Ögon

72 2 0
                                    

Fredag den 21 september

Klockan är 13.05 och jag ska åka hem till Niklas för att sova över där. Jag har packat allt jag skulle ha med mig och mamma ska skjutsa mig. Det tar ju inte lång tid att åka hem till Niklas men vid just olycksplatsen alltså där Niklas kraschade bilen så blir det jobbigt och det känns som att tiden går jätte sakta.

När vi kommit fram så sa jag hejdå till mamma och gick till Niklas. Jag ringde på hans dörr och han kom och öppnade.

"Hej" sa han

"Hej"

Vi gav varandra en kyss en lång stund och sen en kram. Jag tog av mig allt och ställde in min väska med alla mina grejer in i Niklas sovrum. Vi satte oss i soffan.

"Jag har en sak till dig" sa Niklas

"Okej, vad är det???"

"Vänta här så får du se"

Niklas gick iväg och kom strax tillbaka med en jätte stor nalle och jag som älskar nallebjörnar över huvud taget blev jätte glad

"Här"

"Tack så himla mycket"

Jag flög på Niklas och gav honom en jätte stor kram och en puss.

"Vad ska nallen heta???" frågade Niklas

"Den ska heta Jack eftersom jag älskar det namnet och tänker döpa vår sån till det om vi får en"

"Är du gravid??"

"Nej men om jag blir gravid"

"Jack är ett fint namn"

"Han är så fin"

"Lova bara att han inte byter ut mig"

"Jag lovar annars kommer han få heta Niklas"

"Bra" 

Jag satte nallen bakom mig och låg mot den för att den var så stor att jag kunde ligga mot den och var jätte mjukt. Jag satte en stund emot den men sen reste jag mig upp för att gå på toa, jag gick på toan och när jag hade tvättat händerna så tittade jag mig i spegeln. Jag rättade till håret och tittade en liten stund på hur jag såg ut, sen gick jag ut ifrån toan. Jag satte mig i soffan vid nallen igen och tittade på Niklas en stund utan att han märkte det men till slut märkte han det.

"Varför tittar du på mig sådär???" frågade han

"Får jag inte titta på dig???"

"Jo det får du men du tittade på mig konstigt"

Jag reste mig upp och gick och satte mig bredvid Niklas, han lade armen runt mig och jag lade mitt huvud mot hans axel.  

"Börjar du bli gosig nu också"

"Det är klart att jag blir gosig när jag är med dig"

Jag tittade upp på Niklas och han tittade på mig så pussades vi. Jag reste mig upp och satte mig på Niklas ben, så att jag satte precis framför Niklas. Jag hade mina armar runt Niklas och vi började hångla. Alla känslor i kroppen var bara positivt och hela jag kändes som att jag kom upp i himmelen för att det kändes så bra. Niklas höll sina händer på mina höfter, han böjde sig fram lite och då råkade min vänstra hand klämmas när han gick tillbaka.

"Aj" sa jag

Jag ryckte ut och tittade på den.

"Förlåt"

"Det gör inget, det var ju inte meningen"

Jag tog mina händer runt Niklas igen och tittade på honom, jag tycker om hans bruna ögon och jag vet inte varför men jag bara älskar dom.

"Dina ögon är så fina"

"Det är dina med"

HatadWhere stories live. Discover now