Alisa

79 1 2
                                    

Klockan är 16.00 och det knackar på min dörr, mamma gick såklart och öppnade. En person km upp och när jag såg att det var Alisa som hade kommit så blev jag super glad. Vi kramades och hon hade med sig en Ica påse med godis och andra saker till mig och då blev jag ju ännu gladare såklart.

"Hur går det i skolan???" frågade jag

"Jo det går väl bra, fast det är tråkigt att du inte är där för då måste jag ju vara med Linnea och Ronja och dom är så irriterande"

"Jag tycker synd om dig. Jag vet inte hur länge jag ska vara hemma men dom sa att jag borde vara hemma i minst 1 vecka så jag vet inte om jag kommer till skolan nästa veckan"

"Då får jag väl komma hit och se till så att du mår bra, om nu inte Niklas tänker göra det"

"Det tror jag inte"

"Ni borde träffas"

"Jag vet men nu när jag är skadad så är det ju inte så lätt"

"Skriv till honom att han får komma över"

"Vi får se"

Mamma kom upp.

"Gumman det är ju meningen att jag ska stanna hemma med dig men jag måste till jobbet imorgon för att jag behövs där"

"Gör så, jag klarar mig själv"

"Bra"

Mamma gick ner och Alisa tittade på mig och log

"Då kan han ju komma imorgon"

"Jag vet inte hur han jobbar"

"Skriv och fråga då"

Jag tog upp mobilen och skrev till Niklas och frågade om han ville komma över imorgon och han sa att han kunde komma över vid klockan 12 och stanna.

"Han kommer imorgon"

"Bra, då kanske det kommer hända lite mer saker mellan er"

"Alisa sluta"

"Jag bara säger det, jag förstår om han inte skulle motstå"

"Ja eller hur"

"Jag önskar faktiskt att det bara var du och jag som var kompisar"

"Det önskade jag också, men dom är våra vänner och vi får se vad som händer i framtiden"

"Ja"

Vi pratade och umgicks i några timmar och sen åkte Alisa hem. Jag tyckte att det var roligt att Alisa kom och att det bara var hon som kom för det är henne som jag mår bäst med. Hon hade inte bara köpt godis utan hon köpte också en ljusbrun nalle som var jätte söt. Ibland önskade jag att jag aldrig blivit kompis med Linnea och Ronja utan bara blivit vän med Alisa. Jag har haft några vänner när jag gick i 7 - 9 an men dom var nog dom sämsta vännerna man kunde ha för dom var bara taskiga mot mig. När jag blev ihop med äldre killar så kände jag mig trygg med dom och dom blev som både min pojkvän och min kompis. Jag förstår mig inte på folk som tycker illa om en om man gillar en äldre person, jag känner att det är som att vara kär i en som är yngre.

HatadWhere stories live. Discover now