Chapter 8

15 2 5
                                    

Taehyung terus balik lepas dapat tau yang Minji dah permainkan dia.Tapi,dia tak perasan ada banyak gila missed call dari atuk and nenek dia.Bila sampai rumah,tetiba rumah macam kosong je."Haraboji,haelmoni?Taehyung dah balik"Taehyung panggil tapi takde sahutan macam selalu.

Lepastu dia rasa macam ada orang call dia.Bila dia angkat,dia ingat atuk dia."Haraboji kat mana,Tae cari takde pun kat rumah dengan haelmoni"Taehyung jawab fon dia."Ni cucu Kim Hee Jun ke?"Ada suara yang tak familiar jawab fon atok dia."Ya,ni sapa eh?"Taehyung tanya,pelik sebab selalu atuk dia yang jawab call."Saya dari Hospital Gangnam-do,atuk dan nenek awak terlibat dalam kemalangan dan sekarang ni tengah dalam ICU"Hati Taehyung rasa cam berkecai balik untuk kali kedua.Apa lagi dugaan yang dia kena lalui,lepas hilang orang-orang yang dia sayang.

Fon dia jatuh dari pegangan tangan dia yang makin lama makin renggang.Dia cuba sedarkan diri and segera pegi hospital tu.Masa sampai kat hospital tu dia terus lari pegi kat kaunter and tanya pasal atuk dengan nenek dia.Lepas dapat tau,dia terus pegi lif and tekan tingkat 6,tempat grandparents dia dibedah.

Sesampainya dia kat situ,dia terus lari kat bilik ICU."Encik tak boleh masuk lagi,pembedahan masih berjalan,minta maaf ya encik,kami sedang cuba sedaya upaya sekarang"seorang jururawat lelaki kat luar halang Taehyung dari masuk dalam."Benda tu lah yang diorang cakap bila mak ayah aku mati tau tak!"

"Tolong sabar encik,tolong doakan agar pembedahan berjalan lancar juga supaya haelmoni dan haraboji encik selamat"Taehyung terduduk,dah tak tahan,cukuplah dia merana selama ni.Dia dah tak tahan.Lepas dah tenangkan diri,dia tunggu sambil nangis,salahkan diri dia atas semua yang dah jadi.

Bila dia nampak pintu ICU terbuka,dia terus lari kat doktor bedah."Doktor,macam mana keadaan haelmoni dan haraboji saya?"

"Maaf Encik Kim,tapi kedua-dua tak dapat diselamatkan,minta maaf banyak-banyak encik"

And kat situ adalah bila harapan Taehyung nak hidup dah hilang.Cukup dah dia hidup tak diendahkan mak ayah,kematian haelmoni dan haraboji dia and kena tipu dengan Minji yang dia dah lama suka.Taehyung lari dari hospital itu,akal dia dah tak karuan.

And dia sampai kat satu jambatan dekat dengan sebatang sungai yang air mengalir deras namatey.Gi mampos kat orang lain,dia dah takda sebab nak hidup.Dia pandang lama kawasan tenang ni.'Kalau aku terjun pun mesti takkan ada sorang pun tahu,heh lagi senang'fikir Taehyung.Dia dah tak boleh nak fikir waras dah.

Bila dia dah berdiri dekat dan hampir terjun,ada satu tangan tarik dia dari lompat."Hey bodoh,tak reti nak hargai hidup ke hah?!"Seorang wanita jerit kat dia,raut muka risau memang terlekat kat muka dia sekarang."Biarkan jelah aku boleh tak,aku dah takde sebab langsung nak hidup!"Taehyung balas balik,muka dia datar gila,dah macam takde perasaan.

"Kau tipu,kau masih ada sebab nak hidup"

"Apa sebab dia,hah?!"

"Aku,kau kena hidup sebab aku,aku nak kau hidup sebab aku peduli kat kau dan aku tak kisah kalau orang lain tak peduli dah,jadi tolong jadikan aku sebab untuk kau hidup,Taehyung"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Taehyung ada dalam satu rumah apartmen kecil,maybe muat untuk satu-dua orang je.Perempuan tadi suruh Taehyung ikut dia sebab dia nak rawat luka Taehyung.Yeah,Taehyung cedera kat pipi and kaki dia sebab nak bunuh diri tadi.Padan muka(tapi ayer still ayang awa ye🙆)."Kau ni sebenarnya dah kenapa?Sampai nak bunuh diri,untung aku tengah edar flyers tu,kalau tak,dah lama kau mampos dalam sungai deras tu"Perempuan tu merungut sambil berleter kat Taehyung.

