Chapter 10

17 0 0
                                    

A/N:Sebelum korang baca , klau sebelum ni ada nampak perkataan yg mcm indon sikit abaikan pls maklumlah author ni org indon huhu

"Yoongi hyung,ikut Jimin ke pegi ambik Minji dari sekolah?Japgi dia keluar lah ni"Jimin tengok jam dia and dah dekat pukul 2 , maknanya Minji dah nak balik sekolah dahtu."Boleh jugak,dah lama tak tengok budak pendek tu" Yoongi cakap sambil tengok pemandangan kat luar."Tapi hyung baru jum-"Tak sempat Jungkook habiskan ucapan dia bila mula dia kena tekup dengan Hoseok."Kau sambung lagi tadi kau mampos dah tau"Hoseok bisik kat Jungkook yg angguk cepat-cepat sebelum diam balik kat tempat dia.

---

Lepas dah habis hantar yang lain balik,Jimin dengan Yoongi pergi ke sekolah Minji.Nasib dekat ja huhu, kalau tak konfem anak pakcik Min ni dh merungut and mengumpat tak henti²."Yoon,kau tunggu jap kat sini eh? Aku cari Minji jap"Jimin baru nak keluar tapi Yoongi tahan dia."Biar aku je yang keluar , alang² aku nak udara segar jugak , kat hospital asyik hidu udara ubat je buat apa" Yoongi pun turun dari kereta and terus jalan masuk sekolah Minji walaupun si Jimin tak sempat nak cakap tadi.

Lepas Yoongi masuk kawasan sekolah Minji , dah ramai student kat luar tapi dia tak nampak pun Minji.Dia pun try lah tanya student yg ada dekat² situ and diorang geleng kepala ja.So si Yoongi ni pasrah dan terpaksa masuk kat bangunan sekolah nak cari Minji.Kalau si Min tak suka Minji dah lama dia tendang budak ni.Haihh , sabar jelah ye Yoongi.

Yoongi pun mulalah jalan kat sekitar koridor-koridor kat situ.Sambil jalan,dia cuba pikirkan possibilities kat mana Minji ada.Dia tetiba ada firasat tak elok tapi dia cuba endahkan and jalan lagi cepat.Semasa dia jalan,Yoongi ternampak ada seorang laki dengan perempuan kat hujung tingkat paling atas sekolah.Dia pun naik ke atas perlahan-lahan,taknak orang tahu dia kat mana.

Lepas dah sampai ke atas,dia pun jalan perlahan-lahan sampailah dah boleh tahan dekat dah dengan diorang tu.Yoongi nampak perempuan tu macam tak senang and cuba untuk tepis laki tu tapi tangan dia kena genggam erat gila.Yoongi pun macam kenal muka familiar tu and realise.Tu Minji.

Tak tahu dari mana tetiba dia jalan cepat² and tolak laki tu dari Minji.Lepastu,dia tumbuk lelaki tu sepuas hati dia.Rasa marah dia meluap-luap.Dia pun terbayang muka Minji yang tengah merayu-rayu nak tangan dia kena lepas dengan laki tu dengan air mata dah turun dengan laju dari mata dia and serta merta kemarahan dia bertambah.

Minji yang terkejut tengok Yoongi tu pun tahan dia."S-Sunbae,dah lah tu!"Minji pun pegang tangan Yoongi yang hampir nak tumbuk laki tu balik.Yoongi pun toleh and nampak muka Minji yang dah nangis-nangis tu.Dia pun berhenti pukul laki tu and peluk Minji."Sorry aku datang lambat,sorry sesangat,jangan nangis dah eh,aku tak suka tengok kau sedih" Yoongi cakap sambil usap kepala Minji perlahan.Lepastu,dia bawak Minji perlahan-lahan kat kereta diorang.

Dia tak hiraukan langsung orang lain yang tengah perhatikan diorang.Jimin yang tengah duduk dalam kereta nampak Minji yang nangis dengan Yoongi.Dia terus keluar and lari kat Minji.Lepastu,dia tolong iring Minji masuk dalam kereta.Dia pun cepat² drive kereta balik rumah,risau dengan keadaan adik dia.

---

Lepas diorang dah sampai rumah,Yoongi angkat Minji and bawak dia kat bilik dia.Minji dah tertidur lepas nangis banyak tadi.Lepas dah baringkan Minji atas katil dia,Yoongi pun cium dahi dia."Minta maaf eh aku lambat,tak pasal² kau yang kena" Yoongi cakap dengan suara yang perlahan,taknak bagi Minji dengar.Then,dia turun bawah and tengok Jimin tengah duduk kat bawah dengan wajah yang obviously tengah risau.

"Kenapa dengan Minji,hyung?Apa dah jadi?"Jimin pun tanya Yoongi dengan nada suara tenang walaupun dia tengah risau."Minji hampir kena rogol dengan laki lain , and nasib baik aku nampak dia awal , kalau tak Minji dah jadi apa pun aku taktau , dia mesti akan trauma nak pegi sekolah" Yoongi pun membuka mulut and bagitau Jimin.Dia nampak muka Jimin marah gila and tangan dia dah jadi penumbuk dah."Hyung , kes ni kena lapor kat pengetua dah , kita tak boleh nak endahkan , tah² dah berapa banyak perempuan dia 'rasa' , binatang macam ni tak boleh nak biarkan macamtu ja , ikutkan hati rasa cam nak report polis pun ada ni tau tak" Jimin pun bagitau dengan nada yang tegas.

Yoongi pun takut tengok Jimin marah tadi.Sebab Jimin kan tak selalu marah and selalu happy-go-lucky so bila dia dah marah dia jadi orang lain doh.So jangan cari gaduh dengan Jimin ye gais.Yoongi pun angguk jelah dengar Jimin punya cadangan tadi."Hyung pun rasa report kat pengetua pun okay sebab binatang tu kan pelajar sekolah lagi and besides for sure pengetua akan panggil polis so sama ja and for now , kita kena tolong Minji untuk recover dari trauma dia perlahan² , kalau tak sampai sekolah pun dia taknak pegi"Yoongi agree dengan cadangan Jimin.

"Kalau hyung stay kat sini malam ni , boleh? Sebab Jimin takut nak tinggal Minji sorang masa nak hantar hyung nanti , kalau pasal baju , Jimin ada baju lebih , sorry eh tak bagi hyung pinjam kereta , parents kitorang tak bagi" Jimin pun usap belakang leher dia , malu."Eh takpa , hyung okay je , lagipun hyung faham Minji tu dalam keadaan tak elok lagi" Yoongi pun angguk , faham kenapa Jimin tak hantar dia balik malam ni.Jimin pun bangun dari sofa tempat dia duduk tadi and tunjuk kat Yoongi bilik dia.

Malam tu , diorang berdua tidur dalam keadaan tak senang , pikir pasal keadaan Minji.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 07, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bad Boy [ m.yg ]Where stories live. Discover now