Ukrutná bolest probudila Shannen. Když se rozhlédla, uklidnilo ji že leží ve své posteli. Na židli vedle její postele seděl Craig. Byl oblečený do šedé teplákové soupravy a koukal na ni. ,,Co se sakra stalo??" Pokusila se sednout si, ale raději zůstala ležet. ,,To kouzlo...to se stalo." Vysvětlil jí stručně Craig. ,,Když Ametis začala odříkávat kouzlo, bylo to v pohodě, ale..." ,,Ale??" Shannen nadzvedla obočí. ,,Čím dýl jste tam byli, tím víc ti to ubližovalo." Shannen po něm hodila nechápavý a trochu i překvapený pohled. ,,Teď už jsi ale v pořadku." Chytl ji za ruku. Shannen zůstála jen nehybně ležet.
,,Co jsi tam vlastně viděla??" Zajímal se Craig. Shannen byla chvíli potichu. Přemýšlela jestli mu to má říct nebo si to nechat pro sebe. ,,Jen mou babičku a její sestry. To je vše." Řekla ve stručnosti. ,,Jsme tady už dva dny. Musíme se nějak dostat do Institutu." Připomněl jí.
,,Dnes večer půjdeme." Řekla rozhodně a posadila se. ,,Máš ten kompas, že ano?" Ujistil se Craig. ,,Je v tašce." Ukázala na malou skříňku. Craig vstal a podíval se dovnitř tašky jestli tam starý kompas skutečně je. Po pár minutách přehrabování se v ní, ho konečně našel. ,,Mám ho!!" Zvolal vesele.
Když se na něj ale podíval, jeho veselý výraz zmizel. Ručička kompasu zběsile lítala na všechny strany. Vypadalo, jako by měl kompas každou chvíli vybuchnout. ,,Shannen," řekl Craig a stále držel kompas v ruce. ,,má to dělat tohle??" Předal jí ho. Ovšem i ona zůstala na kompas jen nechápavě zírat.
,,Myslím, že tohle by to rozhodně dělat nemělo." Zamyslela se nad tím. ,,Možná je to tím kde jsme." ,,Možná ano." Přiznala Shannen. ,,Sbalím si věci a půjdeme." Otočila se ke Craigovi zády a začala si cpát své věci do malého batohu. Mezi tím vešel do pokoje Harry.
,,Kam se chystáte??" Podíval se překvapeně na Craiga a Shannen. ,,Musím odsud." Přiznala se Shannen. Craig na ni zůstal jen překvapeně zírat. Nečekal že z ní vypadne tohle. ,,A kam chceš jít?" Zajímal se Harry. ,,Ernest mi dal ten kompas abych se dostala do Institutu, ne abych tu byla schovaná a čekala až to všechno skončí." ,,Nenechám vás jít samotné. Je ti to jasné?" Shannen jen přikývla.
.....
Ručička kompasu se stále pohybovala. Shannen byla vpředu, zatímco Craig a Harry si šli svým pomalým tempem. ,,Tak jdete nebo na vás mám čekat?" Křikla na ně. ,,Nevím kam tak spěcháš. Stejně není o co stát." Řekl naštvaně Harry. ,,Jak to myslíš??" Zastavila se Shannen a podívala se na Harryho nechápavě. ,,Nějak." Zvedl ramena a myslel si, že to Shannen nechá být. Ale nenechala. ,,Fajn...nemáme s nimi moc dobře vztahy." Přiznal po chvíli. ,,Lovci z Institutu nepatří mezi naše bůh ví jaké přátele." ,,Nám stačí když s námi půjdeš jen tam, nemusíš s námi zůstávat." Harry jen přikývl.
,,Kde to jsme??" Podivil se Craig, když je kompas dovedl ke staré a už nepoužívané zastávce metra. Ručička kompasu se zastavila. Mířila směrem k zastávce. ,,Jsme tady. Že ano??" Otočila se na Harryho. ,,Je tu vchod." Prohmátával zábradlí jako by něco hledal.
,,Je to tady." ,,Co tu je??" ,,Jak jsem říkal. Vchod." Něco zmáčkl pod zábradlím a prostor před nimi jako by se začal rozmazávat. Z ničeho nic se ocitli na prosluněném kopci. Nikde kolem nebylo nic, jen husté trsy trávy, která jim sahala až po kolena.
,,Prošli jsme portálem." Oznámil Shannen a Craigovi Harry. ,,Tam nahoře je Institut." Ukázal na hrad na vrcholu kopce. Byla to majestátní stavba v gotickém stylu. Shannen a Craig zůstali jen zírat na stavbu. Jako kdyby byli zaseklí. ,,Půjdeme, nebo tu chcete jen tak stát??" Probral je Harry. ,,Jasně že půjdeme." Otočila se na něj Shannen.
ČTEŠ
Nová generace - Sjednocení
Hombres LoboShannen Hamble, mladá čarodějka, která teprve teď objevuje strašidelné tajemství své rodiny. Vydává se na cestu, ze které se nemusí vrátit. Na jejím úkolu ale závisí budoucnost celého magického světa i podsvěta. Zachrání Shannen své přátele nebo cel...