▬『❀ 05 : Tudung ❀』▬

1.6K 267 78
                                    

" yadik manish kiynapa muyuka yitu manyiak shidih shidih ? yadik manish shinyiumlah syikiet , yabedulah mauu tiyengok "

HABANG BANGLA NI SPOILKAN MOOD AKU BETUL

NAK MAKAN ROTI CANAI PUN TAK SENANG.

" yabang yabedulah pigi shambung kirija shana , seyya yain tiyanak diganggu " Aku jeling abang bangla nih .

Makin geram aku dibuatnya bila dia duduk sebelah aku lepastuh main rambut aku .

ADA YANG SENAK KARANG

KAKI AKU RINGAN JE NIYH

" hoi ape main rambut orang nih , buat hilang selera jelah "

Dia senyum .

KAU INGAT DENGAN GIGI KAU YANG TAKDE DUA BATANG DEPAN

GIGI HITAM BERKULAT

NAMPAK SEMLAH ?

Aku bangun dan letak rm10 atas meja.

" yadik yitu ciyipat shiyintap ler . baruu mayinn rayambut shudah marah , yabedulah buet yadik manish jadiy royoti ciyanai ciyicah kiyicap pirisa kayasheh shayiang baru tahu "

-S K I P-

Aku pergi sungai .

Nak cari ketenangan tapi muka Yoongi always ada semua tempat

YABANG YABEDULAH PUN ADA

SEMAK TOL

" assalamualaikum , termenung apa tu ? "

Aku pandang Yoongi yang selamba duduk sebelah aku .

" waalaikumussalam ,tak adalah , macam mana awak boleh datang sini ? "

" saya terbang datang sini"

SOALAN APA YANG KAU TANYA NI AIN. SAH-SAH JAWAPAN PUN MACAM BANGANG

" awak datang sini buat apa "

" saya datang nak mandi lah tapi nampak awak pulak, saya duduk la nak borak dengan awak . Hm boleh tak saya tanya awak sesuatu pada Ain ? "

" apa ? "

" awak memang tak nak pakai tudung ke ? saya tanya je-- "

" saya memang pakai tudung lepastuh saya buka bila saya sambung belajar , saya pun tak tahu kenapa . Mungkin terpengaruh kot , yelah rasa macam freehair best lagi and pakai tudung ni macam rimas ah . Panas heheheh "

" awak tahu tak yang perempuan yang memakai tudung ni nampak lebih manis daripada yang tak pakai ? lagipun ada sebab kenapa Islam mewajibkan wanita memakai tudung sekurang-kurangnya mahkota awak tak terdedah tapi nak pakai tudung pun janganlah sebab fashion .

Islam tak larang kalau nak ikut fesyen tapi biarlah berpada-pada . Saya tengok perempuan zaman sekarang , tudung makin lama makin ke atas , orang pakai tudung tutup dada dorang pakai tudung tutup apa? "

Aku diam .

Sebab aku dulu pun tudung makin lama makin singkat.

Aduh asal ceramah dia deep sangat nih .

MENUSUK KE JIWA DAN BONTOTKU

OH ANGIN ~

" lagipun awak nak ke daddy awak disoal di akhirat nanti ? "

Aku gelengkan kepala .

" nantilah saya pakai bila saya bersedia "

" okay lagipun kalau nak seseorang menutup aurat dengan sempurna tak boleh dipaksa nanti jadi tak ikhlas"

Aku rasa dia dah boleh masuk da'i.

-S KI P-

" weyh korang , jom main baling selipar "

" jom , tapi selipar aku harini tebal weyh , berbisul kalau kena nanti " - Farra

" nasib aku pakai selipar jamban je // blekmoon // " - Lulu

" aku baru beli selipar weyh sayanglah nanti kotor " -Mira

" KALAU SAYANG BAIK KAU SIMPAN DALAM KOTAK KASUT TAK PAYAHLAH PAKAI . AKU CINCANG 8 KARANG KAU NIH "

GERAM PULAK AKU DENGAN BUDAK MIRA NIH.

" alah janganlah marah berkedut muka kau nanti "

" okeyh okeyh sekarang nak main ke tak ? " soal Farra

" tapi kalau main ramai-ramai baru best " balasku.

"oke kau noss ajak adik kau yang dua orang tu , kau parra ajak eman , aku ajak achong "- lulu

" siapa achong ? " soal Mira kebingungan .

" ala luhan budak cina yang nerd pakai spec mata besar tuh . dia jiran sebelah aku "

Kami ohkan soalan dia.

-S K I P-

TEAM SAJAT LAWAN TEAM SAJADIAH

"siapa yang kalah kena belanja yang menang makan ais kepal yang dekat kedai uncle andewer " kataku .

" setuju ! "

-tbc-

Vote&comment

[C] Zaim Furqan | Min YoongiWhere stories live. Discover now