"Aku memang dah tak nak hidup pun,kau yang tetiba kacau 'moment' aku"Taehyung balas balik malas and geram sebab perempuan tadi kacau 'moment' dia."Kau patut bersyukur kau tau tak,kau masih ada eomma appa kau walaupun diorang tak endahkan kau sangat,aku dah takda sesiapa pun......."Mata perempuan tu berkaca-kaca,Taehyung boleh nampak jelas dari raut muka dia.

Taehyung peluk perempuan tu dan biarkan dia nangis kat bajunya.Timbul perasaan sebak dalam hati dia bila dia tengok perempuan tu nangis.Hati dia macam rasa sakit,macam taknak bagi perempuan tu nangis langsung.Rasa macam nak lindungi perempuan tu.Masing-masing diam,tenangkan diri dalam kesunyian yang ada.

"Aku balik dulu eh,dah malam tak elok duduk rumah anak dara"Perempuan tu terus tampar Taehyung kat tangan dia."Ishhh,cakap jelah tak elok dua-duaan dengan pompuan,kan senang"Taehyung gelak tengok perempuan tu pout.Dia pun pegi cubit pipi perempuan tu."Sapa suruh cute sangat?Kan aku dah cubit pipi"Lepastu terus jadi awkward silence lol."I-ishh dahlah,gi balik!"Muka perempuan tu merah gile,tahan malu."Yelah yelah,nanti aii datang balik ye"Taehyung pun terus keluar dari apartmen tu.

Tak sampai 1 minit pintu tu kena tutup,ada orang ketuk kuat gila macam nak runtuh pintu."Ishhh sabar jap boleh tak?!"Bukak-bukak pintu nampak hamba Allah bernama Kim bongoklah Taehyung."Kau nak apa setan?Nak pecah dah pintu aku"Taehyung gelak terhegeh-hegeh,malu lah tu."Mana aci awak tau nama aye tapi aye tak tau nama awak"Ha sudah muka seposen Taehyung kan dah keluar."Nama aku Hye In lah bodo,dah keluar cepat!"Perempuan---okay guna Hye In lah penat guna perempuan.Hye In pon cepat-cepat halau Taehyung.

"Bye-bye awak,thanks!"Taehyung lari cepat-cepat dari apartmen tu.Hye In gelak tengok perangai Taehyung yang clumsy and kelam kabut."Haihh,otak macam umur 5 tahun,nasib muka hensem"Hye In gelak pastu terus gi ruang tamu,kemaskan ruangan yang dah sepah tu."Eh,ni bukan mamat Taehyung tu punya ke?"Dia ambik loket yang jatuh kat lantai."Mahal ni,bengap betol,nanti kalau dah tak jumpa macam mana nak ambik?Nombor dia pun takde"

"La la la la la~~"Taehyung enjoy moment dia jalan-jalan malam ni.Sebab apa?Alah,sebab Hye In tulah.Dia macam rasa happy gila teringat perkataan Hye In tadi masa halang dia dari bunuh diri."Eh kejap,macam mana dia boleh tau nama aku?"Taehyung terpikir,lah baru nak pikir ke sial?"Emmm takpalah,coincidence kot"And dia teruskan la la la dia lagi.

Korang tak rasa pelik ke?Agak-agaknya Hye In ni sapa eh?Boleh jadi orang yang special untuk Taehyung atau orang yang Taehyung nak lupakan,betul tak?

Okay sekarang,pilih:

GM

ataupun

BM

Pilihan korang akan tentukan plot untuk Taehyung dan Hye In sekaligus cerita ni macam mana,so selamat memilih ayang-ayang sekalian🙆

Pilihan korang akan tentukan plot untuk Taehyung dan Hye In macam mana,so selamat memilih ayang-ayang sekalian🙆

Oh btw,double up hehe sebab semalam lupa update hohoho baik vote cepat utk choices kat atas tu ye ahahahahahh

Bad Boy [ m.yg ]Where stories live. Discover now