" Teendők:
●szépnek lenni " részlet a cetlidből[63]
Nem terveztem ezt a könyvet arra használni, hogy mások okozta frusztrációm kiéljem, de nem vétek, ha írok egy levelet a Nem ihletőjének, habár ő nem olvas és soha nem is fog.
Le akartam ezt írni, hogy ne emésszen tovább, mert nem ér annyit. Te nem érsz annyit. Akartam egy Nemet írni rólad, de annyira üres vagy hogy képtelen voltam valami mélyebb gondolatba önteni a lényed.
●Én nem akarlak utálni. És nem is utállak. Egy szobában alszunk, és ahogyan ezt is most írom rád pillantok kijelenthetem nyugodtan, hogy nem utállak. Sokszor aggasztottál ki, de sosem ennyire. Talán azért nem akartam elismerni milyen ember vagy, mert nem akartam magam odaadni az utálatnak.
De felgyűlt bennem minden. Minden alkalom, amikor nem szóltál hozzám, pedig jól esett volna, ha észreveszed hogy én is itt vagyok. Az összes alkalom, amikor szégyellted más előtt azt, hogy ismersz csak azért, mert nem vagyok menő . Nem bántottalak soha, olyan keveset beszélek veletek amúgy is, nem hiszem, hogy szóban megbántottalak.
Az összes alkalom, amikor kinevettél, mert más vagyok. Mert más dolgokat szeretek. Kinevettél, mert tetszik nekem valaki. Egeknek hála, hogy a nevét nem tudod. Lenéztél, mert nem mentem veled buliba. Az összes alkalom, amikor előttem ti beszéltétek azokat a lányokat, akik nem járnak bulikba, ahogyan ti. Sosem mondtad ki, hogy engem is lenézel. De tudtam.
Nem tudom hol rontottam el, de úgy érzem nem is számít. Nem kérem azt hogy legjobb barátok legyünk, csak azt, hogy legyen benned emberség és nyíljon ki annyira a szemed, hogy lásd ha valaki még nem olyan, mint te, az nem azt jelenti, rossz. Szereted a külsőségeket, ezért mondod szemrebbenés nélkül valakire, hogy "rusnya".
Ha kértél valami segítséget soha sem mondtam, hogy nem. De én sem vagyok szent. Egyszer biztosan tettem valamit, ami neked nem tetszett. Együtt lakunk, szóval bizonyára. Bocsánat, ha túl hosszan ültem a mosdóban. Bocsánat, hogy látod Ed Sheeran-t a falamon, ami egy gyönyörű látvány. Bocsánat, hogy többet tanultam és ez neked piszkálta a csőröd. Mert tudom, hogy piszkálta, ezt szinte kimondtad. Profitáltál ebből egy csomószor, mert ha tudtam valamit elmagyaráztam. De ezt nem róvom fel inkább.
Vagy csak szimplán nem érek annyit a szemedben. Tudom, hogy annyit sem érek, hogy engem érdemes legyen utálni. Mert senki vagyok, de csak a szemedben. Tudom, hogy nem vagyok olyan mint amilyennek lefestel, értékes vagyok a magam módján.
●Talán nem akartam elismerni hogy nem bírlak, mert nem akartalak utálni sem.
Nem vagy a világ legrosszabb embere. Van benned jó.Nem ismerem a lelked mélyét ez igaz, de ez annyi, amit láthattam. Felszínes vagy, soha nem láttalak még szenvedni csupán akkor, mikor nem mehettél ki bulizni a vizsgák miatt. Neked nincs messze a családod annyira, hogy szinte soha nem látod őket. Neked nincsenek barátaid, akik úgy viselkednek, ahogyan te velem. Neked nem jutott bizonytalanság és önkritika, ami azért néha rád férne.
Azt hittem több vagy ennél, de nem vagy. Ezt a levelet egy Kis Herceg idézettel fejezném be: "szépek vagytok, de üresek. "
Egy pillanatig mérges voltam rád, de most már nem haragszom, de nem is veszlek komolyan.