Chap ini for the time Yoongi dengan first love dia,as author dah pernah mention in Chapter 5 kot?Nak baca,bacalah,tak nak pun takpa maybe sbb korang takut keliru plot nanti?Okay dah,enjoylah ye korang,sorry kalau tak elok huhu
"Woi Yoongs,kau nak gi mana japgi?Jom lah lepak ngan kitorang"
Jimin yang baik lagi hensem(tapi pendek huhu)ajak Yoongi yang tengah pack beg dia.Kelas dah habis so dia nak ajaklah Yoongi hang out ramai-ramai."Eh sapa yang cakap tadi tah?Syaitan ke?Kelas aku ni banyak benda halus gak ye"
Keluar perangai setan Yoongi yang pemalas.Alhasil,Min Yoongi kena penyepak free dari si pendek Chim."Nakharom kau anak pakcik Min,tinggi kita beza 1cm je pun sial"Yoongi gelak jelah sambil tahan sakit.Park pendek kuat doh,kalau kena tumbuk kat muka,dah lama gigi dia terabur tapi dia muka baby face gitu so ramai lah tak takut kat dia.Tapi kalau dia marah,cikgu pun lari huhu.
"Tak kot Chim sebab aku dah janji dengan Jihye nak keluar harini"Yoongi tolak ajakan Jimin elok-elok.Jimin just angguk je.Bila dia tengok Yoongi happy camni,tak sanggup pulak dia nak bagitau pasal perkara sebenar.Jimin tu sebenarnya rapat dengan Jihye,dah dia tu sepupu Jimin.Dia tahu Jihye tu bukan jenis perempuan baik-baik,tapi dia cuba husnuzon yang dia tu maybe dah berubah.
Tapi kenyataannya tak.
Haritu masa si Chim keluar nak gi beli ramen sebab craving lah katakan,mama Park memang tak beli kat rumah sebab bak kata dia,"Anak jantan mama ni kena pandai masak barulah jadi suami mithali giteww"Amboi cam gitu plak?Tapi si Jimin bukan namanya Jimin kalau tak ikut cakap mama dia.Agak-agaklah dia masak,masak nasi pun terhegeh-hegeh search internet.Masak ramen je mampu huhu.
Kebetulan mama Park and papa Park takde kat rumah,apalagi sis,amareyy.Cheat day sudah datang hohoho.Actually masa ni Jimin dah ada kat Seoul cuma Minji still belajar for high school lagi kat Busan dengan haelmoni dorang.Kan dia selang dua tahun dengan Jimin,duhh.
Nak dijadikan cendol,okay fine nak dijadikan cerita,masa si jimsianakoajotakikutcakapmak tengah bersiar-siar gituu kat jalan,nampak Jihye dengan sorang laki dekat Chocolattae Cafe(Aum nama cafe).Eh jap,Yoongi cakap dia tak date dengan Jihye pun harini.Camna Jimin tau?Dia kan kuih koci(actually mochi lah yer ahahahaha).Pastu mamat tu sape?Jimin yang ada keturunan Bond pun pegi pelan-pelan usya Jihye yang sekarang gelak gedik-gedik dengan laki tu.
"Eh,tu bukan Kim Minhyun ke,anak Kim seongsaengnim?"Jimin cakap pelan-pelan taknak bagi orang yang lalu-lalang dengar.Minhyun tu time tu dia cium Jihye kat pipi."Ni mesti skandal ni sial,fon aku mana plak tah?"Jimin pun cepat-cepat cari fon dia."Fak tol,aku tertinggal fon kat rumah"Jimin pun facepalm,takkan nak lepas moment ni and biar Jihye buat camni kat Yoongi kot.
So,dengan otak kecik dia tu pun dia gi tahan satu teksi."Ahjussi,pinjam fon jap!"Jimin bagitau ahjussi teksi tadi."Eh,kau nak buat apa?"Ahjussi tu pelik.Selama 28 tahun pengalaman bawa teksi,sekor pun tak pernah minta nak fon dia."Cepatlah ahjussi,urgent ni,kesian kawan saya nanti!"Jimin pun desperately cakap."Yelah yelah,na-"Tak sempat ahjussi tu bagitau,Jimin terus ambik and teruskan misi dia.Dia pun cepat-cepat ambik gambar dua orang hamba Allah yang bermesraan dalam cafe tu.
"Hah,dapat pun!"Jimin jerit seronok.Dia pun terus lari kat ahjussi tadi and masuk dalam teksi."Ahjussi,hantar saya kat alamat ni eh?"Lepas Jimin bagi alamat rumah dia,ahjussi tu angguk pastu drive teksi dia."Pakcik saya ambik nombor pakcik eh nanti kalau saya mesej suruh hantar,hantar eh gambar tu"Jimin bagitau pakcik tu and pakcik tu pun angguk faham.
Sampai kat rumah,Jimin terus lari masuk call Yoongi."Woi Yoon,kau ada kat umah kan?Datang rumah aku cepat,ada hal penting ni!"Yoongi pun pelik,buat pa anak pakcik Park ni tetiba nak suruh datang rumah dia plak lah?"Yelah,yelah aku otw ni,tunggu jap"Yoongi pun terus ambik hoodie dia pastu dia terus jalan gi rumah Jimin,dekat je pun lol saja malas nak jalan kaki selama ni,mood rajin je ni kalau tak takdenye.Lepas 5 minit sampailah Yoongi di rumah hamba Allah yang pendek tu.
YOU ARE READING
Bad Boy [ m.yg ]
Fanfiction[HIATUS FOR A WHILE YE] Malang gila jadi Park Minji. Boleh dapat boyfriend terbangang macam Min Yoongi.Tapi apa-apa pun, boyfriend dia still sweet, kan?