" EOMMA ! MESTI EOMMA YANG SURUH MINA IKUT YOONGI ENN ? TAHU TAK SEBAB MINA , YOONGI DAH SAKITKAN HATI WANITA YANG YOONGI SAYANG ? "
" HA'AH MEMANG EOMMA YANG SURUH DIA IKUT KAMU . KISAH PULAK EOMMA PASAL HATI BUDAK TU ? HABIS HATI MINA SELAMA NI SAKIT , KAMU TAK AMBIL KISAH PULAK ? TAPI KAMU KISAH PULA PASAL HATI BUDAK SAKAI TU ! "
" EOMMA ! MINA YANG SAKITKAN HATI YOONGI DULU ! UNTUK PENGETAHUAN EOMMA , MINA TU BETINA MURAHAN ! "
PPANGGGGGGGGGGG
" sampai hati eomma tampar muka Yoongi sebab betina tu . Boleh tak kalau satu saat je eomma dengar cakap Yoongi ? Yoongi penat tauu asyik nak ikut kepala eomma je . Apa yang istimewa sangat dengan Mina tu eomma ? Kalau eomma nak tahu sebab Yoongi putus tunang dengan Mina , eomma tanyalah Mina dia buat apa belakang Yoongi masa tu . Memang layak dia digelar betina murah pun lah "
" ... "
" dahlah eomma . tak perlu nak backup sangat Mina , kalaulah eomma tahu kebenarannya , mesti eomma pun akan marah dan bencikan Mina macam Yoongi "
" ... "
" Yoongi minta maaf sebab tinggikan suara dengan eomma , buat eomma sakit hati ka apa , Yoongi dah buat keputusan . Yoongi tetap akan kejar Ain , orang yang Yoongi cinta , bukan Mina"
" kamu akan balik Malaysia balik ke ? "
" yes "
SAYANG BETUL MAMAT PUTIH NI DENGAN BANGLAYSIA
-S K I P-
" our plan dah berjaya , I rasa Ain dah bencikan Yoongi macam yang you nak"
" thanks Mina "
" small matter darl "
" and one more thing , Ain kan balik Malaysia , I think Yoongi mesti akan ikut so you must do something supaya Yoongi tak datang sini "
" okay "
-S K I P-
AKU MASUK JE KERETA , MOMMY DENGAN HADEK-HADEK AKU PANDANG AKU PELIK.
" EH along , mana abang Furqan ? bukan ke along dengan abang pergi Korea sekali ? "
BANYAK TANYA LAK UCOP NI HALAH
HAKU BAGI MAKAN KATAK PURU BARU TAU
" dia mana ? dia MATI "
KALAU AKU SEBUT NAMA , NANTI BUAT TAMBAH SAKIT HATI JE
" tak baik cakap macam tu , kamu berdua bergaduh ke kakak ? " soal mommy .
KAMI BERGADUH KE ?
AKU SENDIRI PUN TAK TAHU SENANYA
" entah kakak sendiri tak tahu "
" Furqan buat masalah ke ? "
" hmm .. kakak nampak dengan mata kepala lutut kakak sendiri yang dia berpelukan dengan Mina "
" kakak tak tanya dia ? atau minta penjelasan daripada Yoongi ? "
" nak jelaskan apa lagi mommy ? bila Mina suruh dia cakap yang dia sayangkan kakak , kenapa dia tak boleh ungkap mommy ? sebab dia sayangkan dan cintakan Mina . Baru kakak faham selama ni dia cuma permainkan perasaan kakak "
" kakak patut minta dia jelaskan dulu , mungkin salah faham je kot . Mommy tak rasa Yoongi akan biar orang bukan mahram dia peluk dia "
"ish dahlah malas nak bahas pasal ni , buat kakak makin benci dia adalah . sekarang kakak nak tidur , sampai rumah gerak kakak "
-S K I P-
" Yoongi tak kesiankan eomma ke ? Yoongi baru dua hari stay sini takkan dah nak balik Malaysia kot ? stay lah sini lama lagi "
" habes Yoongi, eomma tak kesian ? balik sini je mesti eomma suruh kahwin dengan Mina lah , itulah inilah "
" tak payah nak jadikan eomma sebagai alasan , Yoongi tak payah balik sana ehh ? "
" keputusan Yoongi muktamad " dan mengorak langkah keluar.
Dalam hati Puan Min , dia dah menyumpah-ranah si Ain .
" no . awak tak boleh balik Yoongi . Awak nak buat apa cari dia sedangkan awak tak cintakan dia ? "
ISH DIA NI TAK FAHAM BAHASA MELAYU KA APA
" kau nak aku ungkap untuk ke sejuta satu kali ke ? aku cintakan manusia yang bernama Nurul Qurratuain Binti Bawang bukan kau "
Yoongi ambil beg galasnya dan menolak Mina .
Mina berpura-pura jatuh kerana tolakan Yoongi dan berpura-pura pengsan .
" MINA ! kamu mesti bertanggungjawab Yoongi , kalau ada sesuatu yang buruk berlaku pada Mina ! " jerit Puan Min .
Perasaan serba salah membelenggu diri.
-tbc-
YOU ARE READING
[C] Zaim Furqan | Min Yoongi
Fanfic❝ Saya sebagai seorang suami, bertanggungjawab untuk membimbing isteri saya ke syurga ❞ Start : 060318 End : 190418 Status : Completed ©Taehidungoreng- > cover by @beruangkoala > hanyalah rekaan semata-mata dan dilarang meniru, menciplak atau mempl...