Minji dengan Taehyung tu tak sampai sebulan dah rapat namatey.Entah apa jadi,tapi lepas Taehyung dapat tempat duduk sebelah Minji,diorang jadi rapat gile.Sampai ada senior salah anggap diorang ni couple.Mana taknya,rehat sesama,kerja pair sesama,jalan sesama,nasib tak masuk tandas sesama huhu.
Minji dah boleh move on kot rasanya kat Yoongi sebab jarang gila kat rumah dia cakap pasal Yoongi.Jimin pun naik pelik sebab selalunya Minji riuh sekampung pasal Yoongi nilah,Yoongi tulah,apalah dan lain-lain.Jimin sebenarnya pun ada perasan yang Yoongi akan kekadang tanya pasal Minji yang buat Jimin rasa curious gak.Tapi nama pun Jimin,bengap nak mampos lah tak tau sebab disebalik Yoongi tanya.
And actually,Taehyung sebenarnya ada crush kat Minji tapi dia rahsiakan sebab tak nak hubungan kawan diorang tu rosak.So,dia just kawan rapat dengan Minji je lah buat masa ni sebab dia nak bagi Minji tak rasa awkward dengan dia dah.Hujung minggu ni pun dia dah plan dengan Minji nak keluar gi funfair dekat dengan sekolah diorang.
So haritu Minji bangun awal gila yang sebenarnya agak rare untuk family Park ni sebab Minji paling kuat tidur hujung minggu.Kalau paling awal bangun pun mesti pukul 11 pagi.So bila pukul 7.30 pagi dia dah ready sambil sarapan dengan family dia memang terkejut beruk lah mak,ayah and abang dia Jimin.Minji buat muka seposen je lah dah dia mampu.
And pukul 8 pagi,Taehyung datang pegi ambil Minji.Buka-buka pintu dia nampak Minji dah siap and Taehyung pun cair.Cantik gila adik Park pendek tu kan,Taehyung cakap dalam hati je mampu kalau tak sah-sah ada makhluk pendek berotot akan sepak dia.
Dah sampai kat funfair tu apalagi,Minji dah lari pegi kat Viking ofkos.Ni bukan Viking biasa tau,ni yang macam Sunway Lagoon yang 360 darjah tu lah.Sakit tekak author jerit kat sana,cuba kalau masa tu ada Taehyung sebelah,sah-sah kena cop orang gila pastu Taehyung buang nama author dari senarai perempuan yang ikut citarasa dia huhu.
Ok,back to the story,so Taehyung tu dahlah takut nak naik Viking ni,so dia try ajak Minji gi tempat lain.Pastu Minji jawab,
"Tak nak naik takpe,saya naik sorang"
Ha sudah merajuk plak si Park pendek versi perempuan ni.Nasib cantik,kalau tak Taehyung dah lama ejek huhu.So,akhirnya Taehyung setuju.And lepas-lepas naik benda tu,terus cari toilet.Sebab tak tahan nak muntah.Astaga,dahlah dia takleh sangat tinggi-tinggi ni.Bayangkan tergantung macam kelawar lama jugak kot tadi.Nasib author ni berani dari Taehyung kahkahkahkahkah.
And sepanjang hari tu diorang enjoy dua-dua,makan sesama,naik ride sesama,jalan sesama and lain-lain sesama.Bila diorang singgah satu gerai ni yang jual gelang couple and sorts,makcik tu pun ingat diorang ni couple.Muka Minji pun berubah jadi tomato.Taehyung gelak je tengok Minji.Last-last,diorang beli phone accesories yang sama,cuma Tae punya kaler biru,Minji kaler pink.
Pastu malam sebelum balik,diorang tengoklah fireworks yang kebetulan harini baru first time diorang buat kat funfair ni.
"Bertuah kan kita datang harini,dapat tengok fireworks,lain kali jom datang lagi,tapi dengan hubungan yang upgrade sikit,nak?"
Unchhh,Taehyung ni bagi hint dohh.Suwit sangat."Awak,last-last tu awak cakap apa,tak dengar lah"
Adik beradik Park ni dua-dua bengap bin bahlul astaga.Tabahlah Taehyung,author sentiasa support di belakang."Takde pape pun,dah,jom balik,nanti mak awak cari awak kang"
Aumm,Taehyung nak bagi impression elok kat bakal mertua agaknya.Eloklah tu,lepasni solat lah wahai Kim Taehyung,yang tu lagi elok.Tapi apapun,diorang tak perasan ada seorang hamba Allah yang daritadi asyik perhatikan diorang dengan broken heart.
Agaknya siapa eh?
YOU ARE READING
Bad Boy [ m.yg ]
Fanfiction[HIATUS FOR A WHILE YE] Malang gila jadi Park Minji. Boleh dapat boyfriend terbangang macam Min Yoongi.Tapi apa-apa pun, boyfriend dia still sweet, kan?