Cawan pecah masa aku tersadung.
Something like kaki orang ?
Mata Puan Min membuntang dan dia meluru ke arahku untuk cekik aku tapi ditahan oleh appa . Yoongi pula lindungi aku daripada kena cekik .
" Kau tahu tak yang tu aku beli dekat LONDON ?!!!!!!!!!!! MAHAL TAHU TAK MAHAL !!!!!!!!!!!! KAU MAMPU KE NAK GANTI SIALLLLLLLLL ? DASAR BUDAK MISKIN !!!!!!!!! KAU BLAH !!!!!!!!!! BETINA TAK GUNA !!!! MURAHAN ! "
Kelopak mataku dibanjiri cecair jernih. Aku kaku.
Mommy .. Ain takuad ..
" EOMMA ! AIN TAK SENGAJALAH ! BOLEH TAK JANGAN MAIN TUDUH TAH-TAH MINA YANG SENGAJA BUAT DIA JATUHKAN CAWAN EOMMA ! " balas Yoongi.
" YOONGI JANGAN NAK BEKAP BETINA NI EH ! DAHLAH MISKIN , MURAH , DAH KALAU MISKIN MESTI DATANG BAWA MALANG ! SETAN ! " maki dia lagi.
" dah dah la " -TuanMin
Ya allah ..
" Ha'ah , kenapa awak ni suka sangat bekap dia hah Yoongi ? awak tak tahu ke yang tu cawan paling eomma awak sayang dan jaga ? tah-tah dia pecahkan macam tu je " -Mina
" JUST SHUT UP YOUR MOUTH MINA ! " -Yoongi
Mina terdiam.
" mari saya hantarkan awak balik hotel "
Aku angguk , air mata tak berhenti mengalir.
" HAH BAGUS ! DAN JANGAN BERANI-BERANI DATANG RUMAH AKU LAGI ATAU JEJAK KAKI KAT SINI ! AKU TAK NAK TENGOK MUKA KAU LAGI ! KELUAR KAU BETINA !!!!!!! KELUAR !!!!!!!!!!!!!!!!!! "
-S K I P-
" saya minta maaf bagi pihak eomma saya Ain , saya rasa serba salah sangat dengan awak , kalaulah saya tahu akan jadi macam ni , saya tak bawak awak datang sini "
" tak apalah Yoongi , memang saya layak dihina macam tu pun , saya sedar saya ni siapa , boleh tinggalkan saya sendirian ? saya nak rehat , assalamualaikum "
Pintu dihempas kuat.
"Allahu aku rasa serba salah sangat dengan dia"
-S K I P-
" awak ni dah kenapa ? dia bukannya sengaja pecahkan , benda tu kita boleh beli baru nanti , tapi perlu ke awak hina dia sampai macam tu sekalipun ? awak dulu pun miskin jugaklah , budak lorong je dulu , hah Mina ! kamu tu tak ada rumah ke ? tak malu ke datang rumah orang lepastuh pakaian macam perempuan kelab malam , uncle nak Mina balik sekarang " -TuanMin
" tapi uncle "
" NOWWWWWWWWWWWWWWW !!!!!"
Mina terus ambil beg tangannya dan keluar.
" hah kenapa diam ? awak tu mulut boleh tak jaga sikit ? saya tak ajar isteri saya macam tu tau , jenis mulut tak ada insurans , main lepas ikut sedap mulut je "
" yang awak nak bekap dia sangat kenapa ?! awak pun baru kenal dia , tah-tah dia dah santau awak dengan Yoongi "
" EOMMA ! EOMMA DAH MELAMPAU TAHU TAK ?! EOMMA TAK SEPATUTNYA HINA DIA SAMPAI MACAM TU ! "
" HAH BAGUSLAH SEMUA SALAHKAN EOMMA ! "
" DAH MEMANG SALAH AWAK LA ! DIA BUKANNYA SENGAJA ! "
" ARGHHHHHH LANTAK KORANGLAH ! "
Puan Min terus masuk ke dalam bilik .
-S K I P-
MINA POV
Hah padan muka kau perempuan , awal-awal lagi dah kena rejected dengan aunt Min , nampaknya makin besarlah peluang aku nak dapatkan Yoongi .
Tak sia-sia aku tahan kaki biar dia terjatuh .
HAHAHHAHAHAHAHAHHAHA
Jangan main-main dengan Mina .
YESHTEG MINAtang
YESHTEG MINAngoi
-tbc-
YOU ARE READING
[C] Zaim Furqan | Min Yoongi
Fanfic❝ Saya sebagai seorang suami, bertanggungjawab untuk membimbing isteri saya ke syurga ❞ Start : 060318 End : 190418 Status : Completed ©Taehidungoreng- > cover by @beruangkoala > hanyalah rekaan semata-mata dan dilarang meniru, menciplak atau mempl...