den är inte jätte stor men perfekt för mig"

"Okej"

"Vill du se den???"

"Ja men kanske inte just idag"

"Jag är ingen äcklig man som bil lära dig illa"

"Jag tror på dig men det kanske är bäst att vi gör det lite längre fram"

"Okej"

Vi satte där en stund och pratade, jag hade tänkt åka en buss hem så det fanns en tid som jag skulle passa, nästa buss går 1 timme senare. Jag tog upp mobilen och såg att klockan var för mycket.

"Fan jag jag har missat bussen"

"Jag kan köra hem dig"

"Jag vet inte riktigt om det är så bra"

"Du får välja"

"Okej då, du får köra hem mig"

"Bra kom"

HatadWhere stories live. Discover now