Special Chap ( II ) ✨

288 44 64
                                    

" Junwook-ah " pintu anak kecil itu di buka perlahan. Kelihatan lelaki yang meningkat remaja itu tertidur di atas meja.

" Eo? " Jinyoung mengambil satu keping sticky note yang berada di tangan anaknya itu.

Dear mochi,

“ Berhentilah menangis. Awak nampak lebih cantik dengan senyuman ”

From,
j . w ❤

" Oppa, buat apa tu? " soal Kyungrin dari luar bilik. Jinyoung tersentak seketika sebelum tersenyum kecil.

" Sini " panggil Jinyoung. Kyungrin mendekati suaminya. Jinyoung memberi pandangan yang mengarahkan isterinya supaya membaca note tersebut.

" Mama, papa? "

Kedua pasangan itu terkejut. Junwook mengesat-ngesat matanya lembut. Secara tiba-tiba, matanya menjadi terbeliak.

" Yah hajima! " kanak-kanak 11 tahun itu merampas nota kecil yang berada di tangan bapanya itu.

" Elele dah pandai eh? " soal Kyungrin mengusik. Wajah Junwook mula merah padam.

" Hm, tak perlulah malu. Kalau Junwook nak tahu, mama dengan papa pun dulu macam kamu " Jinyoung duduk di sebelah Junwook sambil tersenyum.

" Ya? "

" Ya, Junwook. Kalau kamu nak tahu, papa suka hantar benda sweet-sweet " kata Kyungrin pula.

" Kenapa Jun tak share dengan kitaorang? "

" Sebab Jun takut mama papa marah " luah Junwook datar.

" Siapa gadis yang dah ambil hati Jun ni? "

" Nama dia Taeri. Kim Taeri. Taeri lawa, tapi Jun tak hensem "

" Eh siapa kata? " Jinyoung mula menayang riak tak puas hati.

Almaklum, wajah Junwook menyerupai Jinyoung jadi Jinyoung terasa agak terhina.

" Sudah, yang penting mama sokong Jun dari belakang. Fighting! "

. . .

" Taeil-ah, kau ada nampak sticky note dekat locker aku tak? " soal Taeri. Taeil mengelengkan kepalanya.

" Aku cuma nampak ada banana milk dekat kau punya meja " balas Taeil. Taeri berpaling menghadap meja belajarnya.

Memang benar, ada sebotol banana milk dan..

Sticky note?

Dear mochi,

“ Selagi saya mampu;) ”

From,
j . w ❤

Sticky Note ° BJYWhere stories live. Discover now