Telefonsamtalet

84 2 3
                                    

Onsdag den 19 september

Jag vaknar och tar fram mobilen för att titta vad som har hänt under natten och kvällen. Jag vill gärna skriva till Ronja, Linnea och Alisa om det Niklas skrev till mig och att vi kanske kommer bli ihop nu men jag har inte känt dom jätte länge och Ronja och Linnea brukar kunna sprida det vidare. Alisa är den enda som jag kan lita på utav dom eftersom hon har aldrig sagt det till några andra. Jag tänker så att om Linnea och Ronja inte hade fått reda på Niklas så hade dom ju inte kunnat sprida det vidare och då kanske jag inte fått så mycket hat, jag vet att jag skulle få det förr eller senare men ändå.

Jag skickade till Alisa för att jag kunde lita på henne men jag tyckte att det var svårt att ringa upp henne och berätta och visa. Jag hade fått tillbaka utav Niklas så det kollade jag också.

Så hur vill du göra??? Vill du att vi ska bli ihop eller???

Jag skulle gärna vilja bli ihop med dig, vad tycker du???

Ja jätte gärna

Jag blev så glad över när jag såg det så jag gick upp ur sängen och lade mig ute i tv rummet och log stort. Mamma kom upp och kollade på mig, när hon såg att jag var jätte glad så log hon själv.

"Varför är du så glad???" frågade hon

"Får man inte vara glad???"

"Jo men såhär glad brukar du inte vara"

"Man kan säga att under den här natten hände ett mirakel"

"Är du gravid?!?!?"

"Nej jag är inte gravid"

"Så berätta vad som hände"

"Du får se"

Min mamma är som en kompis för mig, jag kan berätta allt för henne och om allt möjligt. Jag är glad över att jag har henne som mamma eftersom jag kan säga saker som man kanske inte skulle kunna säga till en annan mamma.

"Är det någonting mellan dig och Niklas"

"Jag kommer inte säga någonting"

"Jaja jag antar att jag inte kommer få det ur dig iallafall så vill du ha frukost???"

"Ja tack"

"Eftersom det verkar ha hänt något särskilt så gör jag en överrasknings frukost till dig"

"Tack mamma"

Mamma gick ner och gjorde i ordning frukost till mig medans jag satte uppe och tittade på tv och mobilen. Efter en liten stund kom mamma upp med frukosten till mig, det var en stor skål med klass och massa såser och strössel.

"Tack mamma"

"Det var så lite gumman"

Jag åt upp glassen och sen lade jag mig ner under täcket och tittade bara på teven en stund tills min mobil började ringa. Det stod bara ett nummer så det var alltså ingen som jag hade lagt in i mina kontakter.

"Hej det är Josefina"

"Hej det är Max"

"Vad vill du???"

Max är mitt ex som bor någon annan stans nu, vi var ihop när jag var 14 år och han var 1 år äldre mig. Jag har alltid haft killar i min ålder och killar som är äldre än mig för att jag tycker mer om äldre killar.

"Jag ville bara höra hur det är med dig???"

"Det är väl okej, själv då???"

"Jo livet flyter på, har någonting hänt???"

"Jag var med om en bilolycka i lördags och gjorde illa mig"

"Vad hemskt"

"Ja men jag mår annars bra"

"Okej nice, hur går det annars i skolan då???"

"Jo det går rätt bra, det är lite komplicerade saker som händer men annars går det bra, själv då???"

"Jag trivs jätte bra här, jag bor ju i en lägenhet och nu bor min tjej här också"

"Okej"

"Har du skaffat någon kille sen du och Jakob gjorde slut???"

"Ja det har jag"

"Hur länge har ni varit ihop då???"

"Sen typ 1 timme sen"

"Jaha men grattis då"

"Tack"

Vi pratade en liten stund och sen lade vi på.

HatadWo Geschichten leben. Entdecke jetzt